Sunday Afternoon [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Howel de naam de van de track anders doet vermoeden, ben ik op maandag begonnen aan deze nieuwe track. Het is een echte loungetrack geworden, ik was weer in de stemming. De zang is deze keer van een dame Katie Bregman. Nou, Katie heeft in elk geval een heerlijke stem :). De ethnic toetersample komt van Planet Jazz Bass en de sax van Neongroover (voor wie het weten wil).

Voor commentaar, advies, mededelingen of verbeterpunten ben u hier op de juiste plaats.

Laatst gewijzigd:
Ik vind em erg chill.. Lekker dat diepe basje met die slides :okdan:
Tof dat contrathemaatje vanaf 3:20 en awesome hoe het rond 4:40 weer terugkomt in het oude schema.. heerlijke :halleluja

Zou eigenlijk nie echt weten wat er aan te verbeteren valt. volgens mij moet je dit gewoon relaxed zoals het is houden..
Misschien kun je er nog wat meer percussie elementen in stoppen die het top hoog frequentiegebied wat opvullen.. shakers oid??
De hats die je nou hebt zijn wel heel levendig/dynamisch maar missen wat sprankel.. misschien nog wat EQen? :mega:

Ik vind em erg chill.. Lekker dat diepe basje met die slides :okdan:
Tof dat contrathemaatje vanaf 3:20 en awesome hoe het rond 4:40 weer terugkomt in het oude schema.. heerlijke :halleluja

Zou eigenlijk nie echt weten wat er aan te verbeteren valt. volgens mij moet je dit gewoon relaxed zoals het is houden..
Misschien kun je er nog wat meer percussie elementen in stoppen die het top hoog frequentiegebied wat opvullen.. shakers oid??
De hats die je nou hebt zijn wel heel levendig/dynamisch maar missen wat sprankel.. misschien nog wat EQen? :mega:

Dank Mac! Die hats ga ik komend weekend nog eens naar kijken, ik hoor nu niet meer wat je bedoelt, zaterdag waarschijnlijk wel. Je weet hoe die dingen gaan :). En die percussie, ik vind het nog lastiger dan drums weet je dat? Maar goed, de uitdaging he... ;)

No comment at all ! Wow !
Deze gaat mee op vakantie en zal met volle teugen genieten als ik aan mijn zwembad lig, starend naar de diepblauwe lucht nippend aan mijn Sangria. Salud ! ;-)

Leuke muziek maak je man!

Als dit zo doorgaat met je tracks ga ik ze standaard downloaden, heel chill je muziek.

Heb je weer lekker in elkaar geknutseld Bobski..... relaxed, lekker in balans, bas mag van mij een heeeeeeel klein tikje harder maar dat is persoonlijk....

Dat was mijn commentaar en ook advies, mededeling en verbeter punt :)

Lekker bezig....... (Barrie Stevens modus aan) - Vooral zo doorgaan :okdan:

Goede peop waar haal je die eh blaaspartijen vandaan als ik vragen mag?

No comment at all ! Wow !
Deze gaat mee op vakantie en zal met volle teugen genieten als ik aan mijn zwembad lig, starend naar de diepblauwe lucht nippend aan mijn Sangria. Salud ! ;-)

Dat vind ik een prachtig compliment! Thanks sKeL! Geniet van je vakantie ;).

Heb je weer lekker in elkaar geknutseld Bobski..... relaxed, lekker in balans, bas mag van mij een heeeeeeel klein tikje harder maar dat is persoonlijk....

Dat was mijn commentaar en ook advies, mededeling en verbeter punt :)

Lekker bezig....... (Barrie Stevens modus aan) - Vooral zo doorgaan :okdan:

Thanks Danski! :)

Wet je, ik mix nog steeds af op de koptelefoon en daar komt voorlopig nog even geen verandering in. Voor mijn gehoor is die bass al behoorlijk aanwezig, maar hij kan dus nog net een tikje harder begrijp ik... het is inderdaad net knutselen, waar zet je de vocals, de toeters, welke delen gebruik je wel en niet, wat ga je stratchen en wat laat je origineel, welke timing gebruik je? Die vocal is ingezongen op 3/4, dus kom je inderdaad wel even aan het werk. Maar leuk dat het is! :D

Goede peop waar haal je die eh blaaspartijen vandaan als ik vragen mag?

