repetitief klikkend/tikkende eenvoudige sound module

Wortoll

Ingeburgerd
Oi,

Voor een kunst-project moet een repetitief klikkend/tikkend geluid gegenereerd worden, dit best met enkele basis-tweakopties. (vb, pitch, duration, volume, speed)

Ik dacht een eenvoudig schema van een clap te gebruiken, maar deze lijken mij te complex aangezien ik een eenvoudigere 'click' wens (niet gelayered, of max2, geen release(0) )

Als backup-plan zou ik een spoel kunnen gebruiken waarbij de kern tikt tegen een 'geluidskastje' maar dan heb ik nog geen signaalgenerator die de spoel aanstuurt..

- instelbaar interval van 15-40hz

Raspberry pi lijkt me een te onstabiel systeem, en veel te omslachtig

casetterecorder met een herhalende (lus) tape, lijkt me ook niet robuust genoeg

mp3trigger (arduino) lijkt te omslachtig

Wie biedt meer ?

gewoon 1 saw of pulse heel laag transponeren dan word het ook een repetitief tikkend geluid toch?

gewoon 1 saw of pulse heel laag transponeren dan word het ook een repetitief tikkend geluid toch?
idd aangezien de scherpe hoek een relatief (tov de grond freq) hoog geluid genereerd... geluid ontstaat waar amplitude verschillen optreden en aangezien de amplitude vrij ver valt (van de top van zaag helemaal naar de andere kant van de nullijn) is het vrij hard hoorbaar en zal dus het tikkende geluid ontstaan...

Is het de bedoeling dat het geluid real-time getweakt kan worden? Zoniet, dan zou ik een sample-loop maken die geheel naar wens is en deze in een oneindige herhaalstand af laten spelen op een eenvoudige sampler of zelfs mp3-speler.

ooit deze layout gemaakt. wilde een aantal module samenvoegen, maar een tijd niet meer aan gewerkt. Maar misschien is dit iets te eenvoudig. ;) (edit: lug 4 gaat naar ground btw)

afbeelding4u.png

edit2: here ya go, try a 10uf from pin 1 to pin7...much better bass kick..solid..

Back