Bouwverslag van de synnys modular

SynnyS

Groot lid
Hier zal ik mijn bouwverslag doen van mijn diy modular, die in eerste instantie grotendeels uit yusynth modules zal bestaan.

De modules worden 5HE hoog en ik maak gebruik van 6.3mm jack connectors van rean (neutrik).

De huisstijl wordt medium bronze, 3mm geanodiseerd aluminium, met alle teksten en dergelijken ingegraveerd.
Aluminium knoppen met geribbelde zijkant en een verchroomde top.

Waarom high budget vraag je je af? Nou, ik vind het zo vreemd dat de tendens in de DIY community,
is dat mensen super mooi high end spul maken en dan proberen te besparen op de looks en de afwerking...
dat gaat er bij mij niet in.

Ik bespaar nergens bewust op in ieder geval, als het goed is bouw je zoiets maar een keer (ondanks dat je nooit klaar bent waarschijnlijk)

Alle PCB's zijn ook zelf geëtst.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Ik ben inmiddels klaar de de steiner VCF en minimoog VCF
Nu ga ik beginnen met de 3 OSC's

Laatst gewijzigd:
Ziet er prachtig uit, dat paneel!

Waar heb je dat aluminium laten graveren trouwens?

Dat ziet er super uit. Ik ben het helemaal met je eens, dat vaak op de looks bespaard wordt en dat is jammer.

Etaoin heeft wel een punt wat de potmeters en jack-chassisdelen betreft. Vooral met dit type chassisdelen heb ik slechte ervaringen.
Maar ik begrijp dat het allemaal aardig in de papieren gaat lopen.
Ook vind ik het leuk, dat je zelf je PCB's maakt. Dat doe ik ook en het blijft mooi om te doen.

Succes met de bouw, want het gaat zeker een waardevol instrument worden.

Ziet er goed uit! Ik ben ook nog steeds bezig met mijn YuSynth modular, ik ben erachter gekomen dat goedkoop duurkoop is... De frontpanels heb ik eerst zelf bestikkerd, maar dat leverde niet het resultaat op dat ik voor ogen had. Nu laat ik de panelen maken en wordt het een stuk mooier! Verder gebruik ik dezelfde jacks en die bevallen prima.

Nog 1 vraag. Heb je de Steiner VCF al werkend? Het lukt me maar niet om die van mij aan de praat te krijgen. Welk ontwerp heb je gebouwd? Ik heb de oude versie met de CA3096 erin.

Ziet er goed uit! Ik ben ook nog steeds bezig met mijn YuSynth modular, ik ben erachter gekomen dat goedkoop duurkoop is... De frontpanels heb ik eerst zelf bestikkerd, maar dat leverde niet het resultaat op dat ik voor ogen had. Nu laat ik de panelen maken en wordt het een stuk mooier! Verder gebruik ik dezelfde jacks en die bevallen prima.

Nog 1 vraag. Heb je de Steiner VCF al werkend? Het lukt me maar niet om die van mij aan de praat te krijgen. Welk ontwerp heb je gebouwd? Ik heb de oude versie met de CA3096 erin.

ik heb het nog niet getest, maar ik heb ook de 3096 versie gebouwd...

Tof project, vanwaar de keus voor kleur frontpaneel en de knoppen?
Het viel me al op bij je eerdere DIY dingen, vind het eerlijk gezegd foeilelijk!
Daarbij is het natuurlijk ernstig smaak gebonden maar waarom niet een neutraler kleur en knoppen?

Succes met het project, ik zal het in ieder geval wel met interesse volgen..

Tof project, vanwaar de keus voor kleur frontpaneel en de knoppen?
Het viel me al op bij je eerdere DIY dingen, vind het eerlijk gezegd foeilelijk!
Daarbij is het natuurlijk ernstig smaak gebonden maar waarom niet een neutraler kleur en knoppen?

Succes met het project, ik zal het in ieder geval wel met interesse volgen..

Haha tja das smaak, ik vind het erg mooi :)

Ziet er goed uit hoor :)

Ik ken die knoppen ergens van. maar waarvan ook alweer ??? Anyways wel handig als je zweterige handen hebt in de zomer, hebbie goeie grip :p

Die afgeronde hoekjes vind ik persoonlijk minder als jer er paar naast elkaar hebt (en/of?onder elkaar) dan krijg je toch best wel een gaatje in het midden, als in, dat het niet geheel afgesloten is.

Als je echt alles DIY is deze kleur opzich wel mooi, nadeel is wel dat 99% van 2nd hand en nieuwkoop Zwart is, dat mixt dan niet zo mooi meer in het rack.

:okdan:

BTW bij Paul van Oakley kan je trouwens ook zakjes knobs and jacks kopen :eureka:
http://www.krisp1.com/store/index.php?main_page=index&cPath=3&zenid=mc5gnd3gjn73mlr565pblj4hb0

Maakt niet uit, dit is de high budget modular thread... :D

tja daar kun je wel op blijven hameren, maar zo expliciet was het nou ook weer niet bedoeld.

Het is meer dat er al andere threads waren om het zo goedkoop mogelijk te doen, nou dat hoeft van mij niet, ik wil graag een systeem bouwen wat er super gelikt uit ziet. En als me dat 1000 euro aan frontplates gaat kosten, so be it. dat heb ik liever dan rauw geborsteld aluminium waar met zwarte marker op is geschreven, of stickertjes op zijn geplakt

pas anders om meer scheve opmerkingen te voorkomen de titel maar aan naar "Bouwverslag van de synnys modular"

Mooi Synnys!

Ik ken die knoppen ergens van. maar waarvan ook alweer ???

Gitaren misschien?
Deze knoppen worden gebruik door o.a. Fender.
Ik meen me ook te herinneren dat hier op het forum een zelfbouw Pultec te koop heeft gestaan met zulke knoppen.

Back