NED synclavier en Arp Pro soloist vraagje

Slipperman

Rooibosje iemand?
Hmm kreeg het gekke idee om eens een synclavier in synthedit na te maken ;) Echter, nu zit ik dus met wat problemen. Wat is de soort synthese die de synclavier gebruikt? VOlgens vintage synth explorer zowel sampling (wavetable lijkt me dan) als FM (hmm was NED yamaha voor met FM synthese? De DX serie is uit de 80ies en de Synclavier al uit de 70ies) en hoe zit het inwendig inelkaar? Iemand enig idee qua oscilatoren etc.?

Zelfde vraagstelling voor de Arp Pro soloist. Iemand enig idee hoe die qua filters, oscilatoren etc in elkaar zit?

bvd.

Ik moet heel erg hard lachen. :)

De NED is een motherfucking synth, die je waarschijnlijk alleen maar na kunt bouwen als je er eentje naast je hebt staan.

de synclavier is wel degelijk een sampler met ik geloof een samplerate van max 192khz, dus zo mothefucking alleen synth is ie niet:) maar volgens mij moest je daar wqeer een expander voor hebben. precies weet ik het ook niet
het is wel een mothefocking bak trouwens

Zelfde vraagstelling voor de Arp Pro soloist. Iemand enig idee hoe die qua filters, oscilatoren etc in elkaar zit?

Zit een 24db moogkloon filter in. (module 4034) verschillende resonantie regelingen en een oscillator met blokgolf en zaagtand. De verschillende presets staan in een paar roms. het toetsenbord is digitaal met aftertouch.

Grt,
Eric.

Origineel geplaatst door EDP
de synclavier is wel degelijk een sampler met ik geloof een samplerate van max 192khz, dus zo mothefucking alleen synth is ie niet:) maar volgens mij moest je daar wqeer een expander voor hebben. precies weet ik het ook niet
het is wel een mothefocking bak trouwens
Die sampler is inderdaad een optie...

Tony Banks!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die sampler is inderdaad een optie...

Tony Banks!

hmm ja daarom wilde ik em namaken ;) om die geluiden te krijgen. Wil ze ook voor mezelf gaan gebruiken. Heb in paar nummers paar hele vette leads gehoord en heb er al wat ideeen voor ;) En natuurlijk voor de lol :) Mijn poging om synthese te leren.

Niemand hier die een schema ofzo heeft van synclavier. Ik had het er laatst met 6trak over. Hij vermoed dat ie ook wat gewone rom samples heeft die je kan bewerken.

En zo enorm moeilijk lijkt die synclavier me niet nee als hij FM synthese en Wavetable heeft. Aan een simpele foto kon ik al afleiden dat je gewoon de knop indrukt en met dat ronde ding de waarde insteld. Lijkt me erg simpel editen (ok wel aardig wat parameters maar toch ;) )

En de synclavier heeft denk ik ook wel ergens wat memory geheugen en wat knoppen om snel presets te laden. Ik snap anders niet hoe grote makker tony zo snel kan switchen tussen presets op een instrument dat geen midi had ;) (zijn versie de 2 had geen midi.)

@sainteric: bedankt voor je antwoord :) daar heb ik veel aan. GA vanavond eens wat prutsen met wat je noemt.

@JB > ja machtige bak is het idd ja ;) Wou dat ik em zo had...

