MP3.com europe sluit haar servers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Chello

Chello

Origineel geplaatst door shappy1010
Chello plus bv, 79,95 per maand, 1024kb download 384 Kb upload, 3 Ip addressen, kun je aardig wat op hosten vanuit je zolderkamer...

Volgens mij heeft chello daar grote problemen mee als je dat doet, volgens mij staat er zelfs een bepaling hierover in hun voorwaarden.

Re: Re: account

Re: Re: account

Origineel geplaatst door Almeros
En het lijkt me dan dat ook als eerste de 'free accounts' met 3 mp3's eruit vliegen... En daar ebn ik er dan weer 1 van ;)

In dat geval lig ik er zelf ook uit. Wijken we toch uit naar een andere.

Re: Chello

Re: Chello

Origineel geplaatst door Exzit
Volgens mij heeft chello daar grote problemen mee als je dat doet, volgens mij staat er zelfs een bepaling hierover in hun voorwaarden.

Klopt. Je mag maar een gelimiteerde hoeveelheid dataverkeer met je homepage genereren. Nou, daar zit je vrij snel aan als je met MP3's aan de slag gaat.

Origineel geplaatst door Mike-E
Bedrijven als Yahoo en Google veranderen niet voor niets hun strategie. Banners zijn niet zaligmakend genoeg aangezien bijna niemand er op klikt.

Ze verkopen nu zoekwoorden en hogere noteringen in resultaat pagina's. Als je zoiets bij MP3.com wil doen moet de muzikant dus betalen.

TJa, ik denk dat de muzikanten op MP3 net ff wat minder te besteden hebben voor die megjes die hun nummers innemen dan bijvoorbeeld Dell voor die 3kb....het verschil tussen de kosten en de baten is tussen google en bijvoorbeeld Dell erg groot. Daarnaast verdient Google OOK heel veel geld aan het minen van data.

Origineel geplaatst door Mike-E
Bedrijven als Yahoo en Google veranderen niet voor niets hun strategie. Banners zijn niet zaligmakend genoeg aangezien bijna niemand er op klikt.

Ze verkopen nu zoekwoorden en hogere noteringen in resultaat pagina's.

Volgens mij is dit, alleszins voor google, zever. Google verkoopt wel de textads enzo, maar zeker geen hogere noteringen in resultaat paginas.

Mail

Mail

Ik krijg anders nu net weer een promotie mail van MP3.com Nederland. Alsof er niks aan de hand is.
Band van de maand etc etc.

Voor zover ik me kan herinneren moest je vroeger betalen om naar muziek te kunnen
luisteren, zoals LP's kopen of concerten bezoeken.
Tegenwoordig mag de muzikant vet dokken om wat te laten horen. .:confused:

En dan het opnemen niet vergeten. Betaal je ook als artist bij het vastleggen van je
muziek lekker mee aan de royalties, die via de copie-heffing op tapes, CDR's, minidisks,
etc. in de zakken (en de luxe kantoor-inrichting) van de Buma/Stemra verdwijnen.

Soms begrijp ik het niet meer zo goed. :stupid

Natuurlijk! Er is genoeg vraag,waarom zouden ze dan geen geld vragen. Hoeveel zijn er wel niet die muziek maken en het graag willen laten horen aan de buiten wereld,in de hoop op een contract of iets.Zou ik als bedrijf ook doen. Betalen om je muziek te laten horen? lijkt me niks mis mee. Las laatst ook een artikel dat het tegenwoordig niet meer om de muziek gaat maar om de zaken. Voorbeeld Boozie woozie en kornuiten,zegt genoeg.

Inspelen op de commercie als je geld wil verdienen...

Niet dat ik het zelf zou doen. Maak muziek die me aanspreekt en niet omdat het gros van Nederland het koopt. Maar ja zo gaat het blijkbaar tegenwoordig.

laatst dacht ik er ook nog aan als je mensen een standaard house/trance nummer laat horen what ever. Die goed klinkt zoals( ze moeten horen) en daarna een andere genre track,die zeker ook goed is maar anders.

Gaan mensen toch altijd voor herkenning. Ze kiezen toch de house nummer omdat ze net zo klinken als op de radio.
Terwijl de andere track eigelijk veel beter is. Maar mensen kennen het niet. Ze gaan toch weer af op het vertrouwde dat is goed,want zo klinken die andere tracks ook altijd.Tja...

De consument word gewoon dom gehouden!

Zie ik het fout? of...

Origineel geplaatst door justin
laatst dacht ik er ook nog aan als je mensen een standaard house/trance nummer laat horen what ever. Die goed klinkt zoals( ze moeten horen) en daarna een andere genre track,die zeker ook goed is maar anders.

Gaan mensen toch altijd voor herkenning. Ze kiezen toch de house nummer omdat ze net zo klinken als op de radio.
Terwijl de andere track eigelijk veel beter is. Maar mensen kennen het niet. Ze gaan toch weer af op het vertrouwde dat is goed,want zo klinken die andere tracks ook altijd.Tja...

Hoezo...herkenbaar :)

Ik denk trouwens niet dat mensen dom gehouden worden...ik denk dat ze zich liever meten aan de rest en niet verder kijken dan hun neus lang is. Herkenbare muziek is dan altijd lekker veilig... Maar zo is dat net zo met grafische kunst etc. etc.

commercieel

commercieel

Hoezo...herkenbaar :)

Ik denk trouwens niet dat mensen dom gehouden worden...ik denk dat ze zich liever meten aan de rest en niet verder kijken dan hun neus lang is. Herkenbare muziek is dan altijd lekker veilig... Maar zo is dat net zo met grafische kunst etc. etc.

Ik denk zelf dat als iets goed is dat uiteindelijk echt wel herkend wordt.
Maar marketing doet natuurlijk ook heel veel.
Je kan natuurlijk heel goed zijn maar als je het niet weet hoe het aan de man te brengen heb je toch wel een probleem.
Maar sommige dingen zijn gewoon bar slecht en dan heet het te vaak in een keer niet commerciel of artistiek.

Chello zijn gewoon luie fl*kkers. Die kijken alleen naar de IP no's die megaveel downloaden en krijgen een tik op hun vingers.

En dat plus abbo, tsja het kan eventueel wel handig zijn om zo je eigen servertje aan te bieden. Dan hoef je ook niet zoveel te dokken voor zo weinig ruimte. Als je maar per IP zoveel bandbreedte krijgt want dat zou wel handig zijn.

En voor een appel en een ei (iets van 20€ per jaar) kun je een eigen .com domein opzetten en dat als poort naar je servertje thuis laten zijn. Dan moet je alleen zorgen dat die site van je bekend wordt en daar zijn ook weer truken voor.

hmm, mp3's zelf serven is nog steeds niet super goedkoop en mp3.com doet zijn europese deuren dicht... gek toch?
de pc's en zo worden steeds sneller! De banden steeds breder... en toch wordt daar op beknabbeld...
ik snap de logica niet. zal wel met geld te maken hebben zeker?

de mod community leeft ook nog altijd, dus ik twijfel er niet aan dat de mp3 community het sterven van mp3.com
wel zal overleven... ander en beter ;-)

Re: Re: Re: Opgeruimd staat...

Re: Re: Re: Opgeruimd staat...

Maar Basicsys...jij had daar toch ook een site? Wat ga jij doen (met deze info :))?

Ik ga helemaal niks doen.

mp3.com heeft me nog nooit een eurocent opgeleverd, als ik een track af heb gooi ik hem erop om de reacties te peilen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back