Nieuwe Track: Dr. Rinkel - Undefined

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Beste Luisteraars,

Afgelopen weken druk geweest met een nummertje waarvan ik geen flauw idee heb onder welk genre ik het moet plaatsen. Ik heb em nu zo vaak gehoord dat ik dat ik em voorlopig even niet meer moet horen. Desalniettemin ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik hoor dit dan ook graag van jullie, ook wanneer je het niks vind uiteraard.

Hij is hier te beluisteren:

Groeten,

Dr. Rinkel

Zitten zeker goede arrangementen in maar het lijkt soms wat een allegaartje zonder een duidelijke lijn of verhaal.
Nu hoeft dat ook niet per se, maar daardoor gaat ook misschien de kracht wat verloren.
Vind de drumsounds wat ongelukkig gekozen en sommige dingen wat uit balans tov elkaar.
Al bij al zeker niet fout.

Wederom vind ik hem soundwise erg lekker. Kan me wel vinden in de kritieken van Skel als het om de drums gaat. Probeer eens een rim in plaats van een snare en dan op elke 8e tel een dikke reverb erop.

Verder zou ik eens kijken of je wat variatie kunt brengen in je schema. Nu hoor ik twee akkoorden die herhaald worden. Ik denk dat je vanaf iets voor de helft van de track wat zou kunnen moduleren (heet dat zo?). Geeft de track wat meer diepte mee.

Ha Dr van Lansberg, wederom erg bedankt voor je reactie. Vanochtend even snel de snare voor een rim veranderd, dit gaat wel werken denk ik zo! Klinkt veel beter en vooral rustiger, bedankt voor deze tip! Vanavond maar wat verder uitwerken.

Dat variatie aanbrengen in het schema lijkt me ook een goeie alleen weet ik niet precies hoe ik dat zou moeten doen. Iemand tips hiervoor? Wat bedoel je precies met muduleren?

Werkwoord

moduleren
  1. (inergatief) (muziek) overgaan van de ene toonsoort op de andereHet stuk moduleert hier van C-groot naar a-klein.
Dat dus ;)

Je zit nu om de maat in C-min en As-min. Je bass geeft dat heel goed aan. Het lijkt mij geinig om af en toe naar bijvoorbeeld F-maj te gaan en dan naar Es-maj om weer terug te gaan naar C-min. Zoiets.

Back