Cubase 6 LE hoe audio via PC speakers

Royoz

Stamgast
Hallo,

Na een tijdje Fruity Loops te hebben gebruikt,
ben ik nu gestart met Cubase 6 LE, wat ik helemaal geweldig vind.

1 probleem: ik kon een audiotrack succesvol opnemen en terug beluisteren over de PC speakers.

Waarschijnlijk heb ik een of andere instelling opgeslagen waardoor ik dit niet meer kan.
Nu komt het geluid uit mijn Monitoren die aangesloten zijn op mijn Yamaha Motif XS7, mengtafeltje + versterker en USB Midi Interface Focuswrite.
Allen correct aangesloten!

Concreet: ik wil de opgenomen audiotrack terugluisteren over speakers van mijn PC, zonder daarvoor een audio mixdown te hoeven doen. hoe doe ik dat?

Alvast bedankt!

Ik snap soweiso niet waarom je geluid wil beluisteren via je pc speakers als je monitor speakers in je bezit hebt??
Hang gewoon die monitors aan je audio-outputs van je focusrite zoals het hoort te zijn.
Ik vermoed dat jij wil dat je speakers die je in de pc in de interne geluidskaart hebt gestoken dat je via die speakers wil beluisteren wat jij hebt opgenomen??
Dit kan echter niet als je cubase als geluidskaart hebt gekozen voor de focusrite...Maar dat moet je ook helemaal niet willen want daarvoor heb jij dus een mooi setje monitors die je in die outputs van je focusrite moet pluggen.

Met fl studio had je ook al wat gezeur ermee...Het beste zou zij als je eens wat foto's kan maken van hoe jij je spullen hebt aangesloten want daar gaat ergens iets fout.

En maak dan ook gelijk even wat screenshots van cubase dan kunnen we je wel verder helpen

Concreet: ik wil de opgenomen audiotrack terugluisteren over speakers van mijn PC, zonder daarvoor een audio mixdown te hoeven doen. hoe doe ik dat?
!
In Cubase: de audio output instellen waar die speakers op aangesloten zitten.
In Windows: Rechtsonder in de tray, rechtermuisknop op het icoontje van je geluid, en het voorkeursapparaat om af te spelen kiezen.

Aan motz hard: het is juist heel goed om je mixen eens op je pc speakers te luisteren.
Ook daar moet het goed klinken.
Je kan t laag wel mooi en lekker diep mixen,
Maar ook op een laptop wil je deze sounds terug herkennen.
Door te switchen op simpele speakers kun je daar makkelijk een balans in vinden;)

Aan motz hard: het is juist heel goed om je mixen eens op je pc speakers te luisteren.
Ook daar moet het goed klinken.
Je kan t laag wel mooi en lekker diep mixen,
Maar ook op een laptop wil je deze sounds terug herkennen.
Door te switchen op simpele speakers kun je daar makkelijk een balans in vinden;)

In principe heb je daar een punt. Avantone heeft daarvoor de Mixcubes uitgebracht. Een remake van de vroegere Auratone's. De Avantone's kun je als zowel passieve alsook aktieve monitors kopen. Kosten wat, maar dan heb je ook wat. Dit zie ik echt als referentiespeakers voor lofi. Zit trouwens minder laag in dan in mijn PC speakertjes van Logitech....... Maar ze zijn geweldig om je mid op te balanceren, en te weten wat er lofi overblijft van je vette mix.

Back