Waarde heer Tragmadat, was is peop? Of als in ... ah, shit... OK, thanks! :D

Blazers komen van looperman.com (dit is 1 van de 9 ethic toeters: http://www.looperman.com/loops/detail/32206). Niet alles is van goede kwaliteit, maar ik kan er vaak wel iets mee. Vocals komen daar trouwens ook vandaan. Verse aanwas iedere dag!

Laatst gewijzigd:
Heerlijke track :okdan:

Exotische stranden, azuurblauwe zee voor je en een cocktailtje erbij!

Ik denk dat deze track gewoon af is, niets meer aan sleutelen. De modulatie bij 3'36 verraste me enigszins maar is er prima in verwerkt!

tha naked chef :halleluja :mega: .. Maar wat is de world wide web dan toch een mooi medium soms :mega:

Snap hem niet =(... WWW is idd wel OK ;)

Heerlijke track :okdan:

Exotische stranden, azuurblauwe zee voor je en een cocktailtje erbij!

Ik denk dat deze track gewoon af is, niets meer aan sleutelen. De modulatie bij 3'36 verraste me enigszins maar is er prima in verwerkt!

Dat is helemaal de sfeer die ik in gedachte had. Thanks for listening en voor je comment cdk!

Nu nog een subtiel en diep technisch sausje erover(door)heen, zoals je laatst hebt gemaakt, en het is dan een killer track. :) Van links naar rechts. Electro Ambient Chill Space :D

Fijn, relaxing nummertje opnieuw :).
Enkele puntjes misschien:
- De conga's verdwijnen nogal veel naar de achtergrond eens de drums erbij komen.
- De saxofoon (1'22") klinkt nogal droog en op die manier misschien wat ruw. Een klein streepje effect erover kan wonderen doen :eureka:.
- In feite mis ik de "soft blow" in de saxofoon.
- De bas zit voor mij wat teveel in het sub laag, eerder dan in het laag wat ietwat ten koste gaat van de definitie en de aanwezigheid.
- Iets meer algemene "warmte" mag ook. VST's hebben nu eenmaal de neiging heel "clean" of zelfs steriel te klinken ;).

Ik weet het zeker te smaken! 8~

Cheers,
Exo. :mega:

Fijn, relaxing nummertje opnieuw :).
Enkele puntjes misschien:
- De conga's verdwijnen nogal veel naar de achtergrond eens de drums erbij komen.
- De saxofoon (1'22") klinkt nogal droog en op die manier misschien wat ruw. Een klein streepje effect erover kan wonderen doen :eureka:.
- In feite mis ik de "soft blow" in de saxofoon.
- De bas zit voor mij wat teveel in het sub laag, eerder dan in het laag wat ietwat ten koste gaat van de definitie en de aanwezigheid.
- Iets meer algemene "warmte" mag ook. VST's hebben nu eenmaal de neiging heel "clean" of zelfs steriel te klinken ;).

Ik weet het zeker te smaken! 8~

Cheers,
Exo. :mega:

Opnieuw mijn dank Exo, dit is feedback waarmee ik echt iets kan. :halleluja

Die conga's zat ik zelf ook een beetje mee. Ik kreeg het ritma niet lekker. Ik heb vervolgens de timescale van 1/16 naar 1/24 gebracht en 20 steps in plaats van 32 steps gemaakt. Maar toen was het weer te nadrukkelijk aanwezig... Dus een heel stuk zachter gezet. Ik vind dit nog steeds het moeilijkste deel van een track maken...
Bass vind ik zelf eigenlijk wel fijn, maar ik straks toch even luisteren hoe is als ik wat laag wegsnijd.
En je laatste opmerking blijft uiteraard terecht, dit hoor ik eigenlijk standaard als feedback op al mijn brouwsels... Ik heb al iets van distortion in die strings gestopt, maar that doen's do the job kennelijk :). Misschien iets met de drumsound doen? Hoe zou jij het aanpakken?

Nu nog een subtiel en diep technisch sausje erover(door)heen, zoals je laatst hebt gemaakt, en het is dan een killer track. :) Van links naar rechts. Electro Ambient Chill Space :D

Ga ik later op de dag zeker even proberen, weet nu nog niet wat ik daar precies mee moet. Eerst goed wakker worden (en de opmerkingen van Exo verwerken :)).

Back