new synthpop track !

happy elf

Stamgast
afgelopen zaterdag leuk gespeeld samen met andere synthforum artiesten in de Koornbeurs in Delft. In de techno op het eind teveel gepraat en s"ochtends lekker schor. Hier meteen gebruik van gemaakt en een onaffe relaxte track ingezongen met deze schorre stem :

https://vimeo.com/65334324

Fantastisch Jeroen! Is de bassline van de Juno of een moog? Lekker swingend.

Edit: als Depeche Mode fan kon ik dit natuurlijk niet voorbij laten gaan.

Laatst gewijzigd:
Die tekst! :-S Het zou een reclamespotje voor het Synthforum kunnen zijn.... :-P
Verder wel leuk hoor....

Het basgeluid is dynamischer dan ik zelf voor elkaar krijg...

hoi Pablo, bedankt !
Het basje komt van mijn Yamaha cs2x. Er zit eigenlijk te weing echt laag in ( zoals mijn Yamaha cs10) maar voor dit nummer kan het wel.

Het basje komt van mijn Yamaha cs2x. Er zit eigenlijk te weing echt laag in ( zoals mijn Yamaha cs10) maar voor dit nummer kan het wel.

Excuse me voor mijn nieuwsgierigheid...

..maar is die sub-bas een 'clean' geluid en heb je er nog mastering op toegepast?

hoi Pablo, bedankt !

Graag gedaan en bedankt voor de info. Over het laag had ik inderdaad al gehoord maar ik vond het goed klinken zo (anders krijgt het nummer weinig "kleur").

Maar (als je dat mij wilt vertellen) hoe mix je de vocals om zo'n volle/warme klank te krijgen met een ruimtelijke stereo gevoel? Ik krijg het zelf niet voor elkaar en ik vind deze best erg goed klinken :okdan:

Zo heb ik al 5-6 keer je nummer achter elkaar gehoord en eindelijk krijg ik het gevoel van de lente :D

hoi Pablo,

de zang in het refrein is in octaven. De twee stemmen zijn redelijk uit elkaar gepand en daarna gepingpongd( overgezet) naar een stereo kanaal. De vocalen op de originele sporen heb ik omgedraaid ( extreem gepand ; de ene stem helemaal rechts en de andere helemaal links) en er nog eens zachtjes onder gezet. Dit maakt het allemaal inderdaad wat ruimtelijk. Het dubbelen en in octaven zingen zijn allemaal trucjes maar voor mij werkte het dit keer. Het is een kwestie van gewoon uitproberen.

De hele lage bas toon vind ik te prominent.
Komt wellicht beter tot zijn recht op een goede hifi installatie (ik luister op Tannoy Reveal monitoren)

De vocals zijn wat mij betreft ook te hard afgemixed t.o.v. de begeleiding.

Verder is het wel gewoon een lekker deuntje.....

Paul

hoi Pablo,

de zang in het refrein is in octaven. De twee stemmen zijn redelijk uit elkaar gepand en daarna gepingpongd( overgezet) naar een stereo kanaal. De vocalen op de originele sporen heb ik omgedraaid ( extreem gepand ; de ene stem helemaal rechts en de andere helemaal links) en er nog eens zachtjes onder gezet. Dit maakt het allemaal inderdaad wat ruimtelijk. Het dubbelen en in octaven zingen zijn allemaal trucjes maar voor mij werkte het dit keer. Het is een kwestie van gewoon uitproberen.

Hoi Jeroen,

Bedankt voor het duidelijke uitleg. Vooral dat effect van reverb "van links naar rechts en andersom" (zwevend) vond ik zeer geslaagd, dat heb je ook gedaan met mijn vocals van de 4-track EP en het klinkt erg goed. Ik wist wel dat er nog wat verschillende octaven-kanalen er waren, maar dat effect is dus (behalve de EQ en compressor) de overzetting naar stereo kanalen met de ping pong effect, dat heb ik nog niet geprobeerd. :okdan:

1) De hele lage bas toon vind ik te prominent.

2) De vocals zijn wat mij betreft ook te hard afgemixed t.o.v. de begeleiding.

3) Verder is het wel gewoon een lekker deuntje.....

Paul

1) Dat heb ik ook, maar ik heb deze met mijn studio hoofdtelefoon monitoren beluisterd en ook door de settings geanalyseerd en er zijn in ieder geval geen peaks of zo, het klinkt mooi rond en geeft het nummer het juiste accent.

2) Ik vond het niet zo, deze keer vond ik juist een prachtige invulling.

3) Inderdaad, gisteren heb ik het nummer minstens 10 X beluisterd. :okdan:

hoi Sceptisist,

een beetje gemasterd met Soundforge, that's all. Vooral met de eq een beetje alles beter geprobeerd te laten klinken.

Die nootjes op 't einde hadden wat meer aanwezig mogen zijn voor me elders. Vind 't best goed klinken, als ik ooit zoiets kon maken zou ik erg gelukkig zijn.

Geil, lief & mooi!
Puntje van kritiek dan maar: van mij hoeft die karaokeversie niet qua beeldvervuiling.

Back