01v96 als DAW remote voor Cubase

gremlin23

Compleet gestoord!
Beste synthforum leden,

Ik heb twee vraagjes betreffende de 01v96v2 / 01v96VCM in gebruik met Cubase 7.

1. In hoeverre werkt de 01v96 als DAW remote in combinatie met Cubase 7 en is het mogelijk om via usb met laptop studio connections de bedienen terwijl de midi naar een ander computer/soundcard wordt gestuurd?

2. Waar kan men een upgrade CD kopen/vinden om naar de 01v96VCM up te graden vanaf de 01v96?

Thanks! :okdan:

Op de eerste vraag kan ik antwoorden...

De 01v96 kent binnen de USB verbinding 8 poorten en je kunt MIDI gerelateerde functies toekennen aan één van die poorten of de fysieke MIDI poort zelf.

De DAW remote functie kun je dus bijvoorbeeld aan de MIDI poort toekennen en de Studio Connections aan USB 7/8 (gebruikt 2 poorten). Zo kun je dan via MIDI naar computer A en dan Cubase bedienen en op computer B met Studio Connections via USB werken.

Wat minder optimaal aan de implementatie is, is dat zogauw je Studio Connections hebt aan staan via USB er een hoop data wordt gegenereerd waarin bij mij op de Mac Logic Studio sysex zooi binnen kreeg waarvan de op dat moment geselecteerde synth via MIDI weer van alles voor z'n kiezen kreeg en wild werd... werk je met twee verschillende PC's heb je dat probleem niet.

Patrick.

Op de eerste vraag kan ik antwoorden...

De 01v96 kent binnen de USB verbinding 8 poorten en je kunt MIDI gerelateerde functies toekennen aan één van die poorten of de fysieke MIDI poort zelf.

De DAW remote functie kun je dus bijvoorbeeld aan de MIDI poort toekennen en de Studio Connections aan USB 7/8 (gebruikt 2 poorten). Zo kun je dan via MIDI naar computer A en dan Cubase bedienen en op computer B met Studio Connections via USB werken.

Wat minder optimaal aan de implementatie is, is dat zogauw je Studio Connections hebt aan staan via USB er een hoop data wordt gegenereerd waarin bij mij op de Mac Logic Studio sysex zooi binnen kreeg waarvan de op dat moment geselecteerde synth via MIDI weer van alles voor z'n kiezen kreeg en wild werd... werk je met twee verschillende PC's heb je dat probleem niet.

Patrick.

Thanks so much voor je antwoord!
Nog een extra simpel vraagje daarbovenop. Hoe werkt de 01v96 via midi als DAW remote? Als men faders in de DAW aanpast, reageren de 01v96 faders dan ook? Ik zou niet weten waarom niet gezien ze motorized zijn en er gewoon midi in en uit is maar just checking ;)

Ow, en misschien is het een idee om een super goedkoop netbookje te kopen just for studio connections via usb ;)

En iemand die Cubase 7 gebruikt i.c.m de 01v96???

Ja, dat werkt inderdaad zo dat als je in de DAW een fader aanpast deze op de 01v96 ook mee beweegt - mits de 01v96 op de juiste layer staat. Er zijn 4 layers:
- 2 x I/O
- 1 x remote
- 1 x master (met de aux sends / bus sends)

Bij een 01v96i wordt tegenwoordig Cubase AI meegeleverd dus integratie met Cubase 7 lijkt me geen issue...

Patrick.

Studio Connections heb je trouwens niet perse nodig - is wel handig om de in/output patching mee in te stellen en om naamgeving van de channels te doen. De rest gaat redelijk snel met de user interface zelf... Met Studio Connections heb ik al gauw het idee dat ik weer met plugins aan het werken ben en dat was nu juist niet de bedoeling ;).

Patrick.

Dat klaart een heleboel op en ik ben eerlijk gezegt ook niet zo een fan van plugins... :)
Het lijkt mij logisch dat de 01v96i goed met Cubase 7 zal werken maar het zou fijn zijn als ik 100% te weten zou komen dat de integratie met de oudere 01v96 varianten het ook nog doet.

Thank pt! :)

Back