MP3.com europe sluit haar servers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bambamstudio

Certified MoogPro
Volgens een artikel op webwereld:

http://www.webwereld.nl/nieuws/15646.phtml

Vivendi Universal, sinds april 2001 eigenaar van MP3.com, moet de ongeveer acht miljoen Europese gebruikers nog op de hoogte brengen van de op handen zijnde sluiting. De platenmaatschappijen en adverteerders zijn inmiddels wel op de hoogte gebracht. Het bedrijf geeft alleen geen duidelijke reden voor de beslissing.

De reden lijkt me wel duidelijk.

Pegels, keiharde euro's, centjes, kapitaal.

Op het moment dat ze commercieel gingen was ik al afgehaakt. En hoe ze nu weer hun leden behandelen is gewoonweg schandalig. Hopelijk dat er een gratis variant dit gat weer gaat invullen.

Denk dat grtis varianten niet haalbaar zijn. Serverruimte is domweg te duur.

Tuurlijk wel, maar dan moet je wel die hele site volstouwen met banners etc.

Bedrijven als Yahoo en Google veranderen niet voor niets hun strategie. Banners zijn niet zaligmakend genoeg aangezien bijna niemand er op klikt.

Ze verkopen nu zoekwoorden en hogere noteringen in resultaat pagina's. Als je zoiets bij MP3.com wil doen moet de muzikant dus betalen.

Origineel geplaatst door mono-poly
en dan ga jij en de rest van de wereld op de banners klikken?

nee tuurlijk niet maar ik bedoel je kan toch ook voor producten banners maken dat ze het iig zien en er toch over denken. het probleem met banners is vaak de bedrijven die je moet kiezen daarvoor. ALs je internationaal gaat moet je niet met de rijwielhandel van piet fiets uit schijf komen ;) Maar goed...

Opgeruimd staat...

Opgeruimd staat...

Mooizo, twas na de overname al niets meer waard vond ik. Kan me best voorstellen dat de serverhosting te duur ging worden maar khad er tzt veel tijd in gestoken om die site er leuk uit te laten zien... en dan kan je opeens gaan betalen...

Hoef ik m'n http://www.mp3.com/almeros vast ook niet meer eigenhandig te verwijderen ;)

Eigenlijk zou je met een groep mensen een eigen hosting stichting oprichten en ervoor zorgen dat je genoeg leden bij elkaar krijgt voor een eigen server bij een ISP en dat iedereen een plekkie op die server krijgt. En dat twee mensen als administrator worden aangewezen en 3 onafhankelijke mensen niet leden een arbitaire raad vormen. Heb je wel zo'n beetje alles afgedekt.

Wat ze wel zouden kunnen doen is ieder zijn eigen 'site' er laten hosten, maar de MP3 bestanden op ieder zijn eigen homepage server laten zetten. Scriptje dan regelmatig de links controleert op 'levendigheid' en klaar.

Veel animo voor jouw track dan zul je waarschijnlijk meer moeten gaan betalen voor je eigen homepage server ruimte, aangezien het dataverkeer dan oploopt.

mp3

mp3

Ja de mogelijkheden worden daar steeds minder eerst pay for play opgeheven daarna nog maar 3 songs die je kunt promoten etc.
Ik was 3 maanden geleden aangeschreven door ze of ik hun toestond om eventueel een bepaald bestaand nummer van me te leveren voor een lounge promotie CD voor strongbow.
een paar keer over gemailed, ik heb toen toestemming gegeven voor dat nummer.
Als het zover was zouden ze de CD opgesturen.
Vandaar ik niets meer hoorde. Die lui zullen nu ook wel op straat staan.

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk zou je met een groep mensen een eigen hosting stichting oprichten en ervoor zorgen dat je genoeg leden bij elkaar krijgt voor een eigen server bij een ISP en dat iedereen een plekkie op die server krijgt. En dat twee mensen als administrator worden aangewezen en 3 onafhankelijke mensen niet leden een arbitaire raad vormen. Heb je wel zo'n beetje alles afgedekt.

Waar kan ik me aanmelden?? :D

Re: Opgeruimd staat...

Re: Opgeruimd staat...

Origineel geplaatst door Almeros
Mooizo, twas na de overname al niets meer waard vond ik. Kan me best voorstellen dat de serverhosting te duur ging worden maar khad er tzt veel tijd in gestoken om die site er leuk uit te laten zien... en dan kan je opeens gaan betalen...

Hoef ik m'n http://www.mp3.com/almeros vast ook niet meer eigenhandig te verwijderen ;)

Hoezo, de Amerikaanse site blijft toch bestaan ?

account

account

Volgens mij heb je sowiezo een account in amerika als je aangemeld bent.
Via de nederlandse site wordt je namelijk als je je aanmeld automatisch doorgerout naar het loginscherm van www.mp3.com en die is dan ook in het engels.

hmm, servers genoeg inderdaad op dit moment... laat ons hopen dat die andere servers er beter van worden...
(kan dat?)
want wat ik allemaal hoorde en las over mp3.com ondertussen... amaai mijn voeten.

Re: Re: Opgeruimd staat...

Re: Re: Opgeruimd staat...

Origineel geplaatst door BasicSystem
Hoezo, de Amerikaanse site blijft toch bestaan ?

Als ik zo de qoute van Bambam lees lijkt me toch echt dat de veranderingen drastisch merkbaar zullen zijn...

Maar Basicsys...jij had daar toch ook een site? Wat ga jij doen (met deze info :))?

Re: account

Re: account

Origineel geplaatst door Exzit
Volgens mij heb je sowiezo een account in amerika als je aangemeld bent.
Via de nederlandse site wordt je namelijk als je je aanmeld automatisch doorgerout naar het loginscherm van www.mp3.com en die is dan ook in het engels.

Je kan hele serverparks aanleggen die verspreid zijn over de hele wereld om zo de bandbreedte te spreiden en een snellere service te bieden op locatie. Als in Europa de servers worden afgesloten (weet ik hoeveel terabytes dat mag inhouden) dan heeft dat vast op 1 of andere manier gevolgen... En het lijkt me dan dat ook als eerste de 'free accounts' met 3 mp3's eruit vliegen... En daar ebn ik er dan weer 1 van ;)

Origineel geplaatst door fuse

Chello plus bv, 79,95 per maand, 1024kb download 384 Kb upload, 3 Ip addressen, kun je aardig wat op hosten vanuit je zolderkamer...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back