• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Oberheim OB12

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Volgens mij is die thread al een beetje geweest.
De zoekoptie is met dat betreft ideaal.

Origineel geplaatst door joriz
skeletvm,
Heb je wel eens een uur met de OB12 gespeeld Skeletvm? Of heb je je mening van iemand overgenomen?

Beste vriend Joriz,

Ik speelde al op een Oberheim OB8 en OBXa toen de meeste DSF-leden hier nog druk in de weer waren met lego-blokjes, maar goed. Ik zal het ook niet hebben over de 4 Oberheim toestellen die ik huidig in bezit heb...

Twijfel er maar niet aan, de sound van de OB12 heeft niets te maken met de beruchte Amerikaanse analoge bakken. Dat betekend echter niet dat ik het een slecht toestel vind. Punt is wel dat dit toestel in 1 van de grooste winkels in België werd aangeboden, nou ja zeg maar gedumpt voor 599 euro nieuw. Daarom begrijp ik best dat er iemand een bod van 450 euro op doet. Dat mag jij gerust te weinig vinden, maar als je kijkt naar de gemiddelde prijzen en het overaanbod van VA en Softsynths dan is een bod van 450 of 500 euro zo gek nog niet.

Het is toch erg duidelijk dacht ik, dat Viscount - en daar kan jij uiteraard niets aan doen - heeft getracht om op een goedkope manier een toestel te maken dat dan misschien wel de naam draagt van, maar klankgewijs verre van iets te maken heeft met Oberheim. Ze hebben niet eens een poging ondernomen om iets te maken dat Oberheim klonk. En dat is vele die-hard Oberheimfans van het eerste uur - waaronder ik - een beetje in het verkeerde keelgat geschoten. Niet tegen staande dat vind ik persoonlijk 450 - 500 euro een mooie prijs en moest ik niet helemaal zijn uitgerust zou ik de aankoop van dit toestel voor dat geld zelfs overwegen.

Wat ik dus maar wou zeggen : Doe niet zo gek, 450 is geen abnormale prijs.

Origineel geplaatst door joriz
skeletvm,
Heb je wel eens een uur met de OB12 gespeeld Skeletvm? Of heb je je mening van iemand overgenomen?

Beste vriend Joriz,

Ik speelde al op een Oberheim OB8 en OBXa toen de meeste DSF-leden hier nog druk in de weer waren met lego-blokjes, maar goed. Ik zal het ook niet hebben over de 4 Oberheim toestellen die ik huidig in bezit heb...

Twijfel er maar niet aan, de sound van de OB12 heeft niets te maken met de beruchte Amerikaanse analoge bakken. Dat betekend echter niet dat ik het een slecht toestel vind. Punt is wel dat dit toestel in 1 van de grooste winkels in België werd aangeboden, nou ja zeg maar gedumpt voor 599 euro nieuw. Daarom begrijp ik best dat er iemand een bod van 450 euro op doet. Dat mag jij gerust te weinig vinden, maar als je kijkt naar de gemiddelde prijzen en het overaanbod van VA en Softsynths dan is een bod van 450 of 500 euro zo gek nog niet.

Het is toch erg duidelijk dacht ik, dat Viscount - en daar kan jij uiteraard niets aan doen - heeft getracht om op een goedkope manier een toestel te maken dat dan misschien wel de naam draagt van, maar klankgewijs verre van iets te maken heeft met Oberheim. Ze hebben niet eens een poging ondernomen om iets te maken dat Oberheim klonk. En dat is vele die-hard Oberheimfans van het eerste uur - waaronder ik - een beetje in het verkeerde keelgat geschoten. Niet tegen staande dat vind ik persoonlijk 450 - 500 euro een mooie prijs en moest ik niet helemaal zijn uitgerust zou ik de aankoop van dit toestel voor dat geld zelfs overwegen, want hij ziet er wel errug cool uit ! Dat in ieder geval.

Wat ik dus maar wou zeggen : Doe niet zo gek, 450 is geen abnormale prijs.

Ruil ?

Ruil ?

