Sustain-pedaal probleem

Phontaq

+---O---+
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb sinds kort een Novation KS5 en wil daarvoor een oud Yamaha sustain pedaal die ik nog over had gebruiken. Nu is het effect van dit voetpedaal echter precies omgekeerd. Wanneer ik het pedaal NIET indruk staat de sustain vol open, en wanneer ik het WEL indruk, staat de sustain normaal. Het moet dus precies andersom zijn. Ik heb met dit voetpedaal nog nooit problemen gehad, dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook zojuist binnenin de twee draadjes andersom gesoldeerd, maar dit blijkt ook niet te helpen. Heeft iemand nog een oplossing of is een Yamaha pedaal gewoon niet geschikt voor een Novation synth?

Groeten,

Phontaq

Ik denk dat je een ander pedaal moet kopen.

Ensoniq synth met een Roland pedaal gaat bijvoorbeeld ook niet samen.

Er zijn pedaaltjes te koop voor niet al te veel euroos waar een schakelaartje op zit zodat je ze kan omschakelen.

voor 15 euro ofzo heb je er idd al 1tje die je kan schakelen ja. Heb er ook 1tje op die manier. Boston sustain hierzo. Je moet ook opzoek gaan naar universele. Niet merk gericht al vind ik het raar dat dat soms op merk gaat... Me roland pedaal werkt perfect in me alesis en yamaha...

Okay, bedankt voor de hulp, ik zal mijn pedaaltje dan maar ombouwen tot Xbox gaspedaal ofzo. Ik ga in ieder geval even een nieuwe halen. Dank u!

Gr, Phontaq

Back