Yamaha SPX1000 Probleem

Digimod

Really cool stuff
De SPX1000 geeft "warning - low battery aan ook al heb ik de batterij vervangen voor een nieuwe.
Verder gaat het Dislplay en de led"s bij het aanzetten aan en uit , eerst heel snel en dan langzaam totdat
het display stabiel is ( alleen als die koud is )
Ik denk zelf dat het een voedingsprobleem is maar weet niet welk gedeelte .

Gevonden op internet
i still get a display saying : "warning - low battery" after changing the battery
also: input meter leds glow.

Alvast bedankt :)

service manual spx 1000 voeding ( zie bijlage )

Attachments

• service manual spx 1000.pdf
    1,6 MB · Bekeken: 670
Oke ik heb alles een beetje aangetipt met de soldeerbout en een diode vervangen en
zo te zien werkt hij weer , geeft batterij OK aan :)

Ben nog niet helemaal van het probleem af , namelijk als die unit koud is komt het display
maar langzaam opgang .
Ik zie trouwens geen bijzonderheden zoals condensators die bol staan of lek zijn.

Op de foto zie je een voeding van de SPX90 II maar de opbouw in bijna het zelfde dan die van de spx1000

Attachments

• SPX90II Power.jpg
    SPX90II Power.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 81
Ja daar ben ik weer :D , het is dus duidelijk de voeding .
Denk dat ik een gedeelte ga vervangen , vooral de condensators die verdacht zijn op een lek.
Ik denk dat de SPX 1000 een tijdje heeft stilgestaan.

Trouwens een leuk filmpje gevonden over het repareren van een SPX90 door
Mr langnagel

leuk filmpje gevonden over het repareren van een SPX90 door
Mr langnagel

Haha! Geweldig! Gisteren ook mijn SPX90 open geschroefd omdat alles was uitgevallen.
Kon eerst niks vinden maar bleek dat bij precies hetzelfde 1.5kohm weerstandje (bruin/groen/rood/goud) het pootje door was. Kon het niet zien vanwege die klei die er op zat maar bij het doormeten viel het me op. Weerstand was nog okay dus er een stukje verder ingeduwd en gesoldeerd. Draait weer.

Een merkwaardig fenomeen, ik heb bij 2 SPXen de potmeter die bij de voeding zit wat teruggedraaid om de lCD te dimmen zo dat je geen "blokjes" ziet. Blijkt opeens dat de units veel minder warm worden. Was soms bloedheet na een paar uur. Zoveel stroom vreet de display toch niet. Verder werkt alles naar behoren.

Back