Copyright claim op Soundcloud

Hoe doen ze dat met al die hip hop beats vol samples? Die gaan er gewoon door heen?

Nog niet eens een sorry of uitleg van hun kant :(

Ja, maar je moet ook begrijpen hoe zo'n content matching systeem "luistert" - dan kun je in theorie iets maken wat compleet anders klinkt maar wel een match geeft.

http://www.redcode.nl/blog/2010/06/creating-shazam-in-java/ laat even zien hoe het moet (en demonstreert en passant de idioterie van softwarepatenten)

Ja, maar je moet ook begrijpen hoe zo'n content matching systeem "luistert" - dan kun je in theorie iets maken wat compleet anders klinkt maar wel een match geeft.

http://www.redcode.nl/blog/2010/06/creating-shazam-in-java/ laat even zien hoe het moet (en demonstreert en passant de idioterie van softwarepatenten)

Met andere woorden: de algoritmes zijn (nog) niet goed genoeg om volledig automatisch te gebruiken. Ieder stuk software zal vals-positieve resultaten geven, maar ik vind dit toch wel lachwekkend.

Ik begrijp goed dat Soundcloud zich wil beschermen inzake copyright e.d., maar dit lijkt me voor nu niet de oplossing... Niet goed voor goodwill iig.

Ik begrijp goed dat Soundcloud zich wil beschermen inzake copyright e.d., maar dit lijkt me voor nu niet de oplossing... Niet goed voor goodwill iig.
Ze hebben de keuze: een paar gebruikers met principes verliezen of hun safe harbor status verliezen. Dat laatste weegt een heel stuk zwaarder.

The fuck? Mijn track 'Promises' zou een copyright infringement zijn van 'Crazy love' van California Ave ft. Nita. Net even geluisterd. Er zit echt geen enkele overeenkomst.
Ik vind dat SC zich serieus moet verontschuldigen aan jou. Een leuk electro nummer met commerciële vuilbakmuziek vergelijken... tsss ;)

Haha, ik was ook best wel pissig om die reden. Inmiddels is mijn track weer vrijgegeven, maar geen verontschuldigingen.

Alu hoedje: misschien worden alle niet aan een label gelieerde producers wel op deze manier gecontroleerd? Toevallig was dat smack nummer wel van een label.

Ik heb ook een copyright claim gehad toen ik een oude track uit 1998 wilde uploaden. Ik heb er bezwaar tegen gemaakt, maar nooit iets op terug gehoord. Is alweer een tijdje geleden, november vorig jaar. Geen idee waarop ze dat gebaseerd hebben. Er zat ook geen link bij naar de track waar het betrekking op zou hebben. Er zit geen één sample in die track ook. Is puur gemaakt met synths en drumcomputers. Heb geen zin om er energie in te steken verder om hem toch geupload te krijgen. Dan maar niet....

Och, heb ik ook een keer gehad, maar dan bij youtube... zelf 'ingespeeld' arpegg.-loopje in combinatie met zelf geprog. drums..

Pff wassen neus.. Niks meer van gehoord.

ik vind het een misselijke vorm van censuur, niks copyright...niemand die geklaagd heeft
gewoon weer een nieuwe fase in de ontwikkeling van netfilters.
werkt nog niet zoals het moet kennelijk

Ik heb er nu ook een aan mijn broek :( Een ouwe Detroit track van mij zou een schending zijn van de rechten op de volgende track, waar ik nog nooit van gehoord heb overigens:

Beide tracks lijken echt in de verste verte niet op elkaar dus met wat voor apparatuur ze dit monitoren, het is mij een raadsel. Ik kan mijn brouwsel hier helaas even niet linken, want die is natuurlijk geblokkeerd door SC :dubbel:

Ik heb wel gelijk gereageerd en gevraagd om een de-block. Echt belangrijk is het natuurlijk niet, maar ik vind het wel irritant dat je zo maar beschuldigd wordt van iets dat overduidelijk niet juist is. Ik heb niet eens een sampler gebruikt in die track en ook geen stukken op een andere manier gejat of iets dergelijks......vreemd hoor!

Hij staat er al weer op....dat is snel :)

http://soundcloud.com/eraar/sunrise

Stelletje #%^^%$## zijn het, daarom je eigen hosting doen oid :)

Dat 2011/ 12 is n grappig verhaal, claimen whuhaaa, niet luisteren SC dan stuur je de waakhond op ze af :P

Back