[Track] Tim Besamusca - Inner beaty

tim-b

Stamgast
Ik had dit trackje alweer een paar weken op mijn harde schijf staan, maar heb hem nu toch maar ge-upload! Ik weet dat ik een tikkie te veel reverb heb gebruikt! Oh ja, het is trouwens een Uplifting-Trance liedje en hij is te vinden op:

http://www.soundclick.com/bands/6/tb.htm#music

Groetjes, Tim!

P.s. Gebruikte gear: Sequencing, mixing+Mastering in Cubase SX met FL studio als drumsample-player. Alle synth-lijntjes+bass met mijn Novation KS-Rack, Piano: MDA-Piano vsti

Sjemig wat scherp klinkt dit.
Die hele mix is aan gort gemastered. Echt zonde.

Tikkie zachter en wat hoog weg EQ'en zou al heel wat schelen.

Hahaha, Bedankt! Ja ik weet het is helemaal niet goed gemasterd, ik moet het binnenkort maar even aanpassen.

Bedankt, Tim

Dank je ik moet mijn isolatie platen nu opnieuw op de muur plakken.
Kanonhard.
Maar het nummer is erugh lekker is wel de soort dance muziek die ik leuk vind.
Misschien is een stem, zang of zoiets nog een aanvulling?

niet echt mijn stijl, maar het klinkt wel vet !

Echt niet mijn stijl dit, maar ik moet zeggen dat ie melodisch wel goed in elkaar zit, waarschijnlijk heb je wat muziekles gehad, en dat komt je muziek zeker ten goede.

De synthsounds zijn het nog net niet, mischien moet je daar nog even aan werken.

Lekker hoor! lekker stevig, kickdrumrolls zijn leuk gedaan, lekker de vaart erin.

Ik luister maar even door de mastering en reverb heen, maar daar moet je echt iets aan doen nog...

Minder vind ik die "wall of sound" lead ik hou bij trance meer van een riff die je dan wat beter
kan onthouden.

Wat soms ook leuk werkt is de lead iets zachter en een heel simpel themaatje erover denk aan
zoiets als "BBE- 7 days and one week" of zo, heel simpel, maar heel herkenbaar.

Erg knap met 1 module en een PC...hihi, goed gedaan hoor!

Ik weet niet echt of dit trance is, maar het is niet echt mijn soort muziek.
Vind het wel goed klinken allemaal, misschien inderdaad iets te veel hoog.
Maar het nummer houdt je wel lekker bezig.
Wat ik altijd alleen zo jammer vind is dat je vaak precies kan zeggen wanneer er een nieuwe synth bij gaat komen of wanneer er een break aan komt. Ik vind wel dat je dat soort dingen moet aankondigen in je muziek, maar bij dit soort muziek heb ik altijd het idee alsof het niet vanuit het gevoel is gemaakt maar volgens een bepaalde formule zegmaar.
Ik zou het zelf alleen niet kunnen maken.

Maar, ik hoor wel dat er veel mensen zullen zijn die dit erg fijne muziek zullen vinden.

ik geef hier vaak positieve kritieken op tracks als ik het er niet super
mee eens ben eigenlijk... maar wat deze track betreft...

where the fuck do I begin?

das de eerste keer, of één van de weinige keren dat ik hier iets hoor dat me quasie
kippevel bezorgd!

het is natuurlijk een genre dat ik zeer graag hoor en zo, maar bon.
ik kan gewoon geen negatief woord uiten over deze track.
behalve dat de bassenline wat te luid klinkt of zo misschien, maar kan aan mij liggen
Misschien zit daar wel het probleem van dat masteren dat moet bijgeschaafd worden.

maar hoe het ook zei, ik vind dit dus fucking great klinken! :halleluja :halleluja

-cloudy

Klinkt nie slecht,maar om nou te zeggen dat ik hier kippevel bij krijg nee. Vind het trouwens goed klinken,maar niet fucking great. Denk toch dat er wel een aantal dingen ontbreken,al ben ik zelf ook geen pro. Zou ok eens proberen om de dingen die het gevoel zouden moeten prikkelen,iets meer naar voren te halen.Klinkt soms een beetje chaotisch vind ik.

En de akkoord overgangen tijdens de track,(break)bijv het begin, had ik ook wat meer aandacht gegeven. Maar dit is mijn persoonlijke mening.

Bij 1.50 gooi de pad,string er eens wat harder in en gooi dat geluidje er wat later bij.bijv.Laat hem desnood geleidelijk in lopen zonder dat de luisteraar het door heeft.

bij 3.45 gebruik je wel erg veel FX,had het wat subtieler gehouden,nu is het zo aanwezig wat ik zelf zonde vind.

En bepaalde fasen in de track horen bij mij erg chaotisch en wat onduidelijk.Waardoor individuelle sounds niet goed de aandacht krijgen door het geheel.Komt het mischien door teveel reverb op een bepaalde sound?

En net zoal fuse zegt te scherp,en die bassdrum slaat er bij mij ook in.Waardoor het in het begin weer te dof klinkt.

Laatst gewijzigd:
Wow! Ik was eventje een paar daagjes niet op het forum gekomen en gelijk super veel antwoorden!!! Dank jullie wel allemaal :okdan: !! Ik moet nog steeds een keer de track opnieuw afmixen en masteren. Maar ik kom er steeds niet aan toe (ik wil steeds maar weer nieuwe liedjes maken haha:) ).

Dank jullie wel allemaal !!!

Tim

Origineel geplaatst door justin
Klinkt nie slecht,maar om nou te zeggen dat ik hier kippevel bij krijg nee. .

ik vind dat heel spijtig voor je... innige deelneming :D

hmm, ik vind deze versie veel braver dan de vorige... en dat is een beetje jammer...
een aantal dingen klinken beter, oke, maar sommige dingen zijn in mijn oren nu wat té afgelikt...

maar goed, ik blijf het een uitstekende track vinden!

greetz

cloudy

Back