@marcuuu> als je die naar me kunt mailen graag :D :biertje:

Die schema is van papier ;) maar als ik ergens ben waar een scanner staat dat zou ik heb kunnen mailen.Heb je trouwens zelf al gezocht online naar die synclavier schema ? probeer dat anders.

gaat je niet lukken

als eerste moet je weten wat de opbouw is van de synclavier en hoe dat ding werkt en daar heb je de schema's in de eerste instantie niet voor nodig
als 2de zou je toch eens een echte synclavier in handen gehad moeten hebben om hem proberen na te kunnen bouwen in je computer
en enige ervaring met synthesizers wel een vereiste

ik sluit overigens niet uit als je toch wat gaat maken dat er niets leuk uitkomt dus dat kan nog een verrassing worden

Origineel geplaatst door matrixxx
gaat je niet lukken

als eerste moet je weten wat de opbouw is van de synclavier en hoe dat ding werkt en daar heb je de schema's in de eerste instantie niet voor nodig
als 2de zou je toch eens een echte synclavier in handen gehad moeten hebben om hem proberen na te kunnen bouwen in je computer
en enige ervaring met synthesizers wel een vereiste

ik sluit overigens niet uit als je toch wat gaat maken dat er niets leuk uitkomt dus dat kan nog een verrassing worden

tja voor de gein ;)

die prosoloist moet anders denk toch wel beetje lukken?

Origineel geplaatst door Slipperman
tja voor de gein ;)

gein of geen gein probeer je idee waar te maken je weet nooit wat eruit komt rollen zo zijn meer synthbouwers bekend geworden door interesse

Is denk ik een kwestie van goed luisteren en de geluiden namaken. De bouwstenen ken je...Oja zat ook nog een hpf in en natuurlijk een vca, adsr, ar...

succes en veel plezier,
Eric.

Origineel geplaatst door SaintEric
Is denk ik een kwestie van goed luisteren en de geluiden namaken. De bouwstenen ken je...Oja zat ook nog een hpf in en natuurlijk een vca, adsr, ar...

succes en veel plezier,
Eric.

tq :D
heb al beetje zitten klooien ff los. kon al aardig geluid maken ja (lead zoals die in cinema show the horen is)

He slipperman, als je een plaat zoekt met alleen maar synclavier muziek, moet je eens Jazz From Hell van Frank Zappa(heb je hem weer) aanschaffen echt super goede opname dus goed vergelijkings materiaal zou ik zeggen.:):) :) :) :) :) :) :) :) Ik ga deze thread echt wel volgen ben namelijk erg benieuwd hoever je komt, zou het erg knap vinden als je een synclavier emulatie kunt bouwen, het is echt een complex apparaat, had die nederlandse amerikaan hier op het forum geen synclavier??? Misschien mag je bij hem een keer komen spelen :D :D :D :D :D :D :D :D

Synthfreak

Ga je bij de Synclavier ook de graphical waveform editor met scrub functie na maken?

Origineel geplaatst door Synthfreak
He slipperman, als je een plaat zoekt met alleen maar synclavier muziek, moet je eens Jazz From Hell van Frank Zappa(heb je hem weer) aanschaffen echt super goede opname dus goed vergelijkings materiaal zou ik zeggen.:):) :) :) :) :) :) :) :) Ik ga deze thread echt wel volgen ben namelijk erg benieuwd hoever je komt, zou het erg knap vinden als je een synclavier emulatie kunt bouwen, het is echt een complex apparaat, had die nederlandse amerikaan hier op het forum geen synclavier??? Misschien mag je bij hem een keer komen spelen :D :D :D :D :D :D :D :D

Synthfreak

idd ik weet dat zappa complete albums heeft gemaakt op dat ding en ga zeker eens zoeken aangezien ik zo benieuwd ben :) bedankt voor die tip ;)

Ken het geluid wel hoor, grote vriend tony heeft em ook voor aardig wat dingen gebruikt :) Zitten hele herkenbare geluiden in vind ik.

hoop dat ik al ergens kom ;) moet eerst dat ding uitpluizen. Iemand hier nog tips voor het echte inwendige? bedoel het ding heeft dus FM en wavetable. Dat FM hoeveel operators etc. heeft ie dan (iemand ideetje?)

voor de gein alvast ff de grafische interface heel slordig met standaard synth edit layout gemaakt. jezus wat een gepriegel vrees ik qua neerzetten alleen al...
vagescreen.jpg

Back