Roland U110 Program/Bank Change commando?

Neo Land

Mr Lambrusco (...hips)
Ik probeer al een tijdje verwoed mijn recent aangeschafte U110 via midi, een program change te geven naar één van de kaartjes in de expansie slots.
Alles wat er gebeurt is dat hij onmiddellijk terug schiet naar zijn interne geluiden.
Kortom een program change met de interne geluiden gaat prima, maar moet ik nu een speciaal bank commando geven ofzo. Met de handleiding kom ik niet echt veel verder.
Even ter info ik gebruik Logic als seq en kan daar speciale commado´s ingeven als dat moet.
Thankz

Ha die Neoland, bevalt je nieuw Ethinc soundcard?

Ik heb een CM-32p dus daar zit maar 1 slot in. 1 t/m 64 intern en de rest t/m 128 op de soundcard.
Ik heb geen U-110.
In de U-110 zitten 4 slots dus moet er toch een midi commando zijn om 1 van de 4 soundcards te kunnen benaderen lijkt me om daarna de patch te kunnen kiezen? Of zit ik er naast?

Je kan eens proberen bij de Yahoo gebruikers groep Lugnuts.
Dit gaat wel over de LA-synths van Roland maar volgens mij zitten daar ook een aantal U-110 eigenaars tussen.

Origineel geplaatst door bambamstudio
naar de kaarten gaat het niet bij een U110.
Die pogingen heb ik al lang geleden gestaakt, en navraag bij Roland leerde me dat het niet gaat.

Bedankt Bam Bam, ik denk dat ik dan ook geen verdere pogingen ga doen.

Met m'n oude D110 moest ik een stuk SYSEXE in m'n sequences gooien om in de 'User' en 'Card' modes te komen. Ik hoop voor je dat je de handleiding nog hebt.

Origineel geplaatst door MSXUser
Met m'n oude D110 moest ik een stuk SYSEXE in m'n sequences gooien om in de 'User' en 'Card' modes te komen. Ik hoop voor je dat je de handleiding nog hebt.

en anders mag hij mijn ned handleiding wel lenen van de U110

Origineel geplaatst door bambamstudio
en anders mag hij mijn ned handleiding wel lenen van de U110

Vinsound (een ander Forumlid) heeft dit apparaat mét nederlandse handleiding aan mij verkocht. Vervelende is dat Roland exclusive messages (ik neem aan dat dit system exclusive messages zijn) in de engelse handleiding staan (althans dat staat weer in mijn Nederlandse handleiding blz 60).
Aan de andere kant heb ik me er al neergelegd dat het niet mogelijk is wat ik wil. Ook heb ik geen zin om te gaan zitten klooien met system exclusive messages, daar vind ik het te veel moeite voor wat program changes.
Desondanks bedankt allemaal nogmaals voor de reacties!!

Back