Even voorstellen als Leon

Leon-digitaal

Nieuwkomer
Hallo mijn naam is Leon ben 48jaar en getrouwd en kinderen, dus heel rijk zou ik zeggen, ik speel zelf op een wiener harmonica of een steirische harmonica. Ik wil graag mijn muziek opnemen naar de laptop. Ik heb een versterker en mengpaneel en microfoon met top skytec luidsprekers. Ook wil ik wat muziek maken op de laptop, om mijn eigen begleiding temaken lijkt me leuk om bezig te zijn.
:eureka:Nou ja dat was het dan zo ongeveer. :dj:

Ik heb een vaio laptop met centrino 2 aanboord. Ik zou graag mijn muziek die ikzelf maak opnemen naar mijn laptop, ik heb een mengpaneel en versterker microfoon en top luidsprekers aangesloten op mijn laptop. Mijn mengpaneel heeft een audiointerface, en een usb aansluiting. Mengpaneel is een Proel USB M8, dus een 8kanaals mengpaneel met audio interface, dat zou eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn om daar mee optenemen naar de laptop, dacht ik. Ik gebruik Cubase als programa, ik weet dat je de audiobussen moet vervangen. Dat heb ik gezien op youtube. Maar ik krijg geen signaal van mijn mengpaneel/mic op mijn laptop in cubase.
AUB iemand die me daarmee kan helpen?
groet Leon

welkom
heb je wel geluid als je in cubase iets afspeelt?
of op de speakertjes van je laptop?
en heb je het knopje luidsprekertje in cubase (dat staat naast elk kanaal ) aangeklikt, zodat het geel oplicht
je moet het kanaal ahw "scherp" zetten
staat ook in de handleiding van cubase , onder quickstart en/of recording
succes

hallo allemaal, Dankjewel allemaal,

ik ben er geen techneut in, ik kan wel leren van jullie. Ik heb van alles geprobeerd. nieuwe bussen maken en meerdere bussen erbij maken. Maar niets lukt, ik heb ook de driver geselecteerd aangewezen. En ja ik begrijp dat het niet aan het spul ligt maar aan de mens eraan. Ik vind het raar ik heb al eens opgenomen met een ander programa, maar nu in Cubase krijg ik er geen geluid uit, wel als ik met Cubase iets anders afspeel komt er geluid uit. Maar niet van de microfoon, ik hoor de microfoon wel op de instalatie maar niet via cubase.
Ja ik heb het monitor knopje ook aanstaan in cubase.

Sunny pedaal wat bedoel je met ahw kanaal, en met scherp zetten? op opnamezetten?
groetjes Leon

Hallo,

nu heb ik als ik cubase opstart, een nieuw leeg project en een audio track toevoeg via de tab project en het monitor knopje aanzet een ruis in cubase. Als ik een instrumenten track toevoeg heb ik dat niet. Ik kan met de instrumenten wel geluid maken.

Cubase en andere DAW's hebben een hele steile leercurve, dat moet je goed onthouden. Wij kunnen wel dingen voorkauwen maar je bereikt veel en veel meer door echt nu zelf in Cubase te duiken voor een hele lange periode.

Voorkauwen is niet het goede woord, het zijn natuurlijk goedbedoelde tips, ook van mij. Maar ik denk dat je door de tips nu misschien nog meer in de war raakt omdat je totaal niet bekend bent met Cubase. Duik er lekker in! Het is een geweldig programma voor jou op de manier hoe je het wilt gaan gebruiken. Ben je beter bekend met Cubase, dan heb je veel meer aan de tips over de dingen waar je tegenaan loopt.

als ik cubase opstart, een nieuw leeg project en een audio track toevoeg via de tab project en het monitor knopje aanzet een ruis in cubase.

dan denk ik dat u wat uitgaat weer opneemt en weer uit stuurt etc. kortom een "loop"/ rondzingen.
dit kan u oplossen door het kanal waarheen u opneemt te stuen naar een group , anders dan de master ( add track, grouptrack etc ). noem die groep bv " mute" en zet hem ook op mute.
als u dan het luidsprekertje aanklikt op cubase, zou er geen ruis mogen zijn anders dan die van wart u mengpaneel of kapotte kabel gewoonlijk al van zichzelf levert.

lees de handleiding / quick start en volg een paar tutorials over cubase op bv youtube. dan heb je het zo onder de knie.
succes !

Ja dat doe ik altijd, zelf uitzoeken. Maar als je al een week of zo bezig bent dan word het fustrerend. Het zou fijn zijn als ik nou eens geluid hoorde vanuit de mixer, vooral microfoon. Dat is dan ook niet zomaar op te lossen denk ik. Jammer,
Maar ik zal zeker in cubase moeten duiken om te leren, dat wil ik ook. Maar het zou fijn zijn als het werkte.
goed ik dank jullie voor de moeite.
Ik zal eraan moeten geloven dat het niet zo gemakkelijk is.
groetjes Leon

Nee nee, dat is het rare ervan. Het lijkt complex in het begin maar gaandeweg ontdek je dingen gewoon en wordt het simpeler dan je nu verwacht. En van het een komt het ander, je ontdekt daar wat in Cubase wat meteen weer leid naar een ander punt in Cubase wat je dan meteen begrijpt. Op een gegeven moment heb je gewoon de basis door, en dat kan heel snel gaan.

@Leon,
Heb je de aangemaakte bussen ook geactiveerd in VST devices?
En dan bij je nieuwe sporen de juiste inputs geactiveerd?

In de manual las ik in ieder geval dat hij alleen maar 2 out en 2 in kan processen. Dus aan meerdere bussen in Cubase heb je in ieder geval niets. 1 stereo in en 1 stereo out, misschien nog 2 mono in, en that's it.

Arno, ik heb de bussen geactiveerd, dat kun je zien als je nieuwe bussen maakt.Toch??
Ik heb een stereo bus en twee mono, zoals ze laten zien op youtube filmpje.

Ik weet als je zelf op onderzoek uitgaat dan leer je beter. Maar het is wel leuk als het dan werkt, als je op onderzoek uitgaat. De andere dingen zal ik zelf wel ontdekken. Zeker met het maken voor mijn begeleiding van mijn muziek. Maar waarom heb ik geen geluid van mijn mic via het mengpaneel. Als dat het eens deed dan kon ik verder met onderzoek en maken van begeleiding.

thnx Leon

hoe voeg ik een afbeelding toe?
Kan ik een prntscr toevoegen kunnen jullie zien wat ik doe???....
Op het linkje klikken hierboven en dan.........?

groetjes Leon

Arno, het mengpaneel is aansluiten en klaar, daar heb je geen mogelijkheden om de audio interface in te stellen. Het word met usb aangesloten. Ik ga eens een ander programa proberen voor op te nemen, iets simpels. Om te zien dat ik wel geluid krijg vanuit de mic.
Leon

Back