Tr 808 extra punch meegeven.

ik trap me drumbuss door deze jongen tegenwoordig, gain boost x 10 en vanaf 50%+ wordt het dikke BH808303 tekno

efg.jpg

Hij is overigens te modden voor meer tik hoor. Ik heb een 808 kick module op basis van een cloon van Eric Archer (Bananeurysm PCB) met een attack control. Deze geeft me toch een tik mee! In eerste instantie dacht ik dat ie stuk was zo hard...

Hij is overigens te modden voor meer tik hoor. Ik heb een 808 kick module op basis van een cloon van Eric Archer (Bananeurysm PCB) met een attack control. Deze geeft me toch een tik mee! In eerste instantie dacht ik dat ie stuk was zo hard...

Die tik gaat mij hard zat. Met de Tune mod ben ik wel erg blij!
Hoe mensen leven zonder een tunebare 808 BD?... Ik snap het niet.

Die tik gaat mij hard zat. Met de Tune mod ben ik wel erg blij!
Hoe mensen leven zonder een tunebare 808 BD?... Ik snap het niet.

elke 808 heeft tune op de kick. of bedoel je decay.

mod

Is dat niet ook vaak een R8? Of een MPC? Keith Tucker vertelde me ooit dat ie veel meer met een R8 deed dan met een 808/909. Die snappie snares kopen daar ook uit.

Ik had het over 80s electrosound, Egyptian Lover, Planet Rock etc.etc.etc.
Detroit electro is vaak R8 inderdaad

Ik bedoel een pitch mod. Waarmee je de decay van de BD kan pitchen... Is bij nader inzien een erg verwarrende post van mij...

Hoe werkt die !!! ik ken alleen de decay lengte mod.

Op welke pitch komt jullie bassdrum dan mijn komen op 49 en 51 hz

Laatst gewijzigd:
Hoe werkt die !!!

Ow.. dat weet ik echt niet meer, is zo lang geleden.. En ik ga hem echt niet nu voor je open schroeven... ;)
De Pitch knop beïnvloed ook de decay. Hij/ik/we (forumlid burbuk boom) kregen het toen niet anders voor elkaar..

Als ik nu naar het schema kijk denk ik dat een pitch mod altijd de decay gaat beïnvloeden. Ongeveer dit moet je hebben:
808BD Tune mod.jpg

Succes!

Of een ander kickje erop leggen. 808 voor de oomph en korte (digitale) kick voor extra punch. Maar wat mij betreft blijft het lastig om, indien gewenst, dat wollige eraf te krijgen. De boel door een gare boombox jagen kan trouwens ook wonderen doen.

Is dat niet ook vaak een R8? Keith Tucker vertelde me ooit dat ie veel meer met een R8 deed dan met een 808/909. Die snappie snares kopen daar ook uit.
Helaas klinkt de R8 om te beginnen al 'dikker' dan het origineel. Dus bovenstaande klopt idd.

Luister naar eender welke stevige dance mix, en ik beloof je dat er nagenoeg geen enkele 'droge' bassdrum in zit. Ook niet van de 808. Sterker nog : de bd 808 uit de R8M door onderstaand apparaat jagen, dan is daarmee vergeleken de droge sound van een originele 808 niet meer dan een platte vijg.

Attachments

• maxxbcl-front.jpg
    maxxbcl-front.jpg
    24,2 KB · Bekeken: 142
Laatst gewijzigd:
Hier gaat de PG1 van Yamaha er vaak achter. Verbaas mij elke keer weer over hoe dik die de 808 maakt. Ik heb 2 fostex springverbs maar die kunnen de punch van de 808 op de mixout niet zo goed aan. Maar die reverb in de pg1 pakt hem echt lekker op. Dan heb je nog een LPF/HPF/ParaEQ erin zitten, drive erop. switchen tussen a/b channel met allebei een 3band eq killer !. B channel met dikke drive voor duistere rommel. Echt een aanrader :okdan:

YamahaPG-1.jpg

Helaas klinkt de R8 om te beginnen al 'dikker' dan het origineel. Dus bovenstaande klopt idd.

Luister naar eender welke stevige dance mix, en ik beloof je dat er nagenoeg geen enkele 'droge' bassdrum in zit. Ook niet van de 808. Sterker nog : de bd 808 uit de R8M door onderstaand apparaat jagen, dan is daarmee vergeleken de droge sound van een originele 808 niet meer dan een platte vijg.

Uiteraard heeft die MaxxBCL zijn toepassingen voor sommige producties en ik twijfel op zich niet aan je verhaal. Het lijkt mij echter wel dat je alles wat je hierdoor haalt juist "platter" wordt waardoor je het harder in de mix kan knallen, en een 808-bassdrum op die manier bijvoorbeeld meer sustain krijgt. Niks mis mee natuurlijk, maar ik denk dat de platte vijgen zich meer in moderne producties bevinden dan in bijvoorbeeld ouwe Detroit techno. Vervelende is dat mensen tegenwoordig nu eenmaal van platte vijgen zijn gaan houden :D

I.d.d. Maxbass en andere harmonizers ben ikzelf niet zo'n fan van gewoon een droge 808, soms beetje EQ, misschien een dbx166 erop maar that's it

Back