Goedkope Korg pcm-synth

Status
Please reply by conversation.

Mark-T

Budget lid
Ik zoek een synth voor vage orgels, belletjes, gitaren en pads. Het hoeft niet natuurgetrouw te klinken, dus is een Korg een goede kandidaat.
Ik zoek iets moderners dan de beperkte M1; dus een X-3, X-5D (geen X-5: klinkt te nasaal), 01/W, T3, Micro-X, N264...
Een Triton of X50 wordt meestal teveel geld op geboden.
Wie heeft er een Korgje werkeloos in de hoek staan? :)

Ik zou de Korg Micro X kopen. Die kost meestal rond de €200 en is qua patches vrijwel identiek aan de Korg X50 en Korg TR61. Minus de workstation features dan, en iets kleiner.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Micro-X. Het liefst met de oranje koffer erbij. Lekker makkelijk te verslepen.

Zoektocht is inmiddels uitgedund naar een Micro-X, of eventueel een Microstation.
De enige die een Micro-X voor 200 euro op Marktplaats aanbiedt reageert niet. Verder dan 200 euro wil ik niet gaan.

Ik heb inmiddels een Micro-X weten te scoren en het geld overgemaakt. Ik verwacht hem één dezer dagen binnen te krijgen.
Ik heb ondertussen alle Youtube-filmpjes opnieuw bekeken en weet ongeveer welke klanken ik waarvoor ga gebruiken. En het blijkt dat hiermee mijn Yamaha PSR-8000 eigenlijk overbodig geworden is, als ik Band-In-A-Box op mijn oude laptop installeer en de Micro-X als klankbron gebruik. Twee vliegen in één klap dus. Wie een doorleefde PSR-8000 met duidelijke gebruikssporen wil overnemen, kan zich melden.
Voor de rest kan dit topic op slot.

Status
Please reply by conversation.
Back