Scheiden stem en achtergrond geluid/muziek

Ciniq

Blijven proberen....
Ik heb een stukje ergens uit een film geknipt wat ik zou willen gebruiken in een track.
Helaas zit er best veel achtergrond geluid in. Ik ben al in de weer geweest met EQ en gating maar ik krijg het niet echt weg. Althans niet zover als ik zou willen.

Een optie is om het door iemand anders in te laten spreken natuurlijk maar ik vind de originele stem wel erg vet.

Heeft er iemand hier wat meer ervaring met dit soort dingen die me verder op weg kan helpen?

Alvast bedankt voor de moeite

Weet niet hoe erg het is, maar je kan het eruit proberen te filteren.
Dus eerst een stukje waar geen tekst is, kijken welke freq's je hoort en deze dan weghalen in de gehele sample....

Dat was nou nog niet bij me opgekomen /sarcasm :)

Het meeste wat ik zoal tegenkom is het verwijderen van de stem van de muziek om zo de muziek te houden.. en ik wil juist de stem hebben. Programma's zoals Adobe audition hebben ook standaard deze functie erin. Maar ik wil juist het omgekeerde.

Het is helaas via eq niet erg goed te scheiden. Er blijft uiteindelijk weinig over van het origineel dan en een vole stem
veranderd in een hoog frequent gefluister.
Vanavond eens een demo proberen van VoiceTrap. kijken of dat het gewenste resultaat heeft

Ziet er goed uit.. ga hem straks eens proberen

Dan ben je nog steeds aan het filteren, moet toch gewoon lukken met een eq?

Er zitten een aantal geluiden onder die op dezelfde frequenties ( lijken? ) zitten als de stem.
Het zal wel aan mij liggen hoor. Ik zal vanvond eens een stukje van de sample hier neerzetten, dan is het wat duidelijker.

Ik ben benieuwd naar de audio....als er rust in de sample zit dan daar een stukje van en een stukje met stem....

Wat soms ook nog kan werken Ciniq, is een Bluray versie van de film ergens vandaan halen, die dan demuxen naar 6 Channel Audio, en dan neem je het center kanaal.

Als je geluk hebt is de opname dan behoorlijk clean. Is me al een paar keer gelukt zo.

nou.. ik weet bij god niet meer welke film dat het was :D

dus die valt af

goed idee...

En gevonden.. het was sucker punch ..
Eens kijken of ik de blueray nog heb

Hier zit die sample dus gedeeltelijk in

Ik ga eens verder zoeken ... misschien vind ik een betere basis ergens

Deze heeft hem overigens geheel.

Dat was nou nog niet bij me opgekomen /sarcasm :)

Het meeste wat ik zoal tegenkom is het verwijderen van de stem van de muziek om zo de muziek te houden.. en ik wil juist de stem hebben. Programma's zoals Adobe audition hebben ook standaard deze functie erin. Maar ik wil juist het omgekeerde.

maar als je de muziek los hebt kan je daarmee de stem toch uit het origineel halen?
(origneel + muziek: 180° fase = stem)

Niet helemaal, meer m/s - s = m waar m ALLE signalen zijn die mono zijn...dus niet alleen magischer wijs een stem...

Back