Terratec Komplexer Jam

Haha.. de verwarring compleet...'t ligt wat complexer..

@T-CM11: Forumlid Monotron is zo aardig geweest zijn Terratec EWS kaart die hij bij geen interesse zou weggooien naar mijn op te sturen.
Deze is afgelopen weekend bij mij bezorgd door de post met de opvallende track n trace 3SKABA413223909 :okdan: Eindigend op 909.. dat moet gewoon voorbestemd zijn :D

@monotron: heb de Terratec EWS kaart al wel getest en is volledig functioneel. :)
Ik ga em gebruiken in een volgend projectje.. als ik er wat mee gedaan heb post ik hem in mijn andere Terratec draadje
Dit is dus gedaan met een VST plug-in van Terratec.. de enige die ze ooit hebben gemaakt naar mijn weten.
'k Had gisteren een ander dingetje gemaakt.. is wat minder kazig.. check handtekening ;)
Zit wel wat drums bij en idd.. die had ook zomaar uit een EWS kaart kunnen komen :)

Ik denk ook een beetje dat niet veel mensen Komlexer als VST plug-in kennen..
en als je Komplexer in de topictitel als een bijvoegelijk naamwoord leest dan is de verwarring compleet :D
Vandaar dat ik Terratec later maar aan de titel heb toegevoegd ;)

Vandaag ook eindelijk mijn pakketje gekregen.. :mega:

Attachments

• Komplexer VST.jpg
    Komplexer VST.jpg
    49,2 KB · Bekeken: 109
Laatst gewijzigd:
jaja, maak het nog Komplexer ;)
Ik moet zeggen dat ik te lui was om echt te zoeken naar wat de komplexer nou precies was, behalve van TerraTec.
En omdat de EWS kaart ook die Microwave als 'ingebouwde synth' heeft dacht ik dat dit wellicht ongeveer hetzelfde was.

Gelukkig werkt de EWS volledig.

Leuk, mooi 'glazig'. Ik denk YMO qua sounds. Het klinkt qua drums wat vlakkig, mag wat mij betreft wat meer kick in de kick...

Leuk, mooi 'glazig'. Ik denk YMO qua sounds. Het klinkt qua drums wat vlakkig, mag wat mij betreft wat meer kick in de kick...

Dank voor de comment.. :) Drums niet echt veel aandacht aan besteed.. maar kan sowieso beter idd.
YMO is echt behoorlijk cheesy ook :D maar vind het echt wel helden :halleluja :okdan:

Heerlijke tracks heb je gemaakt met Komplexer! :okdan:

Hey.. dank je wel :) Luister altijd veel bewondering naar jullie plug-in demotracks.. respect :halleluja

Ooit een paar dingen gedaan met deze software en op YT gezet. Nu vroeg iemand me daar gisteren waar deze software te vinden is..
De voorlaatste versie is nog steeds te downloaden en ik geloof ook dat er vrijgegeven is hoe het te activeren sinds het 'abandoned' is en niet meer lukt via de server.
Ik heb ooit de volle 30 nog wat euro betaald maar weet niet meer waar die truc te vinden.. iets met 'n code wijzigen in de registry (windows platform)
Dacht dat het op KVR stond destijds maar van horen zeggen..

@T-CM11 had jij me niet eens in een PB uitgelegd hoe dat moest?? ik kan het niet meer vinden.. denk dat ik het bericht heb moeten deleten toen er nog PB limiet was.

@ the mods.. dit is geen illegale software sinds het is vrijgegeven dus knijp even een oogje dicht ;)

Laatst gewijzigd:
Ooit een paar dingen gedaan met deze software en op YT gezet. Nu vroeg iemand me daar gisteren waar deze software te vinden is..
De voorlaatste versie is nog steeds te downloaden en ik geloof ook dat er vrijgegeven is hoe het te activeren sinds het 'abandoned' is en niet meer lukt via de server.
Ik heb ooit de volle 30 nog wat euro betaald maar weet niet meer waar die truc te vinden.. iets met 'n code wijzigen in de registry (windows platform)
Dacht dat het op KVR stond destijds maar van horen zeggen..

@T-CM11 had jij me niet eens in een PB uitgelegd hoe dat moest?? ik kan het niet meer vinden.. denk dat ik het bericht heb moeten deleten toen er nog PB limiet was.

@ the mods.. dit is geen illegale software sinds het is vrijgegeven dus knijp even een oogje dicht ;)
Ik heb die berichtjes nog - ik zal je een samenvatting doorsturen.

Erg vette track! Blijkbaar hou ik van kaas, want ook in dat Youtubedemootje van een ander persoon hoor ik heel vette geluiden. Genoeg house/techno/detroit te vinden in die plug, zo te horen.

Overigens moest ik eraan denken dat deze track ook heel dik zou klinken met een lately bass, heb je zo een vet house nummer. En dat is niet om te zeggen dat deze funk bass niet geweldig is! Gewoon iets wat ik me bedacht, ik ben ook gewoon een sucker voor lately bass.

Hele mooi gevarieerde digital funky Terratec nummer zeg!:okdan:
No comment verder...
Bekijk bijlage 3830137
Thanx! :)

Erg vette track! Blijkbaar hou ik van kaas, want ook in dat Youtubedemootje van een ander persoon hoor ik heel vette geluiden. Genoeg house/techno/detroit te vinden in die plug, zo te horen.

Overigens moest ik eraan denken dat deze track ook heel dik zou klinken met een lately bass, heb je zo een vet house nummer. En dat is niet om te zeggen dat deze funk bass niet geweldig is! Gewoon iets wat ik me bedacht, ik ben ook gewoon een sucker voor lately bass.
Hey thanx!! Ja, was destijds een leuk experiment. Hij kon ook wavetables inladen, in die tijd dat ik em probeerde had je ook al de Blofeld maar nog niet zoveel andere alternatieven als nu. En volgens mij is Largo redelijk vergelijkbaar.
Deze plug-in was gebaseerd op de Micro Q van Waldorf maar weet niet hoe hij zich sonisch verhoudt. Tussen de Blofled en Micro Q zitten wel verschillen schijnt 't.
Ik was door een andere apparaat van Terratec, EWS64XXL die ook een soort computerbay versie had van de Microwave II om in je PC wel geïnteresseerd geraakt in dit merk.. had daar dit demootje mee gedaan. Is al wel wat ouder spul.. (eind vorige eeuw). Samples kon je inladen op de geheugenbankjes die je erin prikte. En dan had je nog 10 stemmen voor synthese.. was 8 part multi-timbraal aan te sturen.. :)

Laatst gewijzigd:
Back