Even voorstellen als Leon

Ook van mij hartelijk welkom!

Het beste is stap voor stap te beluisteren waar het gewenste input signaal (al of niet) naar toe gaat.

Kun je zien of het geluidssignaal de computer binnenkomt? Audio-interfaces hebben doorgaans een stukje software (virtuele mixer) waarop je dingen kunt instellen en via een virtuele VU meter kunt zien of er een signaal binnenkomt.

Ik weet niet hoe de software van de Proel USB M8 er uit ziet. Als voorbeeld in mijn geval is dat de mixer behorende bij de RME Multiface interface. Dat ziet er ongeveer zo uit:

TotalMix3.jpg

De volgende stap is kijken of het Cubase binnenkomt. Daarvoor moet je er voor zorgen (in het menuvenster VST-connections) dat het audiokanaal dat van de Proel USB M8 binnenkomt in Cubase doorgesluisd wordt. Dat ziet er ongeveer zo uit (maar dan net iets anders :)):

VST%20Connections.jpg

Tenslotte kun je een audio track aanmaken in Cubase en daarbij instellen dat de input moet komen van dat kanaal waarop je via de Proel USB M8 het geluid binnen loodst. Als je op de nieuw aangemaakte track in Cubase het icoon van de luidspreker activeert, dan zie je in de VU-meter van het betreffende kanaal de input binnenkomen en kun je hem als het goed is ook horen.

Hopelijk heb je iets aan deze aanwijzingen. Zo niet, dan zijn er op dit forum genoeg vriendelijke leden die bereid zijn je verder te helpen. Samen komen we er wel uit. :)

Succes!

Tom

Dank jewel Tom,

ik ga eens proberen, ik heb geen software bij de Proel mixer gekregen. Dat is wel een handige tip van jou, ik zal eens zoeken voor de proel en kijken of mijn signaal binnen komt.
Je hoort nog van mij.

groetjes Leon

Arno ik heb acoustica geinstaleerd, en hier zegt acoustica ik heb audio ingang niet ingeschakeld waardoor opnames nu niet mogelijk zijn. open de asio full duplex instellingen hier kunt u bij de ingangs aansluitingen controleren of er een geluidskaart geselecteerd is, is dit niet het geval moet ik ereen aanvinken. Maar ik heb daar alle opties aangevinkt en uitgevinkt maar geen geluid. Als ik nu in configuratie scherm kijk naar het geluid en neem daar de tab opnemen heb ik daar een usb audio codec staan die laat me wel zien dat er geluid binnen komt via de mic. Ik heb die ook ingesteld als standaard.

Ik heb nu geluid opgenomen van de mic naar mijn laptop met asoudtica. Nu moet hij het toch ook doen bij cubase.

Hey zal ik jullie eens grapje vertellen, ik heb geluid naar cubase. Het was de USB codec die ik moest selecteren voor de mic/ingang naar het programa.
Ik dank jullie voor de moeite.

Tom, zit er altijd software bij een mengpaneel, als wel dat moet ik eens naar de winkel gaan om te vragen hoe dat zit.
Toch bendankt, ik ben blij dat ik geluid heb.
Lalallaalalaaaaa ik kan openemen.....hahahahaha

Hey zal ik jullie eens grapje vertellen, ik heb geluid naar cubase. Het was de USB codec die ik moest selecteren voor de mic/ingang naar het programa.
Ik dank jullie voor de moeite.

Tom, zit er altijd software bij een mengpaneel, als wel dat moet ik eens naar de winkel gaan om te vragen hoe dat zit.
Toch bendankt, ik ben blij dat ik geluid heb.
Lalallaalalaaaaa ik kan openemen.....hahahahaha

Super dat het nu werkt. Gefeliciteerd!

Normalerwijze horen er bij iedere audio-interface (en jouw mixer met USB is er een) tegenwoordig toch wel ASIO drivers te zitten. En die zijn meestal herkenbaar aan de naam 'ASIO <+ naam apparaat>'. Maar dat was in dit geval dus niet het geval schijnbaar.......

Misschien kun je een geschikte ASIO driver voor je mixer downloaden van de site van Proel? Maar misschien is de keuze 'USB codec' wel van zo goede kwaliteit (+weinig vertraging ofwel 'latency') dat je er nu ook al prima mee kunt werken.

En veel succes vast met opnemen! :okdan:

Goed om te horen dat het gelukt is!
Nee, ze hebben dat lang niet allemaal. Ik heb altijd geluidskaarten gehad die dat wel hadden, maar het is niet standaard.
Ik heb net nog even op de site van Proel gekeken en daar bleek inderdaad ook geen sprake te zijn van software. En helaas al evenmin ASIO. Wat T-CM11 aangeeft is een goede tip: ASIO4ALL is een beproefde manier om geluidskaarten (de Proel mixer is in feite een gewone mixer met een USB-geluidkaartinterface) die geen eigen ASIO-driver hebben, toch van ASIO te voorzien.

Back