Loopje 44 - plagiaat? :S

Haha, door de verschillende feedback die je krijgt op je track bedoel ik :)
Er onstaat samen met mijn eigen mening vanzelf een soort gemiddelde daarvan in mijn hoofd... :-)

Het klinkt idd weer heel anders over de speakers! Ik heb nu de EQ en volumes proberen te verbeteren...

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-44

Een irl luisteraar werd wat duizelig van al het getransponeer!
Dat heb ik nu een beetje proberen te beperken....

Er zitten wel wat cliche overgangetjes in qua toonsoort maar het heeft aan de andere kant ook wel weer wat.. Je experimenteert er lekker op los :okdan: overall impression.. toch best lekker wel :)

Oh.. het plagiaat stadium ben je inmiddels wel voorbij denk ik.. een dergelijke compositie ben ik nog nergens tegen gekomen :D

Klein puntje van kritiek dan nog.. of had ik daarmee moeten beginnen ?? :) Drums mag wel wat harder.. of meer naar de voorgrond.. :okdan:

Er zitten wel wat cliche overgangetjes in qua toonsoort maar het heeft aan de andere kant ook wel weer wat.. Je experimenteert er lekker op los :okdan: overall impression.. toch best lekker wel :)

Oh.. het plagiaat stadium ben je inmiddels wel voorbij denk ik.. een dergelijke compositie ben ik nog nergens tegen gekomen :D

Klein puntje van kritiek dan nog.. of had ik daarmee moeten beginnen ?? :) Drums mag wel wat harder.. of meer naar de voorgrond.. :okdan:

Dank voor je reactie! Heb de ritmesectie een streepke omhoog gezet.

Op dit moment is echter de ergernisfase bij mij aangebroken... Vind het een beetje een zeikmuziekje!

Misschien ga ik nog proberen een typerend basje in te voegen, voor zover daar nog plaats voor is.
Maar dat is best weer veel werk... :-S

Ik vind er nu iets teveel bas inzitten naar mijn gevoel. Ik heb de edit op de koptelefoon beluisterd dus moet het ook te horen zijn via speakers dat er teveel bas inzit, en teveel bas resulteert altijd in te weinig hoog! En de muziek vind ik niet helemaal de 'Scep-style' die ik van je ken, maar wie weet wat er nog komen gaat natuurlijk...

En de muziek vind ik niet helemaal de 'Scep-style' die ik van je ken, maar wie weet wat er nog komen gaat natuurlijk...
Dank voor het luisteren! Eh, ik wilde eigenlijk een heel gewoon voor de hand liggend muziekje maken...
Zal nog eens goed naar de bas luisteren...

Zal nog eens goed naar de bas luisteren...

Ja, dat heb ik nu weer gedaan en ik vind het nu weer meevallen. Maar het is nu ochtend, altijd 'heldere' oren, en weer over de koptelefoon... check het goed over je speakers de bas, het is onmogelijk om de bas goed in te schatten over koptelefoons.

'Less is more' heb ik altijd met muziek, helemaal met mijn eigen muziek heb ik dat. Ik doe altijd mijn arrangementen met zo weinig mogelijk ingrediënten, haal er wat uit... 'de kunst van het weglaten' werkt altijd Scep!

haal er wat uit... 'de kunst van het weglaten' werkt altijd Scep!
Ja, daar zit ik ook over na te denken...
Het "solo gitaartje" gaat me vervelen... Hoewel deze gemaakt is met mijn mijn lievelingsvstje, de minimogue!

Heb vandaag vooral wat proberen te verbeteren aan de klank.
Toch komt wat ik op mijn koptelefoon hoor, nog niet allemaal door mijn speakers...

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-44

Ja nee, ik meen dit serieus... mix het dan eerst af op je speakers en ga dan verder werken met je koptelefoon

Ja nee, ik meen dit serieus...

Ojee, maar op dit moment ben ik niet zo'n serieuze bui hoor.... :-P

Sommige edits die ik maak doe ik gezien het tijdstip op mijn koptelefoon...
Andere edits op mijn speakers en dan hoogstens een halfuurtje per dag.........
Ik heb namelijk een nogal bemoeizuchtige, wat oudere benedenbuurvrouw! :-S
De allerlaatste versie mix ik natuurlijk af op mijn speakers, voor zover dat mogelijk is...

Bij mij had ik ook continu buren aan de deur, ik werd er echt geflipt van werkelijk. Ik had de speakers nog niet eens zo hard staan, maar dat hoort dan niet thuis in deze flat. En dat waren dan mensen die er pas woonden, ik woon er al zes jaar. Nah ja, toch maar een beetje aangepast aan hun.

Tja, ik ben nog steeds een beetje een nieuwkomer in ons straatje...
De buren doen soms argwanend en ik doe mijn best ze te vriend te houden! :-D

klinkt cool!
Dank!

Zelf neem ik op dit moment even wat afstand, ik irriteer me inmiddels aan dit trackje...
Maar er moet nog wel wat aan gewerkt worden vind ik!

Wellicht over een paar dagen met hernieuwde energie? :-)

Back