Sync tracktor pro/ Ableton, Traktor Virtual Output

Ja bij OSX wordt de TRACKTOR VIRTUAL OUTPUT zichtbaar, bij windows niet.
Zie link!

Wat bedoel jij met: tussen traktor en maschine daarentegen is rock solid.

nou tussen maschine en traktor is de sync gewoon perfect.

tussen traktor en ableton niet, en dat ligt aan ableton.

hij synced wel, maar het fluctueert net een heeel klein beetje waardoor het net niet allemaal lekker loopt.
Dus een slechte sync is een waardeloze sync in mijn ogen. Als ik op het podium sta te draaien heb ik geen zin in een sync die 'bijna' goed is.

Nee, een strakke clock ga je sofwarematig ook niet oplossen

Kan ik bijvoorbeeld met een drumcomputer (Hardware)..

Deze als master laten lopen. Waarmee ik als slave Ableton, Tracktor en Reason gebruik?

Dat is eigenlijk mijn bedoeling.. Op een windows systeem dus..

Dat kan niet, omdat een DAW nooit synced aan midi clock, maar alleen aan MTC of SMTPE
Dus je HW unit moet dit dan wel kunnen versturen
2e uitdaging wordt dan de sample offset
Je midi jitter /sloppy timing is dan opgelost, maar dan moet je alles nog realtime op dezelfde grid krijgen
De SyncGen heeft zo'n offset, MTC oplossingen hebben dat niet.

Nee, een strakke clock ga je sofwarematig ook niet oplossen

niet mee eens, ik gebruik al jaren tijdens mijn dj sets maschine en traktor op de mac met een sopftware sync, via de virtual traktor output.

Zoals ik al eerder aangaf is dit echt rock solid. ook als ik mijn tempo ga nudgen in traktor volgt maschine tadeloos. echt top.

Als ik het zelfde met ableton probeer (vooral met vst/fx) dan gaat het mis. Het is wel ongeveer goed, maar af en toe een hickup of een stotter en hij moet weer ff zoeken, dit is niet iets wat je live wilt, gewoonweg waardeloos.

Als je alleen een paar audio clips in ableton hebt staan gaat het verder prima, maar zodra je live set ook maar iets complexer wordt gaat het mis.

Traktors Midi clock isn't the issue, its Ableton's issue.

Ableton has an issue being a Midi Slave, to the point of being unusable for any decent period of time even on the same machine.

a) Is damn slow to update
b) Auto-corrects the midi to the nearest whole bpm (or tries to), if there is a drift of more than 1 bpm, it just goes way out.

Only solution I have found is to use Abe's as the Master to Traktor which works pretty well, but not 100% precise all of the time.

If you do raise drop the tempo in Ableton by 2 or 3 bpm using this method it might take 2-3 seconds for Traktor to Catch up and adjust its pitch accordingly, not a big deal for constant tempo sets, but for variable ones a complete nightmare.

General consensus seems to be map a fader as a pitch control in Ableton and do it old-school for anything more than constant 4/4 tracks.

BTW thats running on the same machine, I believe over standard midi the issue would be even more drastic.

Kan ik bijvoorbeeld met een drumcomputer (Hardware)..

Deze als master laten lopen. Waarmee ik als slave Ableton, Tracktor en Reason gebruik?

Dat is eigenlijk mijn bedoeling.. Op een windows systeem dus..

Ik heb nu de drumcomputer als master lopen, Ableton er Reason volgen als slave...
Is het nu mogelijk om Tracktor ook mee te laten lopen?

Of wat is volgens jullie de beste oplossing dan?

Wil graag mijn Reason tracks mixen met Ableton..En tussendoor met Tracktor ook weer mixen.
Alles in 1..

Wat is een stabiele setup volgens jullie?

ik denk eerlijk gezegd dat de stabielste setup (uitgaan van een constant tempo) geen sync zou zijn, en een midi controller toe wijzen aan de nudge van ableton en die op z'n tijd een tikje bij sturen wanneer nodig.

ik werk zelf als volgt:

3 schermen (spaces) op mijn macbook pro, links traktor, midden ableton, rechts maschine.

traktor is master, maschine is slave.

Ableton fungeert alleen als mixer, daar komt mijn audio op binnen (hardwired) en daar pas ik fx toe.

Ik begrijp je niet helemaal..

Een constant tempo geen sync is?

Ik heb nu de drumcomputer als master lopen, Ableton er Reason volgen als slave...
Is het nu mogelijk om Tracktor ook mee te laten lopen?

Ableton hoeft voor mij ook eigenlijk alleen maar als als mixer....en om effecten over de hele set heen te zetten..

als je twee platenspelers gelijk zet qua tempo heb je ook geen sync, maar lopen ze wel gelijk.

Dat bedoelde ik, zorg gewoon dat je applicaties gelijk lopen zonder dat je dat met midi sync doet, zet je op het zelfde tempo, nudge ze om ze gelijk te krijgen en stuur dat eens in de zoveel tijd een beetje bij om het gelijk te houden.

Ik weet niet hoe het met de sync van reason zit, geen ervaring mee.

Maar je kunt natuurlijk je drumcomputer als master gebruiken, traktor en reason syncen daaraan en het geheel mixen in ableton (ik doe dat door op mijn motu ultralite de ins en outs te verbinden met elkaar (bedraad dus)

maschine en traktor hebben beide hun eigen output, die komen in ableton binnen op de inputs, dan zet ik in ableton gewoon twee kanalen op monitor in.
en ableton heeft dan ook weer een aparte output, die vervolgens naar de PA/mixer etc gaat

Reason kan niet als master lopen maar werkt heel goed als slave.

Wat bedoel jij met :motu ultralite

Zou ik de drumcomputer ook kunnen vervangen voor maschine?
Wat doet de maschine eigenlijk precies, dan bedoel ik wat heeft de machine onboard dat alles wel goed samen loopt?

Back