O.M.D. in Tivoli

Heb ze nog in het echte Vredenburg gezien vlak voordat de verbouwing begon. Was wel leuk, vooral jeugdsentiment. En dat dansen van die McCluskey.. wat een idioot eigenlijk :-)

Één tip: Neem goeie oordoppen mee!!! Het stond in Vredenburg zo belachelijk hard dat ik boos werd. Niet verantwoord en onbegrijpelijk dat dit was toegestaan. Ik ben ervan overtuigd dat er regels werden overtreden qua geluidsdruk. Er liep na een half uurtje veel publiek door de gangen op zoek naar de balie waar je oordoppen kon halen. Als die er niet was geweest was ik naar huis gegaan. Geen enkele act is mij gehoorbeschadiging waard.

Foto's

Foto's

Het was mooi. Opwarmen met Metroland en los bij OMD. Geen synthfestijn, maar wel een prima optreden.

Attachments

• Metroland-band.jpg
    Metroland-band.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 125
  • OMD-band.jpg
    OMD-band.jpg
    73,1 KB · Bekeken: 129
  • OMD-zanger.jpg
    OMD-zanger.jpg
    54,8 KB · Bekeken: 136
Het was inderdaad geen (analoog) synthfestijn, zoals ik al had voorspeld speelden ze op 2 Roland Fantom X8's.
Trouwens niet alles was live gespeeld, jammer, maar met 4 handen was dat wel te verwachten!
Verder wel een herinnering aan m'n jeugdjaren, back to the eighties.
Metroland heeft zeer goed naar het werk van KRAFTWERK geluisterd, dat was overduidelijk aan hun werk te horen.
Jammer dat ze niet op echte instrumenten speelden en alleen de DJ uithingen, niet mijn ding :?

Attachments

• DSCF0261.jpg
    DSCF0261.jpg
    33,3 KB · Bekeken: 129
  • DSCF0250.jpg
    DSCF0250.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 130
  • DSCF0256.jpg
    DSCF0256.jpg
    29 KB · Bekeken: 123
  • DSCF0260.jpg
    DSCF0260.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 121
  • DSCF0253.jpg
    DSCF0253.jpg
    53 KB · Bekeken: 128
Leuk om OMD ook vanuit een andere hoek te zien!
Inderdaad jammer dat Metroland geen echte instrumenten mee had, maar het statische geheel met de laptops en filmpjes had ook wel wat.

Zo te zien vrijwel alleen kerels tussen de 40 en 60 als publiek. :)

Is het een ijzeren wet dat de leeftijd van het publiek en dat van de bandleden vrijwel altijd ongeveer gelijk zijn? (publiek net iets jonger dan de bandleden kan ook)

Of zijn er ook tieners die massaal naar nieuwe acts komen kijken van muzikanten die hun vader's leeftijd hebben? Of jeudigde bands die massaal mensen van middelbare leeftijd weten aan te trekken?

Bij OMD is het natuurlijk jeugdsentiment, terend op het grote succes van weleer.

attachment.php

1:Zo te zien vrijwel alleen kerels tussen de 40 en 60 als publiek. :)

2 : Is het een ijzeren wet dat de leeftijd van het publiek en dat van de bandleden vrijwel altijd ongeveer gelijk zijn? (publiek net iets jonger dan de bandleden kan ook)

3 : Of zijn er ook tieners die massaal naar nieuwe acts komen kijken van muzikanten die hun vader's leeftijd hebben?

4 : Bij OMD is het natuurlijk jeugdsentiment, terend op het grote succes van weleer.

attachment.php

1 : Ongeveer tussen die leeftijden in ;)
2 : In mijn geval dus wel, je kijkt altijd op naar de artiesten die succes in iets hebben wat jij ook graag had willen hebben :eureka:
3 : Er waren wat tieners bij die het concert samen met hun vader hebben bezocht.
4 : Wat moeten ze anders, hun hypotheek en de alimentatie moeten wel voldaan worden, dus op hun lauweren rusten is er niet bij :?

4 : Wat moeten ze anders, hun hypotheek en de alimentatie moeten wel voldaan worden, dus op hun lauweren rusten is er niet bij :?

'tuurlijk, volkomen begrijpelijk, maar ik bedoelde het publiek dat daar dan nog voor te vinden is, datvooral uit jeugdsentiment komt (waar overigens niets mis mee is :))

goeie vraag! je zou kunnen zeggen dat The Chemical Brothers het wat dat betreft aardig doen aangezien ze al aardig in de 40 zijn en hun publiek doorgaans zeer jong. Madonna staat (stond?) er ook om bekend telkens weer een nieuw, jong publiek aan te spreken.

ik had eenzelfde ervaring toen The Orbital in de melkweg op kwam treden. mijn vriendin en ik waren de enige begin-twintigers zo'n beetje.

Back