Ik heb nog een Oberheim Matrix 6 keyboard in perfecte staat te veel (doch staat niet in de weg en is steeds in gebruik..) die ik eventueel wil wisselen en ik geef je nog 150 euro bij.(gemiddelde prijs van een M6 is 450 + 150 = 600 )

* op 1 of andere manier is mijn vorig bericht 2x verschenen en kan ik niet 'aanpassen' Mod ?

duidelijk verhaal skelet, en je aanbod is ook niet verkeerd. Maar ik zoek geen echte of virtuele analoog. Ik wil een workstation. En heb zelfs al types in mijn hoofd :{

ik wil een korg karma of mischien wel een yamaha EX5. Ik dacht aan de volgende ruilsleutel:
OB12 en 400 Euro <-> yamaha EX5
OB12 en 500 Euro <-> korg karma

op interface.nl staat een EX5 voor 900 en een karma voor 1000. Je ziet ze ook wel duurder natuurlijk. Maar met handig inkopen en ruilen heb je deze OB12 dus voor 500 euro

Anders in de verkoop voor 575,-
(dit is nu dus geen vraagprijs meer maar verkoopsprijs :eureka: )

Joriz heb je nog een paar geluidsvoorbeelden?
Ik ben naar de site van OB12 gegaan daar staan een paar demo songs maar daar ben ik niet echt van onder de indruk vind het nogal ielig klinken.

mijn pc blijkt dus geen line in te hebben. Gelukkig mijn laptop wel. Dus ja die geluidjes komen er. geduld :)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Twijfel er maar niet aan, de sound van de OB12 heeft niets te maken met de beruchte Amerikaanse analoge bakken.
Het is toch erg duidelijk dacht ik, dat Viscount - en daar kan jij uiteraard niets aan doen - heeft getracht om op een goedkope manier een toestel te maken dat dan misschien wel de naam draagt van, maar klankgewijs verre van iets te maken heeft met Oberheim. Ze hebben niet eens een poging ondernomen om iets te maken dat Oberheim klonk. En dat is vele die-hard Oberheimfans van het eerste uur - waaronder ik - een beetje in het verkeerde keelgat geschoten. Niet tegen staande dat vind ik persoonlijk 450 - 500 euro een mooie prijs en moest ik niet helemaal zijn uitgerust zou ik de aankoop van dit toestel voor dat geld zelfs overwegen, want hij ziet er wel errug cool uit ! Dat in ieder geval.

[/B]

Jongens al dat gezeik iedere keer over die Oberheim OB 12. Ik heb er een maand of 3 geleden ook een 2e hands gekocht, voor meer dan 500 Euro trouwens, en hij bevalt me prima. En hij is nieuw inderdaad 777l dat wist ik heel goed, so what? En ik heb trouwens ook die draak van een Matrix 6r gehad! Jaja, een ECHTE Oberheim! Dat eindeloze geklaag en gezeur over 'de duivel' Viscount iedere keer: Tom Oberheim heeft toch zeker de naam zelf verkocht aan Viscount? Hij is niet door Viscount gejat, de ECHTE meneer Oberheim heeft gewoon de pegels voor die naam aangenomen. Maar de Oberheim fans van het uurste uur zijn niet vooraf geraadpleegd door Tom of Viscount! Hoe durven ze! Viscount is dus misschien wel een slimme partij geweest. Maar dat staat geen straf op toch? Oberheim heeft dus zijn zielsnaam verkocht, en ook nog aan de duivel ! Tom is de Dick hier. Laat het hem maar weer goed maken door een nieuw goed apparaat op de markt te zetten. Voor diezelfde prijs ook graag. en met die mogelijkheden ook. Want de meeste mensen hier weten nu wel dat de OB12 geen ECHTE Oberheim is. Maar ik heb toch een Oberheim en die bevalt me prima, al mag dat blijkbaar niet: omdat er Oberheim op staat en het geen Tomberheim is is het dus een waardeloos ding. Maar ter afsluiting even heel duidelijk: ik heb het apparaat NIET gekocht omdat er Oberheim op stond. Ik heb trouwens ook leuke schoenen aan en die zijn niet van Nike, maar, misschien wel van een ander groot merk. Ik zal straks eens even gaan kijken.

Ik raad de OB12 erg aan!

Ik heb ook een OB-X, een OB-SX en een matrix-1000+access editor. Voor diegenen die de OB12 niet serieus willen nemen raad ik het volgende OB product aan: OBtampons, schijnen door Tom O. zelf in zijn oren gestopt te zijn toen hij weer gezeur moest aanhoren over OB discussies.................

is de rook al een beetje opgetrokken??
450 vond ik niet zo gek, maar ik bied een jomox xbase09 in perfecte staat en 50 euro. ben wel benieuwd naar die viscount, want hier was in het verleden niet iedereen negatief..

