Keyboardstandaard voor de lange toetsenist

Lei

"Music Is The Best"
Hoi mensen,
Wie kan mij advies geven over een keyboardstandaard, die geschikt is om achter te staan?
Ik ben nogal lang (1,98 m) en de normale standaards zijn echt te laag, dan sta ik zo voorovergebogen. Het liefst eentje met mogelijkheid voor een tweede keyboard.

Ik heb een Jaspers rek gehad, en dat was natuurlijk prima, maar helemaal niet praktisch, want dan ben je te lang bezig met in elkaar zetten.

Mijn set bestaat uit een Yamaha Motif XS6 en daar bovenop een Alesis Q61 midi-keyboard.
De ideale hoogte voor mij is minstens 1 meter voor het onderste keyboard.

Alvast bedankt!

groeten,
Cornel

Je kan hem natuurlijk altijd eenvoudig ophogen door een simpele verhoging te maken van bijvoorbeeld hout.

Ik heb een mooie dubbele standaard in de verkoop (Quiklok Z-726)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=163563

Van mijn standaard kan het onderste gedeelte volgens de specs. tot 85 cm.
De overige 15 cm (of meer) kan je eenvoudig bereiken door een stuk hout (balk) er onder te leggen
of een mooie verhoging te maken en onder beide zijkanten leggen.

Hiermee moet je gewoon de stevigheid kunnen behouden en het geheel is snel in elkaar en neer te zetten

Ik bedoel dus geen geheel platform, enkel een verhoging onder de 2 dwarspoten.
Vraag me ook sterk af er wel standaards zijn met een hoogte van een meter....

Je synth/keyboard heeft zelf natuurlijk ook een hoogte,
dus wellicht volstaat een kleiner verschil wat nodig is om te overbruggen.

K&M Spider Pro?

Ken het probleem. Ik ben slechts 1.90m, dus met 1.98m ... tjonge
Ik heb een K&M Spider Baby voor één keyboard en heb nog zeker 5 cm over voor de hoogste stand.
Grote voordeel van de Spiders is dat je ondanks de hoogste stand door de constructie je voeten normaal kwijt kan. De Spider Baby draagt m'n zware Kronos 73 met gemak.

Bij die Spiders is er dan toch geen ruimte meer over voor een tweede synth/keyboard....
De TS wil graag 2 apparaten kwijt kunnen.

K&M 18810 met opzetje voor 2e keyboard?
Max. hoogte zònder opzetje is 102 cm, dus voldoet aan je eis van onderste keyboard op minimaal 1,0 m.
Weegt mèt opzetje maar ietsje meer dan spider pro. Wèl plat maar niet klein op te vouwen.

En er kunnen zelfs 2 paar benen onder, dus zittend quatremain spelen met je vrouw kan ook nog.
238515.jpg

http://www.thomann.de/nl/km_18810_set.htm?gclid=CNP24cS9xbUCFczHtAod3C0A6Q

Bij die Spiders is er dan toch geen ruimte meer over voor een tweede synth/keyboard....
De TS wil graag 2 apparaten kwijt kunnen.

Effe zoeken op Google, dan zie je dat de Spider Pro juist bedoeld is voor 2 keyboards.

Effe zoeken op Google, dan zie je dat de Spider Pro juist bedoeld is voor 2 keyboards.
Ja dat snap en wist ik!
Zag ergens dat de hoogte 1,30m zou zijn.

Maar als de onderste zo hoog gezet moet worden vroeg ik mij dus af of er dan nog GENOEG ruimte over zou zijn voor die tweede.....

Dat ze voor 2 synths zijn snap ik!
:okdan:

Edit:
En er werd eerder genoemd in dit topic over een Spider model dat er maar 5cm over zou zijn.
5cm is niet genoeg voor een tweede apparaat....

En bij de pro blijkbaar 30cm over, dan is er misschien te weinig tussenruimte!

Ik ben 1.95 lang en gebruik nu al jaren een ultimate apex AX-48 standaard (voor twee synths). Door bij de onderste leggers karton te gebruiken zodat deze een lichte hoek maken is het voor mij perfect.

Die nieuwe standaard van ultimate (AX-90 geloof ik) zou ook nog een goede optie kunnen zijn. Deze is steviger en stabieler maar ook een stuk prijziger en zwaarder.

Ik ben 1,80 en heb 3 toetsen op mijn Spider Pro.

Dan moet met 1,98 met 2 toch wel lukken dacht ik...

Bedankt voor de goede tips!

Ik had die Spider Pro al gezien, maar nu weet ik dus dat dat een goede optie is qua hoogte.
De constructie van het onderstel lijkt mij inderdaad een voordeel t.o.v. de Ultimate. Ik moet wel maatje 46 schoenen kwijt.

De standaard die Matrix noemde is ook een goede optie. Het voordeel van zo'n Spider-achtige standaard lijkt mij dat je de afstand tussen de twee keyboards meer zelf kan bepalen. Vaak vind ik de afstand te groot.

Van Quatremainen met een vrouw zal het voorlopig wel niet komen, en anders blijft ze maar staan!

Het is de K & M Spider Pro geworden.
Werkt en speelt prima.

Bedankt voor de tips! :okdan:

Back