ID&T nu ook een TV station????

ik ben trouwens niet zo van de amerikaanse zienswijze dat ik respect heb voor mensen die veel verdienen....geld zal allemaal wel..ik heb wel veel respect voor mensen die hun eigen ding doen, het ding waar ze in geloven..of ze daar nou veel of weinig geld mee verdienen......ik heb ook geen respect voor producers die een crap-plaat maken omdat ze daar dan geld mee verdienen....net zo min als ik respect heb voor een rookworsten-fabrikant die smerige worst maakt omdat ie daar nou eenmaal veel van verkoopt en dus veel geld verdiend....

Ik heb respect voor mensen die hun droom om kunnen zetten in werkelijkheid en Duncan Stutterheim heeft dat op zeer slimme, professionele manier gedaan. I(rvan)D(uncan)&T(heo) is uitgegroeid tot een groot en machtig bedrijf waar je niet meer omheen kan. Als je zoiets kan, dan heb ik respect voor je.

dan heb je dus ook respect voor de leiders van bv een grote drugsbende? ;)

als iemands droom is om heel rijk en/of machtig te worden dan pas ik even.....dat kan toch niet alleen het doel van je leven zijn?

ik heb in mijn hoedanigheid van eigen ondernemer wel vaker te maken met mensen die vet miljonair zijn en het zijn vaak mensen die ten koste van alles zoveel mogelijk geld willen verdienen, waarmee ze dat doen zal ze echt niet uitmaken....kaas, bloembollen, sex, gabberfeesten, rookworsten, internet, whatever....

maargoed, dit is denk ik een hele andere discussie ;)

Olaf

Het probleem is dat ID&T vrijwel iedere locatie in Nederland in handen heeft, en dat andere organisaties bijna niet de kans krijgen om grote feesten te geven.

Dus als ID&T zijn handen van de hardcore af trekt, vallen daarmee gelijk een boel locaties af. Terwijl er nog genoeg geld in te verdienen viel voor ID&T. Er is nog nooit een Hardcore feest niet uitverkocht geweest de afgelopen jaren van ID&T (en Q-Dance).

even o ver het naar deklote helpen van een bepaalde muziek stroming:

de verschillende stromingen worden niet naar de klote geholpen dat lijkt alleen maar zodoordat wanneer iets een hype is er zo veel uit wordt gebracht De grote bovenlaag is k*t maar je heb dan altijd een groep die kwalitatief goede muziek uitbrengen.

ik zelf ben qua muziek een alleseter maar een
voorbeeld: Gabber "is dood en zo"
maar nou kreeg ik laatst van een vriend een cd, daar stonden nummers op waar ik echt kippenvel van kreeg omdat ze zo goed waren geproduceerd
Dit zelfde is met trance: toen id&tvoolop gabber uitbrachten, waren ze ook bezig met trance die stroming isdaarna helemaal veranderd. laatst kreeg ik een Mazzo cdtje met ongeveer die zelfde stijl van trance. Mijn dag was weer goed.

en zo is het met alle stromingen

hardhouse best stoer, totdat je een of ander iemand een hardhouse achtige remix maakt van club bizar.
dat soort dingen moet je gewoon links laten liggen

Klopt er kwam het laatste jaar erg veel goede hardcore uit (de laatste Knightvision bijvoorbeeld....ahhhhhh) maar op zich had ID&T nog niet eens de allerslechtste labels (de Promo Files waren eerst ook van ID&T), maar ze hebben eerst de kleine concurrenten er uit gedrukt (Hellraiser, Shadowlands, Dance 2 Eden) en zo de markt gemonopoliseerd, en zo gauw dat monopolie bijna absoluut was lieten ze het als een baksteen vallen.

Waarna er dus GEEN organisaties meer waren die nog grote feesten gaven, en alle locaties inmiddels vrijwel allemaal van ID&T waren. Dat vond ik erger dan dat ID&T zoiets had van "nou gaan we trance doen". Laat ze lekker.

maar ze hebben eerst de kleine concurrenten er uit gedrukt (Hellraiser, Shadowlands, Dance 2 Eden) en zo de markt gemonopoliseerd, en zo gauw dat monopolie bijna absoluut was lieten ze het als een baksteen vallen.

mmm...lijkt me raar..je gaat niet je best doen om een monopolie-positie te bereiken om die markt vervolgens te laten vallen.....again: de consument bepaald..

en het lijkt me ook raar dat ID&T locaties "heeft".....ze hebben waarschijnlijk meer geld ter beschikking en/of een professionelere organisatie..daarmee doen gemeentes en andere instanties dan liever zaken..

Olaf

Orgineel geplaatst door olafmol

mmm...lijkt me raar..je gaat niet je best doen om een monopolie-positie te bereiken om die markt vervolgens te laten vallen.....again: de consument bepaald..

en het lijkt me ook raar dat ID&T locaties "heeft".....ze hebben waarschijnlijk meer geld ter beschikking en/of een professionelere organisatie..daarmee doen gemeentes en andere instanties dan liever zaken..

Olaf

Het was dus wel het geval !! ID&T heeft z'n eigen gat gegraven wat hardcore betreft. Als een andere 'grote' organisatie een feest op een bepaalde datum wou geven gaf ID&T een 'groter' feest op dezelfde datum.

