MV8000 / MV8800

Status
Please reply by conversation.

Rizzo

Volkslid
Ik wil eens kijken of een MV8000 in mijn workflow past i.p.v. of misschien wel i.c.m. een MPC.
Heeft iemand er 1 over in de omgeving van Den Haag / Rotterdam? Is 375 euro een redelijke prijs? Een MV8800 is ook een optie.
Thanks!

375 is echt te laag. Ik ben zelf van mpc60 / 2000 gekomen en wil nooit meer terug. Met de mv8800 heeft Roland gewoon echt een goed product neer gezet. Met de zogenaamde leercurve heb ik geen last gehad, als een oud mpc fanaat kan ik je alleen maar aanraden de gok te wagen. Ik wil echt nooit meer terug.

Ik lees dus meer verhalen over mpc users die zijn overgestapt en nooit meer terug willen.
De MV8000 zie je wel op marktplaats voorbijgaan voor 350 en staan er dan lang op.

Hoe vind jij de sound van de MV t.o.v. een MPC2k, Document1?

Sorry ik zit met prijzen van de mv8800 in mijn hoofd, het eerste wat in mij opkomt is dat het geluid eerlijker is tegenover een 2000. Dat kan je als negatief beschouwen, ik zie het als een voordeel. Ik heb veel meer het idee dat wat ik erin stop ik er ook echt weer uit krijg, tegen over de 2000 waar ik het idee heb dat daar het laag meer opgepompt word na het samplen maar dat zal persoonlijk zijn.

Ik weetniet of Gorinchem een beetje in de buurt is voor je, anders mag je altijd even langs komen om de mijne te checken.

Ik verkoop de mijne, maar 375€ vind ik toch wel wat laag. Hangt er natuurlijk wel van af welke uitbreidingen erop zitten (VGA expansie, extra outputs) en in welke staat.

Een Roland MV-8000 met uitbreidingen gaat blijkbaar tegenwoordig rond 350 tot 400 euro en de Roland MV-8800
met uitbreidingen 650 tot 800 euro.
Zelf heb ik een MV-8800 te koop en vindt het erg dat de prijzen zo gezakt zijn en dan nog krijg je deze niet snel verkocht ondanks het goede sequencers/samplers zijn.

Ik vind het raar dat het prijsverschil zo groot is tussen de mv 8800 en de mv 8000. Zeker als de mv 8000 over de vga uitbreiding beschikt is er zo good als geen verschil tussen?

The Roland MV-8000 and MV-8800 feature nearly identical sampling abilities. Both models create audio samples with a 16-bit linear data format. These studios have a fixed sampling frequency of 44.1 kHz and a maximum polyphony of 64 voices. The MV-8000 utilizes up to 16 patches and eight audio tracks or phrases, while the MV-8800 handles up to 16 patches with a total of 10 audio tracks and phrases. Effects for the MV-8000 include two types of reverb, four types of choruses and 24 types of multi-effects. The MV-8800 has four different reverbs, two different choruses and 25 multi-effects.

dit lijken mij, na het kleurenscherm, de grootste verschillen. Volgens mij zijn het in weze dezelfde sequencers?

Raar hoor het prijsverschil.
Audio tracks en effecten zal ik denk ik niet gaan gebruiken. Het kleurenscherm is leuk maar geen noodzaak.
Een 8000 zal denk ik voldoende zijn.

@ Rizzo: als je de MV-8000 aansluit op een monitor heb je ook kleuren,dus inderdaad is een MV-8000
rond de 350 tot 400 euro dan de beste optie.
Waarom prijsverschil,wel de MV-8000 is al veel langer op de markt,kans dat er meer slijtage is groter.
De harde schijf is bij de MV-8000 3.5 inch,bij de MV-8800 2.5 inch,dus minder gevoelig aan schokken.
Kleurenscherm is wat minder vermoeiend.
Maar is dit het prijsverschil waard??? waarschijnlijk niet,maar toch heb ik voor de MV-8800 gekozen ;-)

Hier de verschillen

Attachments

• mvref-7.jpg
    mvref-7.jpg
    77 KB · Bekeken: 54
Leuk die opsomming met nieuwe features.. :) Pix jam stond er niet bij maar die ga je ook niet echt gebruiken bij het bouwen :D

'k heb ooit eens de tijd opgemeten met een projectje inladen op beide machines.
De 8800 was rond de 20% sneller dacht ik... niet echt heel spectaculair.. ach ja.. ff koffie of 'n biertje pakken en je bent er.. :)

Raar hoor het prijsverschil.
Audio tracks en effecten zal ik denk ik niet gaan gebruiken.

Die tape echo en SRV reverb emulaties klinken echt te gek in de MV :okdan: en zijn in beide versies identiek ;)

Er is ooit een 8000 voor 400 verkocht.. hier ;) maar dat was zonder de VGA kaart en die is zeker van toegevoegde waarde.. succes met de keuze iig :mega:

Lol die gasten bij mvnation doen altijd zo moeilijk, dat zie je wel weer bij dat plaatje. NOT PUBLIC DOMAIN dudes het is een photoshop plaatje!

De harde schijf van de MV-8800 is een 5400 rpm,zelf heb ik er een 7200 rpm ingestoken,op een pc zou dit dus een meerwaarde geven,maar blijkbaar zit de bottleneck bij de MV-8800 zijn ide controller :-(
Dus gaf geen verschil.
Daarbij heb wat testen gedaan,een collectie van samples,in totaal 227 mb en de laadtijden waren bij :
MV-8800 : 10 min
MPC-4000 : 6 min 15 sec
Fantom G : 3 min
Korg Kronos : 1 min 15 sec

Dat is het het enige minpunt van de MV-8800 als je met grote samples werkt,traag bij het inladen

Net even bij Doc1 gecheckt (nogmaals thanks!), echt onder de indruk. Alles is erg overzichtelijk, makkelijk te vinden en voor mij erg logisch. Sequencing gaat dieper dan op de MPC (in ieder geval de 2000xl en 2500) en er is meer mogelijk tijdens het afspelen van een sequence. Zo vind ik het dus prettig om notes te kunnen verplaatsen en transponeren, sample start/end point te kunnen wijzigen terwijl de sequencer loopt.
De effecten vielen me ook nog erg mee, zoals MacGyverGear al zei klinken die erg goed!

Nadelen zijn inderdaad het traag inladen van samples, de pads die toch ietwat vreemd aanvoelen (misschien went dat ooit) en de fan die best nog wat lawaai maakt (kan blijkbaar opgelost worden door er een andere in te zetten).

Ik ga er dus zeker 1 aanschaffen en er een tijdje mee werken. Het liefst doe ik dat met een 8800 met het output expansie board.

@ Rizzo: je kan heel gemakkelijk aan de fan zonder heel de MV uit elkaar te halen.
Een MV-8800 met output expansie gaat rond de 900 euro,maar je vindt deze niet snel.
Een forumlid heeft wel momenteel een MV-8000 met die expansie te koop.
Succes

De kokosmakronen waren goed te doen! :D

Status
Please reply by conversation.
Back