Idd maar volgens mij alleen maar wat groter temp. bereik -40 tot 100 oid, dus zolang je het apparaat niet op de noordpool gebruikt of boven je kampvuur houd moet elke TL074 wel voldoen.
Ja maar wat ik in de gauwigheid gezien had was dacht ik dat de afwijkende waarden dichter tegen de ideale aan zitten (strakke toleranties dus) en niet dat ze anders zijn. Dus waar de gewone misschien tussen de 2 en 8 ligt met iets, zal de mil spec tussen de 4 en 6 liggen. Beide gemiddeld 5 over de productie, maar de mil spec wat strakker.
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden waarvoor je een mil spec TL072 zou gebruiken en niet gewoon gelijk een betere opamp waarvan de normale examplaren al beter zijn dan de TL072.
Een mil spec TL072 heeft inderdaad wel iets weg van een vlag op een modderschuit.
Best wel handige modderschuit trouwens, want ik vind een 72 nog best wel puik tot excellent presteren in veel toepassingen, ook audio. Maar als het echt kritisch komt, zou ik ook gewoon een maatje serieuzer gaan zoeken naar een 5532 ofzo.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.