Wow, ik zag >30 replies staan bij deze verkoops-thread! Toch een gewilde bak??
Hmm,.. dacht ik eigenlijk al: veeel gezeik! ;)
Affijn, zelf vond ik 'm redelijk moeilijk in gebruik (als ik de 'basis' functies niet binnen een minuut weet, vinnik 'm moeilijk..)
MAAR ik heb er ook maar heel kort op gepield; er stond veel meer leuks te knipogen in die winkel..
Toch ben ik nog altijd wel nieuwsgierig naar die bak! Ben benieuwd naar de sounds!

Sorri, moest ik ff kwijt..

Origineel geplaatst door ><i
Een discussie over het wel en niet goed zijn van de OB-12 mag je best even een thread voor openen, dit is gweoon een verkoopthread... Leuke bak! dus bieden als je interesse hebtttt verder nie seure!:smeris: :smeris: :smeris:

550???*D

Ik heb in de verkoop een "Oberheim Viscount Joint Venture OB12".

in 1985 kocht het bedrijf Gibson het bedrijf Oberheim/ECC. Midden jaren negentig ging Gibson's Oberheim samenwerken met Viscount en ontwikkelden ze een Hammond B3 gebaseerd op modeling, dus vitueel analoog / DSP technieken.
In 1999 verkocht Gibson de naam aan Viscount en daarna kwam de OB12 uit.
Tom Oberheim heeft niet meegewerkt aan mijn exemplaar. In hoeverre de kennis en knowhow uit Oberheim/ECC is overgegaan op Gibson en hoe die dan eventueel is gebruikt bij de samenwerking met Viscount en de latere verkoop weet ik niet.

Voor wie dat niets interesseerd is de OB12 een synthesizer van het type subtractieve synthese. Waarbij hij een eigen karakter heeft. Hij is 12 stemmig, waarbij iedere stem bestaat uit 2 oscillatoren. Ieder van deze 2 is een mix van 3 waveforms: zaagtand, driehoek en blokgolf. Bij beide oscillatoren kun je de pulse width instellen en bij osc1 kun je op de zaag en de driehoek ook een parameter controleren, triangle wrap en saw spread. Het komt neer op het verminken van je basisvorm wat resulteerd in nieuwe boventonen. Verder ringmodulatie en frequency modulatie tussen beide oscillatoren, osc sync, pwm depth en unison. Een filtersectie die je boxen op kan blazen, 2 LFOs.

Een equalizer (of 5 bands of parametrisch), 4 Effecten (overdrive, chorus, delay en reverb).
Morphen!!! tussen geluiden. 2 mini squencers, niet echt bijzonder, 1 voor noten en 1 voor het gedraai aan de knoppen.

groot display, tekent de golven voor je uit. Lekker toetsenbordje en pitch en modulatie wiel. Hij is 4 part multitimbraal en heeft 4 aparte uitgangen. En SPDIF uit voor wie digitaal wil mixen.

135 realtime knoppen/slider/draaiknoppen!!! En pitchwheel, modwheel en ribbon control. Geplaatst op dik staalplaat en met houten zijpanelen.

Kwa features dus een eigenzinnige bak.

Hoe klinkt ie?
Het is een subtractieve synthesizer dus hij kan hele verschillende geluiden maken. Van helder tot donker, van lief tot aggresief, van simpel tot complex. Verder heeft ie natuurlijk een eigen character. De filters zijn 12 dB per octaaf.
De envelopes zijn niet langzaam, je kan ze laten klippen. En het is ook niet zo dat de OB12 geen laag zou kunnen.
Erg geschikt voor pads, strings en FX maar leads en bass zijn er ook uit te halen.

De prijs van een nieuwe OB12 is 899 in Nederland en 777 in Duitsland. Ik bied hem aan voor 550 (227 of 349 verschil).

nee.
vandaar dat ik maar even uitleg wat ik nou eigenlijk te koop aanbied.

Ik krijg PBtjes waarin uit de thread wordt 'afgeleid' dat de OB12 een heuse B synth is waarna mij 300 euro wordt geboden. :stupid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back