Eerste nieuwe track van 2026!

Dozart

Ouwe rot
Is een feit!

Tijdje geleden ging ik nog eens door m'n oudere bestanden van meer dan een jaar geleden, en toen vond ik een klein opzetje dat verder nooit van de grond gekomen is, maar waarvan ik wel vond dat het het verdiende om er een track van te maken. Dus dat heb ik gedaan de afgelopen paar dagen. :)

Ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden.
148 BPM. Full on psy.
Horen jullie nog iets waarvan je denkt: 'dat kan beter', let me know!

Of gewoon ff je mening over 't muziekje natuurlijk.

Dank jullie hartelijk!

Heb er net wel een klein stukje aan veranderd nog. In het middenstuk; normaal gesproken laat je dat vaak dragen door leadsynths of zo. Daar in het midden gaat ie op den duur nu over op een gated 1/16 ritrme. Een leuke kleine variatie die de aandacht beter vasthoudt denk ik.

Opsturen, dat zou de enigste opmerking zijn voor nu...

Wat kleine dingetjes: de kick zou meer sub mogen hebben. Breakbeat een tikje zachter, zelfde voor de synth die er later in komt op rechts. Zoals chielos zegt, zin om te gamen. Ik hoor veel leuke elementen, maar heb het idee dat de mix strakker kan. Sommige elementen zitten nog iets te los (of net een tikje te hard) waardoor het niet altijd een geheel geeft. De mix klinkt verder wel open en ondanks sommige stukken vol zitten met allerlei geluiden hebben ze allemaal hun eigen plek.

Wat kleine dingetjes: de kick zou meer sub mogen hebben. Breakbeat een tikje zachter, zelfde voor de synth die er later in komt op rechts. Zoals chielos zegt, zin om te gamen. Ik hoor veel leuke elementen, maar heb het idee dat de mix strakker kan. Sommige elementen zitten nog iets te los (of net een tikje te hard) waardoor het niet altijd een geheel geeft. De mix klinkt verder wel open en ondanks sommige stukken vol zitten met allerlei geluiden hebben ze allemaal hun eigen plek.
Dank u maistro!
Zal vanavond nog eens een keer de puntjes nalopen die je noemt.

De "r2d2 bliepjes" zijn af en toe zo hard en schel dat ze op een p.a. op de dansvloer echt pijn in je oren gaan doen, dat mag echt wat minder.
Verder lekkere track

De "r2d2 bliepjes" zijn af en toe zo hard en schel dat ze op een p.a. op de dansvloer echt pijn in je oren gaan doen, dat mag echt wat minder.
Verder lekkere track
Oh ja, dat is een lastige idd. Nog iets meer multiband comp erop denk ik dan maar

Hier noemde je wel een paar dingen heel goed, met die volumes. Zodra ik ging schuiven ermee, hoorde ik wat je bedoelde.
Geprobeerd die dingen beter te laten klinken. Ook het sub van de kick héél subtiel een klein tikkie steviger. Vermoedelijk hoor je daar helemaal niks van, maar voel je het wellicht wel in de gehele vibe van de mix terug. Moet wel heel subtiel, want de mix klinkt zoals die klinkt door hoe ik juist het sub van de kick zo spaarzaam hou. Maar dat kleine beetje meer klinkt denk ik wel beter toch.

De breakbeat kon idd ook nog wat beter blenden. Nu lichte SC compressie op gezet en heel klein beetje zachter.

De bleeps ook nog wat sterker ge-multiband-compressed.

Goed, verder hou ik beter m'n tengels er nu vanaf, want alcohol en je objectieve gehoor gaan slecht samen :D

Version updatet!

@metatron

Toch de kick nog wat meer sub gegeven met die Bark of Dog plugin. Nu beter zo? Of te veel of juist net nog te weinig? ;)

Wel grappig, denk komt een donkere Psy track aan, is het idd een Nintendo vibe. Wel cool gedaan!

Uit mijn innerlijke draaiboek:

'Gij zult nimmer voorspelbaar worden, oh Heere behoed mij van deze zonde'
:D

(En een korreltje zout is nooit verboden)

Ik heb meestal wel een smile op m'n gezicht omdat er altijd leuke surprises in je tracks zitten, deze heeft dat wat minder en het thema is wel een beetje cheezy en voorspelbaar vind ik, inhaken en meedeinen.
Bij elkaar vind ik het toch wat minder dan je meeste andere tracks.

Nog net te weinig, voor mijn gevoel. Doe eens gek en trek er 3 of 4db met BoD
Nou, nog wat geboost. Nu zit ie op +6,3. Eerst was dat +4,3 (en ja idd, het klonk nog ietsje slapjes)
Ik denk dat dit de sweetspot is. Maar dit is soms echt lastig. :P Wil iig niet dat het de rest van de mix te veel gaat beïnvloeden. Maar ook niet te weinig. Moet precies goed zijn.

Ook wat ruimte voor de snare gemaakt trouwens. Die verdronk nogal in het stuk met de synthlagen.
Ik heb meestal wel een smile op m'n gezicht omdat er altijd leuke surprises in je tracks zitten, deze heeft dat wat minder en het thema is wel een beetje cheezy en voorspelbaar vind ik, inhaken en meedeinen.
Bij elkaar vind ik het toch wat minder dan je meeste andere tracks.
Soms is iets gewoon ff net wat minder je smaak :)

Soms is iets gewoon ff net wat minder je smaak :)
Da's ook zo, voor sommigen kan het wat too much zijn maar juist die onverwachte wendingen daar ben je erg goed in en dat hoor ik graag zoals je ondertussen wel weet want ik ben fan van je.

Back