Von Naphoven - Boston Police Scanner

Nap

Nieuwkomer
De titel is gekozen vanwege het gebruik van (zwaar vervormde) voice samples die ik opgenomen heb van de Boston politieradio tijdens de klopjacht op de daders van de bomaanslagen bij de Boston Marathon.

De track is geheel in Ableton Live gebouwd en gemixt, met alleen wat lichte postprocessing in Audition. De beats zijn gemaakt met Maschine, de overige geluiden zijn afkomstig uit Monark, Razor, Massive, Omnisphere en de Mopho met MXR DoubleShot Distortion. Qua effects gebruik gemaakt van Ableton Live plugins, Reaktor en The Mouth.

Reacties welkom!

Attachments

• bps.mp3
    7 MB · Bekeken: 60
Interesting! Maar ik vind het wel wat jammer dat je de 'teksten' niet helemaal verstaat... :-P
Ikzelf zit ook weleens op "scanner streams" te luisteren.. :o:

Grappig, was er eigenlijk niet vanuit gegaan dat iemand die teksten zou willen horen. Ik kan wel eens kijken of ik de dry/wet mix een beetje kan bijdraaien voor die stemmen.

Bedankt voor de reacties! Feedback op de track is (ook buiten dit forum) wat lauw, dus helaas niet een van mijn besten blijkbaar. Toch denk ik niet dat ik er nog iets aan ga veranderen, want ik ben er wel een beetje klaar mee. Nog een videootje erbij maken, op Youtube knallen en verder met de volgende...

Vocals doen me niet heel veel......de track zelf vind ik wel cool. Her en der erg vette geluiden!

Back