Nord Electro 3 - centrale g-toets functioneert niet

Geertenton

Nieuwkomer
Hallo,

Sinds vandaag werkt de centrale g-toets van mijn Nord Electro 3 niet meer.

Deze toets is eerst een tijdje overgevoelig geweest. Je hoefde hem maar lichtjes aan te raken om het geluid met de hardste velocity te produceren.

Ik kan mijn Nord naar een service-center brengen, of weet iemand toevallig hoe ik dit euvel makkelijk zelf kan verhelpen?

Ik heb nauwelijks ervaring met reparatie van elektronische instrumenten.

Ik kijk uit naar jullie antwoord.

Vr. gr.

Geert

De g-toets doet het overigens wel als ik de orgels-kant van mijn nord-electro gebruik!

wat betreft de velocity heb ik ook regelmatig last van met de mijne (electro 2 dan..) maar wellicht dat dat hetzelfde werkt op de 3:

op de toetscontacten zitten rubbers die een klein beetje kunnen verschuiven oid,
misschien is het stof of vuil dat er tussen zit dat het probleem veroorzaakt ik weet het niet maar wat ik dan doen is het rubber even verwijderen, blazen/wattenstaafje erover en dan opnieuw aandrukken (voorzichtig uiteraard) zodat alle aanhechtingen goed in de daarvoor bestemde gaatjes zitten.

Dat de toets het bij de orgel sectie wel goed doet is ws omdat je geen aanslaggevoeligheid tot je beschikking hebt (correct me if i'm wrong)

*edit* lees nu dat je geen ervaring hebt met reparatie, misschien is het dan handig dat iemand je helpt.

Vergelijkbare discussies

Back