Lofi opnames..

remkowski

registered abuser
Het lijkt weer helemaal in te zijn.. tracks die van een basf tape komen die uit een vijver zijn gevist.. Hoe bereik je dit gruizige geluid.?

Heel zacht opnemen op een bandrecorder op hele lage snelheid of juist heel hard insturen
op gare cassettes? Of misschien ist wel een preset uit een hipster effectmodule ;)

Zullen vast meerdere methodes voor zijn.

Ben benieuwd.

Volgens mij heeft die alles naarbeneden gepitched...met een TASCAM 4 track kan dit goed daar zit een pitch knop op om je tape omlaag (of omhoog) te pitchen dan krijg je dat geluid ook

En volgens mij gebruikt hij die Korg Microsampler die kan ook heel vies klinken, dat ding heeft echt een mooie karakteristieke vunzige klank die bv niet op de electribes zit

en vieze gitaarpedaaltjes, vieze EQ's, vieze Mixers, vieze filters, vieze samplers er zijn vele wegen om een vies geluid te krijgen :D

edit: owja dat staat hier ook allemaal in :D http://www.factmag.com/2013/01/22/i...ton-fact-meets-analogue-house-deviant-moon-b/

2 bit samplers denk ik. ben niet zo een fan van zo slecht opnemen als het gaat kraken.

Je maakt een muziekje en speelt het af op je hifi huisinstallatie of whatever van speakers.
Je neemt de hele boel op met 2 dynamische microotjes van halfslachtige kwaliteit vanop een afstand van 1 meter, en dit op een doorsnee cassettedeck met 2 jack microfooningangen.
Draai de gain open todat ie zachtjes overstuurt.
Neem op met de cassette tape selector op "normal tape" en speel af op Cro2 stand.
Staat er een ruisonderdrukker op (Noise reduction type I, II, dbx), gebruik deze dan ook enkel bij het afspelen, niet bij de opname of het zou nog te mooi gaan klinken.

Cheers,
Exo.:mega:

Laatst gewijzigd:
Smackos, noem eens wat van die vieze pedaaltjes. Ik heb sinds kort een acidlab miami en probeer deze zo droog en vies mogelijk te maken. Zeg maar op het randje van harde distortion. Beetje subtiel ijzer op ijzer

Haal die acidlab door een Boss CS compressor sustainer pedaal (of de 20 euro Behringer clone) en het is instant lo-fi pompend

Of een magneet, net even net te dicht langs een band/tape halen.

speel het af in een huistuin portable radiocd-dding, lekker hard en zet er een microfoon voor/ neem het opnieuw op.
zoiets ?

Zet gewoon 4 tape emulators, 4 bitcrusshers en een telephone EQ achter elkaar
Sompige Saturatie en gelimiteerd bereik zijn de sleutel tot succes

HELE lelijke reverbs die het originele signaal verdunnen (behringer ofzo)
lagere sample rates gebruiken?
Ik vind hele oude akai samplers ook goed werken.

Of lekker goejkoop: koop een VHS recorder (wel met stereo uit als je nog een beeetje quali wil :D ) bij de kringloop en neem je audio op videoband op en speel 't daarna weer af en neem het met iets anders (pc / mac / hd-recorder) weer op.

ja, effecten en plugins werken niet... daadwerkelijk opnemen op een cassette of eenvoudig bandrecordertje wel...
of op een dictafoon old school :)

fantastische sound dit! eindelijk weer dat stoffige geluid van vroeger.. ik was die digitale overkill in moderne opnames wel een beetje beu :P

Back