Howdie

Spiritos

Nieuwkomer
Hallo,

Na jaren als leadzanger, gitarist en pianist in verschillende bands te hebben gespeeld heb ik recentelijk de wereld van de DAW's en elektronische muziek ontdekt.

Ik werk met Sonar X2, heb een Roland HP235 elektrische piano en een Edirol PCR-800 Masterkeyboard + een Evolution MK-36 1C als backup. Daarnaast nog een oude BCR2000 aangeschaft om toch nog iets van het analoge gevoel terug te krijgen.

Ik ben klassiek geschoold op de piano, speel wat jazz en heb mezelf op de gitaar een fingerpicking stijl aangeleerd. Alhoewel ik van plan ben vooral puur elektronisch muziek te gaan maken wilde ik de optie openhouden om ook wat singer-songwriter muziek te blijven maken. Eén van de redenen om voor Sonar X2 te kiezen en niet voor Ableton Live (alhoewel ik af en toe begin te twijfelen omdat de session view in Ableton toch wel heel gaaf lijkt en veel uitgebreider dan de Matrix View in Sonar voor het produceren van elektronische muziek).

Maar goed, keuzes te over. Volgens mij ook een van de fundamentele frustraties t.a.v. het werken met software.

Momenteel enorm veel aan het lezen en kijken aan wat er allemaal mogelijk is in deze ongelimiteerde virtuele wereld. Een snoepwinkel zonder duidelijk plattegrond. Ik hoop dan ook veel op te kunnen steken van de leden van dit forum en waar mogelijk kan ik misschien wat bijdragen vanuit mijn analoge/muziektheoretische achtergrond.

Groeten,
Martijn

Welkom!

Musician.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Back