Veron markt Rosmalen 2013

SRPP

Ouwe rot
Meer mensen gisteren bij de Veronmarkt geweest?
Weer wat PCB materiaal ingeslagen en wat losse componenten. Prijzen van gangbare componenten waren vaak stukken hoger dan in online webshops. Eerder was me dit niet zo opgevallen omdat ik er eigenlijk alleen naartoe ging voor de ouwe meuk, en dat is vaak wel interessant geprijsd. Dit keer had ik echter ook wat fastonnetjes ed nodig, maar dat viel niet mee qua prijs.
Wat me ook opviel is dat verkopers zo verbouwereerd reageerden als je af probeerde te dingen, alsof je ze vroeg hun kleinzoon een nekschot te geven, belachelijk, zij kopen die meuk ook gewoon per kilo in.
Restanten SMD delen op reel waren wel interessant, maar zoeken was erg lastig.

Ook nog een tang om bandkabel connectoren (IDC) te monteren, hij is incompleet en dus was ie maar drie euro (niet dat dat erbij verteld werd natuurlijk). Met wat improviseren werkt ie nu, echt super. Kabels maken voor eurorack modules is nu echt een fluitje van een cent.

Wat me trouwens nog wel opviel is dat er nu veel meer betaalbare meetapparatuur te vinden was, eerder moest je voor een bench multimeter toch al gauw meer dan 50 euro neertellen, en nu kon je voor 25 euro ook al een oscilloscoop scoren.

Wat voor buit hebben jullie er gevonden?

's-ochtends was het wel achterlijk druk, maar het liep idd aardig snel leeg.

Back