Of misschien wel een bewust gat ?? Want als dat niet gebeurd was (hellraiser had altijd bijv, altijd al een grote trancezaal) waren ze nu zeker niet zo groot geweest.
Want er zaten een aantal organisatie's zoals idd shadowlands hellraiser enz ID&T aardig op de hielen kwa ontwikkeling. En idd de "CONSUMENT BEPAALD" (IN DIT GEVAL TUSSEN HEELE GROTE AANHALINGS TEKENS!!!)

Laatst gewijzigd:
volgens mij is het niet een soort monopolie positie maar meer iets in de sfeer van "survival of the fitest". ID&T is nou eenmaal groot.
daarkomt bij dat ID&T of andere labels geen muziek maken. Maar produceers dat voor hun doen. Kunnen ze dat niet meer bijhet ene label doen ze dat wel bij een ander.

Orgineel geplaatst door Pjotr G
Hallo zeg je kunt toch niet verwachten dat een bedrijf als ID&T krampachtig vast blijft houden aan een stroming die haar hoogtepunt heeft gehad. Muziek evolueert, mainstream evolueert en mijn eigen smaak evolueert. Kan mij wat boeien wat ID&T met "de scene" doet, ze kunnen mijn liefde voor een bepaalde soort muziek toch niet afnemen.

Niet liggen zaniken op ID&T dat ze de mensen die ID&T groot hebben gemaakt "verraadt" doe toch normaal

Het gaat niet om verraad, maar om de werkwijze van de organisatie. En door die werkwijze ben ik tot de conclusie gekomen dat ID&T niks geeft om de muziek, maar alleen om de centen. En dat is jammer. En mij hoor je echt niet uit mezelf zeiken over ID&T hoor, iemand anders begon een topic en ik gaf mijn mening. Ik ga echt geen topic "Dood aan ID&T" topic openen ofzo hoor... hahaha.... ik heb geen trauma ofzo, ik vind het alleen jammer!

:)

(Wel lekkere verhitte discussie zo met allerlei verschillende meningen... lekker vlammen!! )

Laatst gewijzigd:
Orgineel geplaatst door glennplumber

Als een andere 'grote' organisatie een feest op een bepaalde datum wou geven gaf ID&T een 'groter' feest op dezelfde datum.

dat noemen we concurreren dat is in mijn optiek niet verkeerd
concurrentie bevorderd alleen maar de kwaliteit(als het goed is)

Orgineel geplaatst door EDP

Yep, een kat en muis spelletje. That's business...

Orgineel geplaatst door DJ41

En door die werkwijze ben ik tot de conclusie gekomen dat ID&T niks geeft om de muziek, maar alleen om de centen.

:)

(Wel lekkere verhitte discussie zo met allerlei verschillende meningen... lekker vlammen!! )

dat doen alle grote labels:EMI, sony terwijl daar toch best goede (maar ook minder goede) artiesten tussen zitten.

Door hun omzet die ze maken kunnen de heren van deze grote labels dingen doen die de kleinere labels niet doen. en de artiesten zelf moeten natuurlijk ook betaald worden

Orgineel geplaatst door EDP

Concurentie is goed als er ook concurentie is !!

(;)OK;))

Laatst gewijzigd:
aargghh!! geen OS flamewar!!! please ;)

ik ben benieuwd of forum-member da goose hier iets over te zeggen heeft, als ik me niet vergis zit die toch bij een (sub)label van ID&T?

Olaf

Orgineel geplaatst door glennplumber

Concurentie is goed als er ook concurentie is !!

(;)OK;))

goed ik geef toe datdeconcurrentie een beetje weg geconcurreerd is maar dat is ook de eigen schuld van die labels.

wat ID&T kan kunnen andere ook...toch?;)

Origineel geplaatst door EDP

edit: OK OK geen OS flamewar maar goed het ligt ook zo voor de hand

Nee maar ff serieus, kleinere organisaties met minder geld overleven het gewoon niet als ze de tent maar half vol hebben, en grotere organisaties met meer bronnen van inkomsten wel.

Vergeet niet dat ID&T de best lopende CD en merchandise lijn had van alle organisaties, en best een stootje kon hebben.

De organisatie achter Hellraiser heeft getracht de partijen weer bij elkaar te krijgen en daaruit zijn diverse feesten vanuit voort gekomen waarin Hellraiser samen met ID&T en soms ook andere partijen feesten heeft gegeven. Op de eigen locaties, en niet die van ID&T. Nadat Hellraiser kapot was gegaan en Shadowlands ook, heeft ID&T nu alle vergunningen (2 per jaar?) voor Sporthallen Zuid en zullen we daar nooit hardcore meer horen.

Maar, ID&T geeft nu weer 1x per jaar een hardcore feest en misschien dat q-dance nog iets doet dit jaar dus het is al niet meer zo erg meer als het was, en andere organisaties beginnen nu ook weer te groeien (Rebound en A&R van MOH), zij het moeizaam want het schijnt godsonmogelijk te zijn om een locatie te vinden voor een feest.

edit: en het gaat ook niet om muzieklabels, wat dat betreft zijn er weinig labels verdwenen waar ik een traan om zou laten, de goede zijn blijven bestaan. Helaas bestaat Mokum niet meer, maar ik heb gehoord dat er weer een nieuwe Cenobite aan zit te komen!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bikkel

maar ik heb gehoord dat er weer een nieuwe Cenobite aan zit te komen!

interesant, en hoe kom je aan die wijsheid;)

Back