ARP solina string ensamble

analogmaarten

ploink ploink blieb blieb
hallo allemaal

Ik heb een vraagje over de solina sring ensamble van ARP.
Ok.....hij wordt niet meer geproduceerd, maar ik heb een geluidssample ervan gehoord op vintagesynth.com. (jullie allen wel bekend)

Nu de vraag: Welke hedendaagse synth komt het dichst in de buurt bij de string-sound van de solina string ensamble?

Hartelijk dank voor jullie reacties.:halleluja

Vriendelijke groet van analogmaarten

Hoi,

Ik heb sinds een week een solinastringensemble.

volgens mij geen enkele die de solina echt goed kan imiteren kwa klank
De 'droge'stringsound kan met de huidige synths wel nagemaakt maken.

Alleen voor de solina-sound, met modulation aan, komen mijn synths niet in de buurt, solina klinkt veel vetter,voller,warmer.

Als je de echte sound van solina string ensemble wil, en dat wil je, is er maar één mogelijkheid (imo).
Koop een Solina String ensemble.

grtz. Vins.

In de M-VS1 (vintage synth) module van Roland (ook als expansion board te koop) zitten heel respectabele stringensemble samples. Bedenk wel dat de specifieke klank van de Solina tot stand komt door het driedubbele chorus. Uit sloop Solina's wordt nog wel eens de chorus gehaald om die als aparte chorus in te zetten. Ik heb ze op ebay.de wel eens te koop zien staan. Haal daar eens een kale zaagtand door heen, en hoor wat er dan gebeurt...:okdan:

is de jv-1010 met de sr-jv expansion board-serie er in ook bruikbaar?( als het gaat om mooie strings,pads en voices?)

cheers en vriendelijke groet
analogmaarten

Origineel geplaatst door analogmaarten
is de jv-1010 met de sr-jv expansion board-serie er in ook bruikbaar?( als het gaat om mooie strings,pads en voices?)

cheers en vriendelijke groet
analogmaarten

Expansion Board SRJV8004 van Roland is hetzelfde als de M-VS1 module, hij kan in de JD, JV en XP synths van Roland, dus ik denk ook in de JV-1010. Bij http://www.tools4tones.nl/ ligt er nog eentje voor 125 euro.

koop je gewoon een solina voor zo,n 200 a 250 euro, laat er midi in op zetten (zo'n 165 euro) en enjoy the real thing
ps de stingensemble is trouwens een product van solina/eminent, een nederlandse fabriek. arp heeft na een deal met hun het recht gekrgen hem/haar te mogen nabouwen.
groet, sunny

Back