Ensoniq EPS16+ doet moeilijk

Slolov

Guru Meditation Error
Hallo, m'n ouwe EPS16+ doet moeilijk. Tijdens het opstarten krijg ik een foutmelding error 129 reboot. Zover ik weet is error 129 iets met een fout in een sequence maar er zit nog helemaal geen sequence in als ik haar opstart. Wat is hier aan te doen? Vroeger had ik veel keyboard calibration errors maar die zijn alweer een tijdje weg en nu dit weer. Nu is ze helemaal onbruikbaar. Bij calibaration errors kon ik d'r nog als samplemodule gebruiken maar nu niet meer. Iemand bekend met dit probleem hiero??? Ik heb de scsi-interface en de extra geheugenuitbreiding er al uit gehaald maar dan gaat het nog fout. Ik wil mijn ouwe vrouwtje gewoon weer aan de praat krijgen want ik kan het niet over mijn hart krijgen om haar bij het oud vuil te zetten, we hebben teveel meegemaakt enzo. Weet iemand waar ik haar kan laten repareren voor een zacht prijsje???

Greetz,
Slof.

Laatst gewijzigd:
Yep, reeds geprobeerd, helpt niks. Zelfs als ik van harddisk opstart gaat het nog fout. Ik heb verschillende bootdisks liggen, heb er genoeg en ook verschillende van het internet gedownload en via EPS2DISK of zoiets dergelijks op floppy gezet maar het helpt allemaal niks. Maar ik zal de site eens bekijken, misschien staat er nog ander interessant spul op. (nu lees ik op de site dat ook dat iemand last heeft van error 129 op de ASR dus ik zal eens kijken wat daar staat, ik schreef in mijn eerdere bericht error 25 maar dat moet 129 zijn en heb ik reeds aangepast.)
Thanks

No probs.... hopelijk bied de site uitkomst voor je.... ik heb er voor mijn EPS16+ nogal wat handige dingetjes afgehaald.....

CP

warmte misschien een oorzaak ?

ik heb rare rpoblemen gehad .a.v. warmte van cdr branders die het niet meer deden en midi timing die naar beneden ging ...

warmte is geen probleem, het is aardig koel hier en in de winter had ze er ook al last van. De keyboard callibration errors gingen juist weg als de EPS16 al een tijdje aan stond. Een koude start veroorzaakte in 90% van de gevallen een error.

probeer hem eens te resetten
ps je bent misschien wel al je gegevens verloren die je er zelf in geprogrameerd heb

Resetten??? Hoe moet dat op een EPS16+??? Ik heb haar al zo'n 8 jaar en heb nog nooit van een reset gehoord? Tell me more.

staat in de manual als het goed is anders ff zoeken via google
ik heb hem hem ook eens van het net afgehaald en staat ergens op een cdtje hier thuis maar kan hem niet 123 vinden

helaas ben ik de handleiding ook kwijtgeraakt tijdens een verhuizing. Kan me van een reset niks herinneren.

error 129 heeft inderdaad iets met de seq van de EPS te maken
probeer eens een andere OS de nieuwste of anderes een
iets oudere versie.

Verder kan er ook iets met het geheugen zijn, Reset hmmm
is mij ook niet bekend bij de eps-16.

Heb hem zelf een tijdje gehad en er was wel altijd iets met dat ding maar
het geluid maakte alles weer goed, heb nu de ASR-10 en de EPSm

http://www.tokiwa-info.co.jp/pdf/ess1000rel.pdf

Back