Midi -> CV en s-trig

Status
Please reply by conversation.

VL7

Al vintage van mijzelf
Nou, dat lijkt me duidelijk, ik zoek een midi interface die een mini kan aansturen.
Krassen, deuken, stickers zijn allemaal niet erg als het maar werkt.
Eventueel te ruil:
Boss dc2
Boss dc3
Boss ce3
Waldorf 4 pole
Lexicon lxp5
Lexicon reflex
Korg wavestation sr
Korg m3r
2 studio 19 inchrackjes
Diverse super stevige keyboardstandaards
Atari spullen
Roland vs880 ex

Maar kopen kan ook, liever ruilen maar als het moet kan ik wel dollars ophoesten ;-)

Een mini = minimoog neem ik aan?

Zo ja:
Let ff op de mogelijkheid dat je de CV kan scalen.
Want ik heb van horen zeggen dat een Minimoog werkt op volt/oct maar niet precies 1 volt / octaaf nodig heeft, maar ongeveer 1,1 volt per octaaf.

Zijn er andere mini's dan ;-)

Zijn er andere mini's dan ;-)

Bedankt voor de tip!!

Een mini = minimoog neem ik aan?

Zo ja:
Let ff op de mogelijkheid dat je de CV kan scalen.
Want ik heb van horen zeggen dat een Minimoog werkt op volt/oct maar niet precies 1 volt / octaaf nodig heeft, maar ongeveer 1,1 volt per octaaf.

Minikorg 700s... :D

Kenton Pro-Solo is idd. je beste keuze.
Kan zowel scalen (vanwege wat Matthew noemt) en ook fine tune (calibratie) als coarse tune (semitones; handig want de Mini 'begint' niet op een C).
Heb je trouwens al wel een jack naar Moog S-Trig kabel (zo'n typische Moog stekker)?

Overigens, Zonder een goeie CV-mod / speciale kabel blijft een Minimoog lastig via Kenton vanwege detuning veroorzaakt door het 'leeglopen' van de keyboard CV. Ook mis je dan de keyboard filter scaling en glide/decay; die werken niet via de 'normale' VCO CV input.

:hallelujaHaaai, ja, plugjes heb ik al jaaaaaren! Nu nog iemand die een goede interface voor me heeft ;-)
Bedankt tot nu toe voor de tips:halleluja

Joepie

Joepie

En Maks heeft mij hier geweldig mee geholpen.
Bedankt allemaal voor het meedenken!:slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back