adat/wordclock vraagje

virkaz

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een soundcard die vlekkeloos samenwerkt met m'n ddx3216 via adat.
Ik heb gehoord dat ik de boel ook strak kan laten syncen dmv van wordclock. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik daar niet veel over weet. [Tja ut is een bnc/coax kabel...]

Zelf zat ik aan een RME Hammerfall LE en extra Wordclock optie te denken.

Het is de bedoeling dat ik dan 16 kanalen via adat m'n ddx ingooi en daarnaast nog eens 16 analoge [synths danwel fx]
Heeft iemand tips?

Groet,
Mw

Hammerfall DSP 9632 met evt wordclock module.
Die wordclock heb je niet perse nodig trouwens, hij kan ook syncen via de digitale poorten maar da's minder precies.

En midi voor mix automatisation voor je mixer is ook wel handig. ;)

idd :)

en bedankt! zijn er nog meer alternatieven?
motu? ofzo?

waarom is wordclock beter dan adat sync?

Origineel geplaatst door mw3003
waarom is wordclock beter dan adat sync?

Het heeft niets met elkaar te maken.

QUESTION:
What does the Word Clock I/O have to do with ADAT sync?

ANSWER:
In most cases, our Word Clock I/O has absolutely nothing to do with ADAT sync. The only exception is if you are slaving multiple digital devices to a master clock, such as the Aardsync 2. Word clock deals with digital sync, as opposed to time synchronization. This can be confusing for many users, experienced or not, since words such as "sync" and "clock" are used .
(bron: http://www.aardvarkaudio.com/aasd-v1/products/general-support/adat-sync/adat-sync-faq.html)

Adat is een tijdcode/tempo iets terwijl wordclock een signaal is om alle AD/DA converters dezelfde sample frequentie aan te bieden.
Een goed wordclock signaal is van belang voor je geluid. Als die strak op 44.1 blijft staan dan klinkt het hoog stukken beter dan als hij +/-100Hz schommelt. (Want volgens de Nyquist theorie wordt dan de sampling frequentie minder (en meer) en kun je dus minder hoge tonen opvangen)

Dank je Fuse!

Dus m.a.w. zal m'n behringer beter klinken als ik de mega strakke wordclock van de rme gebruik :) ? :D

Denk het wel ja.

Ik heb ook zo'n behringer ultramatch maar de clock die daar uit komt is echt zwaar slecht. Die van RME was strak maar die van Yamaha (mixer) is echt bikkel en bikkelstrak. Alleen moet ik nog ergens wat BNC kabels scoren zodat die zooi aan elkaar gelinked kan worden. Liefst een of ander antiek netwerk dat ergens in de vuilcontainer wordt gemikt of zo. ;)

hehehe :P.. ik heb gelukkig nog wel wat van die oude BNC meuk liggen

ik zat ook te denken aan die nieuwe hdsp hammerfall. die is vast nog strakker :)

Als je nog wat over hebt en het moet weg. :D

ik zal zien, na de aanschaf van de kaart en het aanleggen van de bekabeling :)

Hebben die bnc-netwerk kabels wel dezelfde weerstand als de bnc-sync kabels? Tis maar een gedachte.

Vraag het aan Chriet!

Die weet het ook niet! ;)

Ik weet niet hoeveel Ohm het nodig heeft. Zal wel us wat verder zoeken...
Of weet iemand het hier?

Tnx
Mw

Wordclock gebruikt dezelfde coax kabel als S/PDIF, dus 75 ohm. Maar dan met BNC connectors.

Back