wat mist het nog ???

De mix vind ik een beetje slecht, je hebt 1 kick met extreem veel punch.
Als je nou een klein beetje sub uit die kick haalt, en een paar elementen met een klein beetje sub toevoegt, kan je een wat warmere sfeer krijgen ;)

En beter EQ'en, je hoort dat het allemaal rauw uit de digi synth komt.
Door goede EQ'ing kun je de elementen beter bij elkaar laten passen.

het mist karakter, nu is het 13 in een dozijn boem tss boem tss 4 to the floor handen in de lucht

het mist karakter, nu is het 13 in een dozijn boem tss boem tss 4 to the floor handen in de lucht

Exact! Maar daar gaat het nu niet over he.
Ik neem aan dat deze plaat puur voor het plezier is, en niet de verkoop in gaat.

Exact! Maar daar gaat het nu niet over he.
Ik neem aan dat deze plaat puur voor het plezier is, en niet de verkoop in gaat.

Nouja, hij vraagt wat er mist toch?

Het mist: feeling..

Het klinkt zo generiek als wat.. alsof het door de 'auto randomize dirty dutch' vst is uigespuugd.. Met de 'pieperdepiep' parameter op high :)

Besteed wat meer tijd aan je tracks.. je post vrij vaak... Neem gewoon de tijd om iets goeds te maken.. Vraag jezelf af, wat maakt dit nummer zo vet?
- Arrangement?
- Melodieen?
- Dikke mix.. vette sound?

Wat vind je zelf zo sterk tot nu toe aan je track??? Waar ben je zelf blij mee?

Laatst gewijzigd:
Dus in 1 woord, probeer een track te maken met de hook.
Zorg dat als mensen 3 tracks horen, waarvan nummer 2 van jou is, ze nummer 2 blijven onthouden ;)
En probeer eens echt een track te maken.
Dit was een wirwar met 3 melodiën ofzo,
Begin met een intro, dan de breakdown, dan de climax, en dan een nette outro :)

ja, je moet het wel op dezelfde manier opbouwen zoals al die andere muziek in het genre natuurlijk, anders spreekt het het grote publiek niet aan en dat zou zonde zijn

ja, je moet het wel op dezelfde manier opbouwen zoals al die andere muziek in het genre natuurlijk, anders zou je uniek zijn en dat is in dit genre niet de bedoeling

Proef ik hier sarcasme? :P
Je hoeft dit inderdaad niet aan te houden, maar het is een goede manier om te beginnen.

nee hoor, als je per se muziek wilt maken waar al oeverloos veel van is moet je dat zelf uitmaken lijkt mij :dj:

Ah...

eigenlijk is je vraag wel heel erg simpel.. 'het mist nog iets kunnen jullie mijn vertellen wat' :stupid

Leg jouw track en eentje die je erg goed vind naast elkaar en begin zelf met nadenken.
Leer muziek en andere tracks te analyseren... 'wat maakt die andere track vet?

Als ik iets mis met mijn nummers weet ik vaak wel wat er mist, maar zit ik vast om dat te bereiken..

Dus gebruik je oren..

Ah...

eigenlijk is je vraag wel heel erg simpel.. 'het mist nog iets kunnen jullie mijn vertellen wat' :stupid

Leg jouw track en eentje die je erg goed vind naast elkaar en begin zelf met nadenken.
Leer muziek en andere tracks te analyseren... 'wat maakt die andere track vet?

Als ik iets mis met mijn nummers weet ik vaak wel wat er mist, maar zit ik vast om dat te bereiken..

Dus gebruik je oren..

Mee eens, vooral dat laatste. Het is mij opgevallen hoe beginnende producenten muziek maken zonder goed naar te luisteren naar de goede referenten/of jezelf "leren" luisteren, wat een vak apart is. Het kost tijd, moeite en geduld, andere valkuil van de meeste beginners: in een dag een track maken en snel tevreden wezen. Dus het gaat niet om hoeveel maar de kwaliteit/het verhaal/de expressie. Loops plakken, instant hit, maar dat moet niet zeggen dat een nummer gelijk goed klinkt.

Succes 8)

Back