Vergelijking: Machinedrum | Tempest | Analog Four

tak is je attack, da's juist lekker anders komt je kick helemaal niet door in een mix
mijn kick hierboven heeft ook veel meer BOOM/ dreun
de voorbeelden in OP zijn gewoon doffe laserbliepjes met een sinus..

Alleen omdat jouw smaak voor kicks anders is hoeft jouw mening niet per direct de waarheid te zijn Raphie.

Ik ben ook niet van de 909 achtige bd's, van mij moet een kick wat meer body hebben en dat heb ik nog steeds niet gehoord van de Tempest (en nee, agressieve kicks hebben niet direct meer body).

Gek genoeg vind ik de A4 een stuk meer 909 aan het eind dan de droge Tempest. Die doet me meer denken aan die ouderwetse "mks50" kick uit de gouden Eurohouse dagen.

ok, zal eens een donkere 808 achtige dreun doen dan

ok. ben benieuwd!

En overigens heb ik niets tegen DSI. Al mijn hardware die ik nog heb ik DSI en Elektron :okdan:
Daarnaast zou ik ook eerder voor een Tempest gaan voor drums dan voor een A4.

Overigens is dat mix verhaal ook niet helemaal waar, dat hangt natuurlijk ook af waar de prioriteiten in je mix liggen.

Anyway. Tempest, A4, valt allemaal in het niet bij de Abstract data kicker voor wat betreft ultra lage freqs :)

Dat is dan weer erg aardig, uitverkocht? En enkel zelfbouw? Toms zijn fijn en fuzzy!

ok, zal eens een donkere 808 achtige dreun doen dan

Een 808 soortige bassdrum zal wel lukken, maar de kracht van een kick moet zitten in de punch/ bounce. Niet richting de bassline of sub, want dan word het meer een push. Zo klinkt jouw kick uit de Tempest dus wel. Misschien dat je moet equalizen of zo. Ik ben nog steeds niet volledig overtuigd. Een strakkere pitch down zal ook niet helpen.

Ook ik vind de A4 het best klinken, maar ik heb ook mijn twijfels over de eerlijkheid van de vergelijking. Als TS nou 's wat duidelijkheid geeft hierover.

Wat betreft de vergelijking, ik heb helaas geen jomox of Lancet tot mn beschikking.
de vergelijking is niet wetenschappelijk onderbouwd, maar uigangspunt is een g0 als root note, pitch envelope en filter envelope.

Dat ik een hekel heb aan mn tempest is onzin natuurlijk. Ik vind het een prima analoge polysynth met leuke sequencer, alleen minder geschikt voor drums imho. ik kan dit ook nog enigsinds onderbouwen, want de envelopes zijn niet zo snel en stabiel als bijvoorbeeld de a4.

Vind de reacties van raphie een beetje jammer. Klagen over dat ik geen kicks kan maken terwijl je zelf met presets aankomt van anderen welke idd niet mijn smaak zijn. die klinken meer als een zapp kick ipv de wat diepere sound die ik zelf leuk vind. Laat iedereen toch lekker in zijn waarde.

Laatst gewijzigd:
Ben met iemand iets aan het maken, dit is een kick die daar in zit, net uit de opname geknipt.
Wat hoor je:
MBase 11 (Clean)
Culture Vulture (MBase erdoorheen)
Airbase kick > Dot com modular HP > Ken Stone Tube VCA > Ken Stone Tube VCA.

Attachments

• kick2.wav
    66,5 KB · Bekeken: 103
Nu doettie het:)

Is geen cleane kick, ik ga er ook niet vanuit dat de kicks die ik zoek uit 1 machine kunnen komen......is gewoon veel werk om iets te maken wat ik mooi vind.

Nu doettie het:)

Is geen cleane kick, ik ga er ook niet vanuit dat de kicks die ik zoek uit 1 machine kunnen komen......is gewoon veel werk om iets te maken wat ik mooi vind.

Lol. dacht wanneer komt het nou, maar na 1 minuut kwam ik erachter dat mijn winamp op repeat stond hehe :mega:

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind Raphies Tempest kick nog wel het beste wat ik uit de tempest gehoord heb, sowieso zijn de meeste youtube videos crappy en geven geen goede weergave van de Tempest echt kan denk ik.

Maar een van de redenen dat ik ooooit nog eens een x0x ga kopen is simpelweg om van het gezeik af te zijn,dan weet je dat je gewoon goed zit.

Back