TECHNOFUNK Jam

Johndoe11

Gedeactiveerd account
4min live groove beetje techno, beetje funky, beetje acid....

Begint veelbelovend.
Dat acid lijntje wat er daarna bijkomt vind ik maar niks.

ThnX, dat acid lijntje heeft sweetspots qua filter, daar waar die lekker subtiel erin hangt en daar waar die gaat storen, dat kan i.d.d. nog beter, dit moet uiteindelijk zo'n lekkere deep vibe worden waar je even blik op oneindig, verstand op null naar luisterd en spontaan 3min verder bent in je leven. op sommige stukjes lukt dat naar mijn smaak al, op andere stukjes is het nog niet subtiel genoeg, moet beter live leren knoppen draaien. Maar ik heb hier wel lol in, grooves maken

Eens, ik vind de kick ook eindelijk lekker, mis daarin alleen nog een beetje punch. Heb je deze ook met de tempest gemaakt?

Kick is idd lekker. Het nummer is tot 0.55 min lekker , maar met die hihats enzo wordt ie echt te clean.

kick is MBase, een wat donkere sinuskick waarvan ik geleidelijk de decay open draai om hem lekker subby te vullen

wat smeriger kan ook, maar dan vind ik hem weer zo gruizig worden

Tot 0.55 of zo dacht ik HMMM! lekker! Maar daarna die overgang vond ik maar vreemd. Niet echt een geheel. Daarna weer goed. De grondtoon is moeilijk te vinden en atonal is ook niet (bijvoorbeeld arp in 1/16 met de 12 tonen in 4 bars).

Dit is nog in de pasgeboren fase, ben benieuwd naar verdere versies.

wat smeriger kan ook, maar dan vind ik hem weer zo gruizig worden

vind dit juist veel beter klinken! Acid gerelateerd mag wel wat smerig vindik!

Wat ik een beetje misplaatst vind is de snare, die is net ff de layback ofzo. Ik zou daarvoor in de plaats zelf een wat feller high-pitched snare gebruiken eventueel met wat reverb oid.

vind dit juist veel beter klinken! Acid gerelateerd mag wel wat smerig vindik!

Wat ik een beetje misplaatst vind is de snare, die is net ff de layback ofzo. Ik zou daarvoor in de plaats zelf een wat feller high-pitched snare gebruiken eventueel met wat reverb oid.

Zo zie je maar hoe smaken verschillen, ik vind schoon lekkerder en die snare juist lekker stoffig & fonky. De elementen kunnen IMHO prima samen, moet alleen wat meer stoeien met hoe ze te introduceren en de juiste balans, ik ben nu bijna een maand aan het broddelen zonder een VSTi aangeraakt te hebben, voelt heerlijk.

Ja, zal best, direct of indirect. ik word er i.i.g erg gelukkig van :D

Vind je sound super gworden, leuke truuckjes in je arrangement post 1....muziekkeuze neeh niet mijn ding idd die acid lijntje :S knal er een vette basline in 1 op 1 zegmaar....richting de hardcore :P

ach technofunk is een leuke publiekstrekker-term verder heeft het niets met de track te maken

nog ff een ander probeersel met de Sherman op de percussie synced via de TRIGGER ADSR in.

Raphie waar is de Raphie thread gebeleven voor al je muzikale kladjes? :?
Er was toch een thread helemaal van jou?

jongens hou toch op, laat mij gewoon ff lekker broddelen
nog eentje dan

Back