Yamaha Demo video

Is al een keer langsgekomen.

Bert vind ik niet zo. Ik ben ooit eens naar een 'clinic' geweest voor de toen net nieuwe Yamaha sampler serie. Ook werd daar de Morif geshowd.

Ik had toen net 2 weken m'n A-4000, en wilde dus wel wat dingetjes weten over de sampler.

Het enige wat Bert om het podium deed, was 5 x per minuut zeggen dat het maken van een hit vanzelf gaat met zo'n Yamaha product.

Ik ben lachend weggelopen. :gaap:

Zijn duits is niet echt dat je zeg gut. ;)

En die S90 is een leuke opgevoerde piano ja. ;)

Het is wel vermakelijk omdatie als een soort Rudi Carrell staat te beppen op het podium.

Moet je voor de aardigheid ook eens kijken naar Michel Voncken die de Tyros demostreerd, LACHHHHHEEEEE:dubbel: :dubbel: :dubbel:

ohgod, denken ze dat ze hiermee die apparaten kunnen verkopen? woehaaaa...

Origineel geplaatst door Synthfreak
Moet je voor de aardigheid ook eens kijken naar Michel Voncken die de Tyros demostreerd, LACHHHHHEEEEE:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Gezellig melodietje - kan BZN nog wat van leren ;-)

Hehe, OlafMol en ik zijn het hier volgens mij roerend over eens.

En de muzieksmaak van Michel Vonken is nou niet bepaald de mijne.

Enne, goed kunnen spelen is knap. Maar niet spelen soms ook hoor. ;)

Nou nou wat een commentaar allemaal, Yamaha heeft jullie duidelijk niet als doelgroep...

Maar Ik zie nu trouwens net pas die video van de tyros, kolere ik dacht dat dat niet meer bestond echt iets voor mijn pa!!...

Total tv-band is wel weer heel erg gaaf, alhoewel jullie house knakkers natuurlijk weer niet into blues zijn...jammer hoor ;)

Laatst gewijzigd:
Dit is toch beter dan dat iemand op het podium op start drukt van een sequencer? Bij deze videos zie je tenminste iemand ECHT spelen.. En ik denk dat je niet moet onderschatten wat de doelgroepen zijn.. Vaak word dit spul gemaakt voor Stef Meeder aanhangers enzo.. :)

vergeet ff niet dat yamaha-bert ook betrokken is geweest als demostrator en adviseur zelfs van de RS7000...zo heb ik menig discussie met iemand van Yamaha NL gehad over het feit waarom er geen 32 tracks in de sequencer zitten als je wel 2 midi outs erop zet....dat vonden zowel de yamaha meneer als Bert S. maar een vreemde gedachtengang... volgens mij kunnen ze dus beter mensen erbij betrekken die wat meer feeling met de muziekstijlen hebben waar zo'n RS7000 een beetje op gericht wordt..... al weet ik wel dat ze bij yamaha UK en Duitsland wel weer veel producers met naam inschakelen voor panels, alleen komt het vaak niet door in Japan ..

Bert heeft mijn Wavestation A/D nog gekocht. Ik von't een aardige vent! Hij vertelde hoe dat presets maken en demonstreren is opgezet. Bovenaan staat"Verkopen". Dat is gewoon de bedrijfspolicybeleid dat vanuit Japan wordt bepaald. Ze maken en demonsteren dus alleen dingen waarvan iedereen denkt "WOUW, als dat allemaal kan, koop ik er ook één.". Dat je daarvoor een goede producer en goed toetsenist moet zijn wordt ff weggelaten. Dat gaf hij ook volmondig toe. Maarja...je moet wel een beetje doen wat je baas zegt natuurlijk....

Origineel geplaatst door olafmol
...zo heb ik menig discussie met iemand van Yamaha NL gehad over het feit waarom er geen 32 tracks in de sequencer zitten als je wel 2 midi outs erop zet....dat vonden zowel de yamaha meneer als Bert S. maar een vreemde gedachtengang...

[off]
Maar Olaf, 16 is ook meer dan genoeg.. :duivels: Ongeacht of er nou 2 of 10 midi outs op zitten.. heb jij wel is 8 of meer verschillende synths in een nummer? Ik niet..
[/off]

Origineel geplaatst door olafmol
vergeet ff niet dat yamaha-bert ook betrokken is geweest als demostrator en adviseur zelfs van de RS7000...zo heb ik menig discussie met iemand van Yamaha NL gehad over het feit waarom er geen 32 tracks in de sequencer zitten als je wel 2 midi outs erop zet....dat vonden zowel de yamaha meneer als Bert S. maar een vreemde gedachtengang...

*zucht*

Ze maken zeker mooie spullen en het klinkt ook nog goed. Maar dit soort 'kleine' details laten ze nou altijd liggen. Daar kan ik ook nog wel een aantal voorbeelden van opsommen. Dat is gewoon erg jammer maar die 'plaat voor hun kop' krijg je met alle geweld van de wereld niet weg.

