´k Heb er zin in.. laat maar komen die zomer

MacGyverGear

midi-life crisis
Afgelopen zomer had ik aan een ideetje gewerkt in het draadje 'Maak een stukje Italo' van Pablo... hierin had ik op nogal cynische wijze een tekst gemaakt over dit seizoen..
´k Had me al een paar weken lang lopen ergeren aan de vele regen en de bijverschijnselen van zomer in het algemeen..
Prompt toen ik de track af had werd het ineens weer 30 graden!! Heerlijk dan.. die analoge warmte in je hok dan :D

Ik had de track daarna niet meer los gepost en hoorde em vanmiddag weer eens terug en werd weer helemaal vrolijk en deel em maar alsnog.
Wat kan een mens toch zeuren dan.. ik neem mijn woorden maar terug.. van mij mag het zomer worden. :)
Die sneeuw en toestanden van de afgelopen weken is toch ook nie alles.. :mega:

Attachments

• I don't feel like summer at all.mp3
    9,1 MB · Bekeken: 93
Hijs fijn!

Mag ik opmerken dat de discrepantie tussen de sfeer van de muziek en de tekst nogal ruim is? Maar euh... heerlijk trackie! Krijg zin om naar buiten te gaan ;). Voor zover ik kan beoordelen, is de mix ook weer prima. :okdan:

Hijs fijn!

Mag ik opmerken dat de discrepantie tussen de sfeer van de muziek en de tekst nogal ruim is? Maar euh... heerlijk trackie! Krijg zin om naar buiten te gaan ;). Voor zover ik kan beoordelen, is de mix ook weer prima. :okdan:

Ik sluit me daar bij aan, maar ik denk juist dat deze track met een Echt Goede mix net dat beetje extra zou kunnen hebben waardoor je denkt "Wow!"

Hier mag je heel erg trots op zijn, waaaaanzinnig toffe track :okdan: laat de zomer maar komen8)

Thanx guys :)

@Dr.: Heerlijk zonder jas naar buiten en dan op een zonnig terras een lekker biertje.. die dan wel weer koud is natuurlijk :mega:
Maar eh.. discrepantie.. daar gaan we het nog es over hebben ;)

@loveyourjunos: Ehm... mix kan misschien nog wel beter maar 'k heb me in het kader van de Italo qua drums bewust beperkt tot de Linn drums e.d. en die kunnen soms wat lo-fi overkomen.. misschien dat dat meespeelt?
Ben zelf wel oke met de DX 7 klanken die een behoorlijk aandeel hebben in de mix.. en natuurlijk helemaal thuishoren in de Italo stijl. :)

@ JSC: Thanx :mega:

De drums mogen wel wat meer ballen hebben, maar de synth spreken voor zich zelf: Lekker!
Vanaf 2:39 is ie lekker! Mooi gedaan met de sax en stem

@Virkaz :Thanx.. :) Ik zou wellicht wat van de Linn drums kunnen vervangen.. al vind ik de Linn kick toch wel een essentieel Italo element..
Maar kan eens kijken of ik wat kan vervangen.. en het in een ander drum jasje kan steken :mega:

mix kan misschien nog wel beter maar 'k heb me in het kader van de Italo qua drums bewust beperkt tot de Linn drums e.d. en die kunnen soms wat lo-fi overkomen.. misschien dat dat meespeelt?
Ben zelf wel oke met de DX 7 klanken die een behoorlijk aandeel hebben in de mix.. en natuurlijk helemaal thuishoren in de Italo stijl. :)

Soms is het een beetje vlak en mag het wat spannender. Dan bedoel ik inderdaad niet de DX7 klanken (de bel en marimba denk ik?) maar juist de analoge pads enzo die wel wat meer mogen shinen. Meer dynamiek waardoor de overgangen naar het refrein e.d. mooier ingeleid worden. Maar begrijp me niet verkeerd ik vind het een heel leuk / goed nummer en ik heb het al een aantal keer geluisterd!!

Soms is het een beetje vlak en mag het wat spannender. Dan bedoel ik inderdaad niet de DX7 klanken (de bel en marimba denk ik?) maar juist de analoge pads enzo die wel wat meer mogen shinen. Meer dynamiek waardoor de overgangen naar het refrein e.d. mooier ingeleid worden. Maar begrijp me niet verkeerd ik vind het een heel leuk / goed nummer en ik heb het al een aantal keer geluisterd!!

Leuk om te horen dat je em waardeert :halleluja

Maar oke.. Marimba en Bell zijn idd DX7 De Pad is een layer van een DX7 sound ala Righeira (poging tot) en een gesampeld instrument.
Maar 'k Zou er in ieder geval nog wel wat aan kunnen sleutelen :)

Huppa! Echt heel goed gedaan! :okdan:
Juist spijtig dat het zo aan de zomer doet denken als het buiten .... :P
En de tips van hierboven zijn ook goed, zou dit nummer zeker op mijn ipod willen als het op zijn "max" is :)

Thanks.. :okdan: 'k Zou er, als een soort van substituut lichttherapie nog wel wat aan kunnen sleutelen zolang het nog geen zomer is.. 8) als ik een update heb deel ik em :okdan:

@Virkaz :Thanx.. :) Ik zou wellicht wat van de Linn drums kunnen vervangen.. al vind ik de Linn kick toch wel een essentieel Italo element..
Maar kan eens kijken of ik wat kan vervangen.. en het in een ander drum jasje kan steken :mega:

Qua drums kun je de Linn best houden eigenlijk, want idd voor italo is dat zeker essentieel, maar misschien kun je beter andere samples zoeken. (of is het een Linn?)

Er zijn er wel een paar te vinden op het net. Volgens mij heb ik ze ooit bij logic cafe oid weggetrokken... zoek zoek...

http://www.logic-cafe.com/content-files/001/Linndrum_EXS.zip

en anders EQ & Comp :)

Laatst gewijzigd:
Hey Bas,

Thanx voor de link.. :) zal de samples eens vergelijken met wat ik nu heb.. had ze ooit in een torrentje naar binnen geslurpt. "200 drumdozen" maar de kwaltiteit van sommige dingen is best wel slecht.

lekker trackje hoor :)
ik denk dat de mix in 1 keer lekker is en voor t gevoel als die discosnare ietsje minder hoog flets is.. ietsje mid erin. de mix is voor mijn smaak net iets te lief. dat hoort er wel bij natuurlijk, maar is 1 tandje te ver imho

Ojee.. Wat een vrolijk deuntje... Daar staat mijn hoofd helemaal niet naar! :-P
We weten nog helemaal niet zeker of de zomer 2013 doorgaat, met al die bezuinigingen tegenwoordig...

Back