SUM Error Code RolandJP 8080

CH@MBER

Ingeburgerd
Beste mensen,

Wanneer ik mijn arrangement uit mijn Roland JP8080 wil dumpen krijg ik de error code: SUM ERROR CODE.
UIteraard is het gevolg dat niets gedumpt is dus.

Ik heb 'm naar de fabrieksinstellingen gegooid en dat ging een keer goed maar daarna bleef/blijf ik hetzelfde houden...

Kan iemand voor mij hier een lichtje op schijnen????? Ik ben enigzins gefrustreerd want in de gebruikersmanual staat geen foutcode bijlage.

Kut met peren dus...

alvast bedankt,
CH@M

:erm:

Moet je misschien Midi "Local On" zetten ofzo ?
Of probeer hem is niet in de midi keten te hangen, maar direct op de PC.

Ik heb verder geen verstand van de JP8080, maar misschien is dit de oplossing.

Suc6 !

Kun je bij Roland (check ook ff de FTP als die er is!) niet wat meer info vinden? Of bel ze voor de grap even. Of is de JP-8080 ook vintage tegenwoordig........

Is het geen midi loopback lus of zo? Dat die midi die je verstuurd weer snoeihard terug komt?

Volgens mij staat het wel in de manual zo goed als achter in.Check Sum Error De SysEx-data bevatten een controlegetal(check-sum)dat niet te kloppen blijkt.->Verbeter de checksum van de sysEx-data.

het is inderdaad een Checksum Error maar effe een vraagje: wie komt er met die melding, de zender (JP8080) of de ontvanger? Meestal treden dit zoort medlingen op aan de ontvangstkant als de verbinding een beetje shaky is of de transmissie snelheid te hoog en de ontvanger het niet kan bijbenen.

een zender die klaagt over een foute checksum is nogal ongebruikelijk want die wordt gewoon berekend over wat er toevallig in het geheugen zit en is dus per definitie random en niet "goed" of "fout". de ontvanger kan pas na transmissie beoordelen of er sprake is van een "foute" checksum.

Tenzij er sprake is van "handshaking" dwz als de JP-8080 de berekende checksum ook weer door de ontvanger teruggemeld wil zien. Roland had hier vroeger nogal een handje van en dan werkt dumping alleen als je twee-weg communicatie hebt, dus Midi In _en_ Out verbonden.

Check Sum Error

Check Sum Error

Yes! Dat was het! Check Sum Error...even kijken of ik jullie een beetje begrijp...Marcuuu: Wat ik klote vond is dat ik niks over Check Sum Error kon vinden in de manual...Toch ga ik nog even spitten want wie weet ben ik inmiddels gewoon scheel.
Ehm...MK II: De zender, de JP8080 geeft de melding. Ik heb ook de local on en off gehad :( Mocht helaas niet baten. Wat ik ook ga checken is dat contolegetal waar Marcuuu het over heeft.
Fuse: Hoe zou ik die Midi Loopback kunnen uitzetten/aanpassen o.i.d?(Ik ben helaas geen vergevorderde midimensch)

Actielijst voor CH@MBER:

- Nog een keer de Manual doorspitten
- De SysexData bekijken en het controlegetal aanpassen(Ook dit zal ik opzoeken in "de manual")
- Roland bellen
- Hard sparen voor een studiotechnicus(nou ja...dat zeg je toch niet?)

In grote dank tot dusver,
CH@M

:okdan:

NL manual blz137 Foutmeldingen.Eng manual blz174 Error message :D dat staat altijd in Roland handleiding op de zelfde plek. Succes

btw die NL manual heb ik niet zelf gekocht die zat er bij toen ik m,n 8080 tweedehands kocht.:biertje:

:) Aha! Ik zal nog maar 's kijken dan...Vaag, heb ik er gewoon keihard overheen gelezen...tanx!

Back