Want op de een of andere manier denk ik nog steeds dat ze het niet door hebben dat de mensen alleen dat willen kopen wat zij willen kopen en niet omdat een Yamaha-Bert zo mooi staat te spelen. (Mensen die daarom zo'n ding kopen zijn toch erg twijfelachtig bezig eigenlijk)

Origineel geplaatst door fuse
*zucht*
Want op de een of andere manier denk ik nog steeds dat ze het niet door hebben dat de mensen alleen dat willen kopen wat zij willen kopen en niet omdat een Yamaha-Bert zo mooi staat te spelen. (Mensen die daarom zo'n ding kopen zijn toch erg twijfelachtig bezig eigenlijk)

Daar maak je een grote denkfout, de techies of synth gurus zoals jijzelf en andere op deze forum zijn absoluut niet de belangrijkste doelgroep van Yamaha. Het zijn ook vaak (jonge) en de meest critische personen die het minste geld uitgeven. Het kijken naar specs is wel handig, maar het levert je ook niet zoveel op, juist mensen die een synth puur op basis van specs kopen zijn twijfelachtig bezig, het gaat tenslotte om de klank (want als je kijkt naar specs wie gaat er dan nog in godsnaam voor een ouwe TR909 bak) je moet een synth toch horen om er een bepaald gevoel bij te krijgen. En dan is het toch indrukwekkend om te zien hoe iemand als Bert het maximale uit zo´n apparaat kan halen.

Olafmol, je hebt het over dat je "menig discussie" heb gehad met Yamaha, wat ik me even afvraag is wat voor apparatuur heb je zelf? Heb je zelf dan een RS7000?

Origineel geplaatst door shappy1010
Daar maak je een grote denkfout, de techies of synth gurus zoals jijzelf en andere op deze forum zijn absoluut niet de belangrijkste doelgroep van Yamaha.
Geen goeroe hoor, gewoon techie. ;)

Het kijken naar specs is wel handig, maar het levert je ook niet zoveel op, juist mensen die een synth puur op basis van specs kopen zijn twijfelachtig bezig, ....
Denk dat het hier om een typverwarring gaat.
Mensen die synths om hun specs gaan kopen zijn fout bezig. En mensen die een synth kopen omdat Bert er zo mooi op kan spelen nog veel fouter. Die Bert zal je vast wel in kunnen huren, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Je koopt zo'n apparaat altijd nog om wat jij er mee kunt doen. (hoe goed of slecht dit ook moge zijn)

Maar dan nog heeft Yamaha af en toe de neiging om volkomen de plank qua details mis te slaan. En dan alleen maar om 10$ produktiekosten of zo uit te sparen. Dan doen Korg en Roland het op dat vlak toch stukken beter.

-De laadtijden van de Ax000 samplers (en EX serie) zijn dramatisch te noemen (vergeleken met de concurrentie)
-Motif Rack heeft geen mLan
-RS7000 heeft 2 midi out maar 16 tracks
-01v96 heeft intern 40 kanalen maar kan er maar 32 in de outputmatrix aan
-EX5 heeft een sequencer die dramatisch slecht presteert
Updaten OS niet via FLASH ROM maar via EEPROM
-mLan:A is niet direct compatbile met mLan:B
-SY99 heeft een DD drive en geen HD

Origineel geplaatst door shappy1010
Olafmol, je hebt het over dat je "menig discussie" heb gehad met Yamaha, wat ik me even afvraag is wat voor apparatuur heb je zelf? Heb je zelf dan een RS7000?

genoeg/teveel, ook van yamaha, maar geen RS7000 ;)
mijn Nederlandse yamaha contact waardeert mijn mening, vandaar de discussies...dat zijn gewoon uitwisselingen van inzichten hoor, geen gevechten ofzo....

vanwaar deze vraag trouwens als ik vragen mag?

Origineel geplaatst door fuse

-RS7000 heeft 2 midi out maar 16 tracks

waarom blijft daar toch over door ge-emmerd worden? Kijk is in de thread van de RS7000 yahoo group.. Niemand die daarover zeurt. En ik heb dat ding nu bijna 3 jaar en nog steeds nog nooit te weinig kanalen gehad. Ik zou er geen 32 in willen hebben, dan wordt het allemaal zeer onoverzichtelijk.

Arv

Ik kan me heel goed voorstellen dat tijdens een live optreden je die extra kanalen er graag bij wilt hebben om zo fills of breaks op die sporen te kunnen zetten en dat je met eenvoudig (un)muten die kunt gebruiken. En dan ga je toch wat sneller door je tracks heen.

(volgens mij zitten we nu al reeds gevoerde discussies over te doen)

Origineel geplaatst door Arv
waarom blijft daar toch over door ge-emmerd worden? Kijk is in de thread van de RS7000 yahoo group.. Niemand die daarover zeurt. En ik heb dat ding nu bijna 3 jaar en nog steeds nog nooit te weinig kanalen gehad. Ik zou er geen 32 in willen hebben, dan wordt het allemaal zeer onoverzichtelijk.

Arv

Ik ben RS7000 gebruiker vanaf het prille begin en vervloek het ding nog dagelijks dat ie maar 16 tracks / channels heeft.
Ik zou niet eens persé 32 midikanalen nodig hebben, 32 tracks zou ook mooi zijn. Dan kan ik op track 1t/m 8 bijvoorbeeld channel 1 nemen voor drums zonder nog maar 8 tracks over te hebben.

Back