Yamaha DX7II performance editen ... probleempje?

Michaels Keys

Ouwe rot
Beste forumleden (hopelijk 'mede DX7II' eigenaren...)

In de DX7II kun je een split of performance maken, maar ik heb een pobleem met het editen ervan...
Als ik 1 van de 2 geluiden wil veranderen, ga ik vanuit de performance naar de dual/split mode.
Als ik terug ga naar de performance, heb ik de 2 voices die ik hebben wil, maar .... de performance is 'teruggeschoten' in een 'initial performance' ... alle andere instellingen van de performance zijn ge-delete ... ) :

Mijn vraag is dus: hoe kan ik van een bestaande performance 1 van de 2 voices veranderen, zonder dat alle performance-instellingen verloren raken? Zie ik iets over het hoofd of heeft mijn dx kuren?

Tips en/of trucs worden gewaardeerd, alvast bedankt!!

Michael

Als ik terug ga naar de performance, heb ik de 2 voices die ik hebben wil, maar .... de performance is 'teruggeschoten' in een 'initial performance' ... alle andere instellingen van de performance zijn ge-delete ... ) :
Dat is de normale werking voor zover ik me nog herinner. Tips...
Dus : eerst voices in dual of split mode zoveel mogelijk aanpassen, zoals je ze wil hebben klinken in de performance en dan pas de performance zelf aanmaken.
Mijn vraag is dus: hoe kan ik van een bestaande performance 1 van de 2 voices veranderen, zonder dat alle performance-instellingen verloren raken?
Gaat niet.
Handleiding lezen.

Dank voor je reactie, goed om te weten dat het niet aan de dx ligt. Je verwijst naar de handleiding, maar daar krijg ik het niet gevonden .... Op welke blz wordt dit uitgelegd? Toch in ieder geval wat indirect als je het mij vraagt (ik krijg het niet gevonden) ...

Misschien is er een andere oplossing? Heb nl een paar hele mooie uitgewerkte performances, maar zou graag willen testen hoe die instellingen van de performance het doen op andere voiles.... In het ergste geval is er nog altijd de pen-en-papier methode natuurlijk.....

Houd PERFORMANCE ingedrukt wanneer je VOICE MODE selecteert, zoniet worden performance data geïnitialiseerd.

Back