printed circuit boards wie en waar?

EDP

elke dag pannekoeken
ben voor een zelfbouw project op zoek naar iemand die pcb's voor mij kan maken. de "proffesionel" bedrijven die zijn vrij prijzig(zo'n 50 euro per bord, als je er dan zon 10 moet hebben..).
is er iemand die dit voor mij(vergoeding of niet) bijvoorbeeld op zijn werk te doen?

of mij kan helpen dit met de hand te doen(heb het nog nooit gedaan) door te etsen.
ik heb de files zelf al(eagel light *.brd bestand)

wie o wie gaat mij helpen!!!!!

of weet een goed en goedkoop adresje??

Wat zijn pcbs? ,printplaatjes? Zo ja kan ik me vader wel vragen.Tegen vergoeding uiteraard.:D

Klopt pcb,s zijn printplaten als jij dat kan regelen voor een vrienden prijs is zijn dag ook weer goed.:biertje:

Origineel geplaatst door justin
Wat zijn pcbs? ,printplaatjes? Zo ja kan ik me vader wel vragen.Tegen vergoeding uiteraard.:D

yep print platen:)
enne vraag het maar ff zo erg leuk zijn als ie het kon

laat het ff weten

EDP jij hebt de onderdelen neem ik aan? Waar gebruik je ze voor? Volgens mij zijn er veel mensen die geen tekeningen kunnen lezen en printplaatjes maken.

Dat zomerhuisje in Spanje komt er zo wel:D

Origineel geplaatst door justin
EDP jij hebt de onderdelen neem ik aan? Waar gebruik je ze voor? Volgens mij zijn er veel mensen die geen tekeningen kunnen lezen en printplaatjes maken.

Dat zomerhuisje in Spanje komt er zo wel:D

hmmm ik bedoel dus echt de printplaten zelf dus de banen moeten er op worden geetst worden of (proffesioneler) belicht.

onderdelen heb ik maar tekeningen lezen en solderen kan ik prima zelf:)

gaat dus echt om het maken van de printplaten zelf

mbhp_sid.jpg

yep het plaatje verraadt het al het is een sid:)
(ga deze sidmachien bouwen,wel al een paar leuke veranderingne in mijn hoofd die er bij komen)
www.ucapps.de

Anders maak je ze toch zelf? Etsmiddel kost niet veel, bakje is ook niet duur, printboard heb je in diverse prijsklassen. je kunt de baantjes redelijk met een watervaste stift tekenen en een boortje van 1mm, klaar ben je Ik geef toe, is niet zulk leuk werk... Maar zeker als je meerdere printjes noig hebt is dat behoorlijk rendabel.

Je maakt een boormal op papier, boort alle gaten en daarna teken je de baantjes erbij.. Alleen goed vetvrij houden.

Als je mooiere prints wilt maken stond er ergens in het forum nog een prima link, ik weet alleen niet meer waar...

grt,
Eric.

Misschien begrijp ik je niet helemaal maar je kunt die printplaatjes van ucaps.de gewoon bij Michael bestellen toch :confused:
Ik heb ook begrepen dat Michael ook printplaatjes in opdracht (dus niet die van Thorsten) kan maken. Je moet hem anders maar ff mailen of check de site:
http://www.mikes-elektronikseite.de/
(platineservice)

Origineel geplaatst door Carel
Misschien begrijp ik je niet helemaal maar je kunt die printplaatjes van ucaps.de gewoon bij Michael bestellen toch :confused:
Ik heb ook begrepen dat Michael ook printplaatjes in opdracht (dus niet die van Thorsten) kan maken. Je moet hem anders maar ff mailen of check de site:
http://www.mikes-elektronikseite.de/
(platineservice)

vage zooi ik had dat idd ook gelezen, maar had op site hele andere bedragen gelezen, ik zie nu idd hele acceptabelen bedragen staan. maar het is eveneens nog steeds interresant om te weten of erzoiets ook(iemand) ook in nederland is.

Hoi EDP,

ga je die Midibox Sid bouwen? Dat lijkt me namelijk ook een heel interessant project. Ik weet alleen niet of dat voor een beginner zoals ik geschikt is... Hou je ons op de hoogte? ;)

Back