Roland System100m compleet op Markplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
als je perfect wilt tune neem je of een digitale / midi sequencer, of een strobetuner, en / of de sync functie.
heb er zelf 2 gehad, valt wel mee dat heel moeilijk.er zit inderdaad geen quantizer op , maar je kunt aan de vco kant wel het bereik verminderen zodat bv de volledige draai aan de sequencer maar 1 octaaf bestrijkt.

vind trouwens de gevraagde prijs wel erg optimistisch gesteld , een eg module a 450 euro, dat heb ik er nooit voor kunnen krijgen. ik denk niet dat ie dit er makkelijk/ ooit voor krijgt , wie het ook moge zijn.

als je aan de cv schuivers van de vco's knoeit is het nog moeilijker

ik heb er 4 gehad ;)

Daarom zet je er ook een klein zijspan euro naast.
Doepfer beauty case / een kleine skiff met uZeus voeding, zoiets, hoeft niet groot en duur te zijn. Tenminste, vergeleken met 100m tegenwoordig... :D
Intellijel uScale quantizer erin, hopsa. En dan verder kijken. Lekker SVF filter, vactrol gate, trigger sequencer, clocking divider / multiplier, 'n lollige random module, 'n wavetable oscillator - allemaal dingen die een 100m bijzonder goed doen.

Daarom zet je er ook een klein zijspan euro naast.
Doepfer beauty case / een kleine skiff met uZeus voeding, zoiets, hoeft niet groot en duur te zijn. Tenminste, vergeleken met 100m tegenwoordig... :D
Intellijel uScale quantizer erin, hopsa. En dan verder kijken. Lekker SVF filter, vactrol gate, trigger sequencer, clocking divider / multiplier, 'n lollige random module, 'n wavetable oscillator - allemaal dingen die een 100m bijzonder goed doen.

Dat past toch lang niet allemaal in n Doepfer beauty case, Hanzzz... ;)

Dat past toch lang niet allemaal in n Doepfer beauty case, Hanzzz... ;)

Nou, twee dan. Of 'n Happy Ending, ofzo... Of twee Happy Endings.
Of een Monster case, kan natuurlijk ook.

een 100M is behoorlijk limited kwa sound t.o.v een eurorack,daarom ook denk ik dat RSb hem verkoopt..

wat een onzin, ding klinkt gewoon lekker,
kwaliteit van de sound, stabiliteit etc niks op aan te merken
kan doepfer een puntje aan zuigen

Met een voldoende groot systeem kan je ook met basisfunctionaliteit enorm veel doen qua klankbereik. Als het maar kwaliteit is, en dat is een 100M wel.

Ik vind het prachtig spul en het klinkt ook gigantisch goed, Roland was echt top ooit, helaas met de nadruk op was.

Er is niets mis met vanille-ijs, zeker als het van de ambachtelijke ijsmaker is.
Maar soms wil je er wat chocoladesaus op doen. Of nootjes. Of augurken, haring en tabasco.

Er is niets mis met vanille-ijs, zeker als het van de ambachtelijke ijsmaker is.
Maar soms wil je er wat chocoladesaus op doen. Of nootjes. Of augurken, haring en tabasco.

da,s zo , en zeker in de modulaire wereld is het streven een compleet assortiment.
da's wel het enige echt jammere van die rolands: het formaat, past eigenlijk nergens tussen.
een eurorackje ernaast is zo gezet, zeker voor bv wat extra contolvoltages/ modulatiemogelijkheden logic things enzo...

de prijs, tja, ik dacht altijd dat 1900-2500 per kast van 5 redelijk normaal was, maar goed ieder mag vragen en betalen wat ie wil.
sommige roland modules zoals portamento zijn zo exclusief en duur dat ze beter vervangen kunnen worden door doepfer, dan wel middels het kb184 aangeschaft kunnen worden.

De nieuwprijs is nooit hoger geweest dan wat hier gevraagd of vermeld wordt.
N.m.i. enkel nog pure commerce verdedigd door bezitters...:maffia:

Verzamelstukken (kunst, auto's...) zijn wel vaker nu duurder dan nieuw, niks vreemd aan.

(ik bezit GEEN 100M systeem)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back