Loopje nr. 42

Heb iets meer weggelaten en geprobeerd de opbouw wat te verbeteren:

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop

Ik twijfel nog aan het "orgelgeluid" en misschien ga ik nog drumfills proberen...

@azzjemenou: Dank voor je reactie op SoundCloud!
Alleen verdwijnt het weer nadat ik een verbeterde track neerzet..

@Child of arT: Ik heb geprobeerd rekening te houden met je opmerkingen.

Laatst gewijzigd:
Heeft iemand nog verbeterpunten?
En is het nou een "sailing song" of niet? :S
Eigenlijk zou ik daarvoor ook moeten zingen,
maar dat doe ik jullie maar niet aan... :-P

Een sailing song? Niet rekening houdend met het zeegeluid zou ik eerder met een paard door de Taiga galopperen...

Ojee... Dan is het maar goed dat ik 'm niet verstuurd heb! :S

Taiga.. Ehm, ben gelijk maar aan het googelen gegaan....
Mooie foto's tegengekomen!

Dus eigenlijk is dit muziekje een beetje mislukt.. :-P

Leuk dat je het nu zo hebt gedaan dat je de kick inzet op 2.22 minuten. Maar heel vet wat je doet op 3.26 met die gefilterde loop die van links naar rechts en vice versa gaat, die mag wat mij betreft veel meer naar de voorgrond qua volume...

Je hebt nu alle akkoorden en de juiste toonsoort, pleur er een stevige bassline in! En haal hem eruit op de juiste momenten. Dit miste ik met name in deze edit, lage frequenties.

Je hebt nu alle akkoorden en de juiste toonsoort, pleur er een stevige bassline in! En haal hem eruit op de juiste momenten. Dit miste ik met name in deze edit, lage frequenties.
Ik ben wel een beetje bang dat het met een drukkere baslijn te vol raakt.

De "gefilterde loop" komt gewoon uit een vst-tje hoor! Wel heb ik er wat fx op gezet.
Ik weet niet of ie meer naar de voorgrond moet, het kan dat het dan wat overdone wordt..

Ik ga er wel weer aan prutsen..

En ik baal er een beetje van dat het niet op een zeilmuziekje lijkt! :S

dan gooi je er toch wat zeemeeuwen tegenaan?
Lol, daar had ik al aan gedacht!

Maar ik weet niet of je als zeiler nou zoveel seagulls tegenkomt midden op zee..
Ook heb ik nog geen mooie gratis samples gevonden op internet...

Ik vind het weer een sfeervolle track geworden.. had em in een beginstadium gehoord toen die nogal drukke kickpartij er nog inzat.
Dit is veel beter.. :)

'k heb een heel klein puntje.. mag dat??
Ik raak alleen de groove afentoe een beetje kwijt.. op het stuk tussen 2:27 en 2:55.. die baslick.. (aantal basnoten achter elkaar)
Die zet voor mijn gevoel op een verkeerde tel in.. verderop ook nog een paar keer..
'k Weet niet of ik de enige ben die dit opvalt?? Maar kan natuurijk ook zo bedoeld zijn.. ;) beetje zeezieken met de groove :D

'k Weet niet of ik de enige ben die dit opvalt?? Maar kan natuurijk ook zo bedoeld zijn.. ;) beetje zeezieken met de groove :D
Het was idd de bedoeling om de bas wat spannender te maken.. :-)

@Exoterrestrial: Ik ben er inmiddels na wat gegoogle achter dat je eigenlijk alleen de http://nl.wikipedia.org/wiki/Drieteenmeeuw vaker tegen zult komen op open zee. En dan ook niet overal ter wereld...

Over de baslijn heb ik nog even nagedacht, maar er komt op dit moment niet een beter idee bovendrijven....

Heb voor deze update alleen even een ander orgeltje uitgezocht:

Ook moet ik nu uitkijken met mijn veranderingen!
Langzamerhand begint de "magie van het moment" een beetje weg te ebben...

Ik raak alleen de groove afentoe een beetje kwijt.. op het stuk tussen 2:27 en 2:55.. die baslick.. (aantal basnoten achter elkaar)
Die zet voor mijn gevoel op een verkeerde tel in.. verderop ook nog een paar keer..

Je hoort het goed. Ik vind het wel wat hebben omdat de nadruk niet echt op de beat ligt in dat gedeelte.

Zowaar heb ik 3 basnootjes erbij weten te bedenken........
Maar verder kom ik nog ff niet! :S
Ook begonnen sommige geluiden een beetje te zeuren!
Voor straf heb ik ze een octaafje lager gezet..

Ojee, gisteren vond ik het opeens nergens meer naar klinken! :S
Heb het deuntje nu iets te vaak gehoord denk ik..........

Ben 'm nu weer aan het uploaden.. :-)

Back