Oude adapters.. wat moet je er mee?

demian

Ojee
Door de jaren heen heb ik een kleine verzameling adapters opgebouwd die ik nergens voor gebruik.
De meeste zijn afkomstig van dingen die kapot zijn gegaan en die ik weggegooid heb, alleen, de adapters heb ik dus nog.

Voorbeelden, oude pedaaltjes adapters, mobiele telefoon adapters, batterijoplader adapter(s), printer-adapters, onbekende adapters etc..

In alle soorten en maten dus.

Nu vroeg ik me af, wat doe ik er mee, of wat zou jij er mee doen?

Ik kan ze :

1- wegsmijten
2- verkopen
3- weggeven
4- kapot slaan
5- gebruiken in DIY toepassingen

Punt 1 t/m 3, daar ben ik aardig bedreven in, punt 4, daar ben ik tegen, maar punt 5, bedacht ik me eigenlijk vandaag pas.

Goed. Waar wil ik heen met deze thread?

Zijn er mensen die oude adapters hergebruiken voor DIY toepassingen, en zo ja, hoe?
Gebruik je een adapter gewoon zoals die is of pas je hem aan of pas je de DIY toepassing aan voor het gebruik met een adapter?

Andere mogelijkheid is, mocht iemand een zooi adapters over hebben, dan kan die die hier misschien aanbieden.
Ga ik straks denk ik ook doen als blijkt dat DIY niet echt een nuttig doel is voor oude adapters, of als iemand een adapter zoekt, kan die dat ook laten weten, ik denk dat er wel meer mensen zijn die een adaptertje of 2...tot meer over hebben.

Zonde in ieder geval als we alles maar wegsmijten of niet gebruiken, dat is niet 'Eco gedacht!' :D

Sommige exotische AC adapters zijn nog best lastig te krijgen, dus die zou ik in ieder geval bewaren. En voor de DC adapters, tja, misschien heeft een electronica shop ofzo er nog wat aan. Ik zou zou ze niet zonder meer direct weggooien.

Als je mss nog een 9V AC adapter kwijt wilt dan houd ik mij aanbevolen :) (via PB svp)

lol .. ik heb nog een machinedrum adapter in de aanbieding! Voor iemand met adapter problemen :P

Hij doet het alleen niet maar ik vermoed dat het is opgelost na het vervangen van het draad :D

heb ook wel interesse in een 9 volt AC adapter mocht je er nog 1 hebben. stekker maakt niet uit zet er zo een passende op.

Laatst nam ik een Alesis 1/3 u effect apparaatje over van iemand en daar zat, Jawel, een Atari voeding bij met het juiste aansluit stekkertje erop gesoldeerd. Briljant! Dus oude adpater voedingen =>DIY JA en/of zeker geschikt als vervanging voor adapters die de geest hebben gegeven. Waar je op moet letten is de juiste spanning en amperage, wissel of gelijkspanning (AC/DC) en ook niet onbelangerijk: Check de Polariteit (+/-) bij DC op het vervangen aansluit stekkertje! Want als je pech hebt mol je bij verkeerd aansluiten je mooie half modulaire synth of drumcomputert :stupid:stupid:stupid:stupid

Waar je op moet letten is de juiste spanning en amperage, wissel of gelijkspanning (AC/DC) en ook niet onbelangerijk: Check de Polariteit (+/-) bij DC op het vervangen aansluit stekkertje! Want als je pech hebt mol je bij verkeerd aansluiten je mooie half modulaire synth of drumcomputert :stupid:stupid:stupid:stupid

Dit weekend erachter gekomen dat je op een ac ingang ook dc kan zetten (99,9% van alle apparaten). Erg handig om te weten als je de adapter van je x0xb0x niet bij hebt, maar gelukkig wel een reserve dc. (zoals afgelopen weekend, bedankt RQ voor de tip en uitleg!! :biertje:)
Er bestaat een mooi draadje hierover op sf.
Een ac op een dc-ingang kan erg vervelend uitpakken.

Zowiezo een leuk plan dat weggeven. We zouden eigenlijk een soort weggeef markt moeten houden. Iets voor de synthforum 2012 bijeenkomst.

Heb je problemen met je adapter...

Praat er dan over, maar blijf er niet mee zitten.

Voor telefonische bemiddeling 0187-2298337
Wij zitten er hier voor je.

Legolas :dubbel:

Back